Kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

En dan nog een vraagje nu het toch over kabels gaat.. hoe merken jullie de kabels? Tot voor kort werkte ik met labeltjes en krimpkous erover, maar vermits ik de afgelopen maand een slordige 400 mtr kabel erbij heb gekocht zie ik het niet echt zitten om die allemaal te gaan krimpkousen, ben dus opzoek naar een snellere manier. Die plastic ringetjes en kleuren plakband voor de lengte is niet zo een punt.. maar een naam oid op de kabels zou me ook wel aanstaan. Die kleurtjes gebruikt immers iedereen dus daar is lastig uit af te leiden welke kabel nu van wie is... Iemand "snellere" voorstellen dan krimpkous??

Maar ik heb ...kijk maar op m'n site...
    Greetzzz,
    Tom
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• splash
      • Aug 2002
      • 342

Ik was eigenlijk van plan om mijn kabels met gekleurd klittenband/cablties te gaan merken.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

citaat:
        En dan nog een vraagje nu het toch over kabels gaat.. hoe merken jullie de kabels? Iemand "snellere" voorstellen dan krimpkous??
        Lekker handig... iedereen zijn eigen kleur/lengte code ("Hoe lang is rood bij jullie?") Er is in Nederland wel een 'vrijwillige' kleurcode-norm voor de lengte van rigging-staalkabels, maar dat is weer een heel ander verhaal!

Wel eens gehoord van een witte of zilverkleurige viltstift? Doet het prima of\p zwarte schuko's of rode CEE-forms!
        Dan ga je tot op de decimeter nauwkeurig, en als er een eens een kabels sneuvelt door heftruck, steekwagen (of randdebiele vandaal) dan even met aceton schoonmaken en de beide "ingekorte" delen weer merken naar wat wat ze nu zijn geworden!
        Het heeft voor mij dik 25 jaar lang perfect gewerkt - maar nu heb ik een "kantoor-en-schone-handen" baan, dus wie weet "times are-a-changing".

rinus

Bijgewerkt door - rinus bakker op 14/10/2002 02:31:52
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

Tja, ben blij dat het bij ons niet gaat zoals bij Rinus. Een gesneuvelde kabel gewoon weer stekkers aanzetten, en je hebt er 2.
          Nee, doe mij maar gewoon standaardmaten met een kleurcodering (krimpkous), die herken je van grote afstand, weet wat je uit je kist pakt. Nog een voordeel: je vist ze zo terug uit de kist van de cateringboer, want die werken altijd met een bij mekaargeraapt zootje.

Ik heb ook een site........
          Wie niet slim is moet dom zijn...
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• tarpan
            • Dec 2008
            • 266

Een late reactie...
            Al een keer gelet op de artikelnummers van die codeerringen voor Neutriks?
            Waarschijnlijk niet toevallig dezelfde waarden als die van weerstanden...
            Zelf werk ik gewoon met gekleurde isolatietape om de lengtes aan te duiden. Op de stekker zelf is daar altijd wel plaats voor.
            Oranje gebruik je bijvoorbeeld zowel voor 3 als 30 meter.
            als je bij de brom zit...

Comment

• SjoerdOptLand
              • Jul 2003
              • 261

Als we dan toch bezig zijn (nog even over het oprollen); ik heb mijn kabel-oprol-uitleg opgenomen: YouTube.

Wellicht dat ik 'm dan iets minder vaak hoef uit te leggen... (wishful thinking).

Groeten,
              Sjoerd

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

Originally posted by SjoerdOptLand
                Als we dan toch bezig zijn (nog even over het oprollen); ik heb mijn kabel-oprol-uitleg opgenomen: YouTube.

Wellicht dat ik 'm dan iets minder vaak hoef uit te leggen... (wishful thinking).

Groeten,
                Sjoerd
                Dit roep ik al jaren!!!! Erg bedankt voor dit filmpje! Ik stuur dit filmpje gelijk door aan de freelancers. Ik noem het de "slag tegenslag methode"
                "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Bravo! Dit gaat rechtsstreeks het lespakket in!
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

Originally posted by CyberNBD
                    Die plastic ringetjes en kleuren plakband voor de lengte is niet zo een punt..
                    Simpel, een brother labelmachine kopen... paar rolletjes 6mm tape in diverse kleuren en printen maar.....

6mm tape past precies onder de transparante ringetjes van Neutrik en met de brother op standje "Bold" is tekst top leesbaar.

Persoonlijk staan er bij mij de initialen en lengte op, dus bijvoorbeeld "PW 10m" Handig voor mensen die de standaardkleurcode-van-de-dag niet kennen.
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• joe
                      • Jan 2003
                      • 446

Die uitleg is echt helemaal tegek!!! gelijk doorgestuurd naar wat mensen

Comment

• sanderr25
                        • May 2008
                        • 26

Originally posted by SoundOfSilence
                        Simpel, een brother labelmachine kopen...

6mm tape past precies onder de transparante ringetjes van Neutrik en met de brother op standje "Bold" is tekst top leesbaar.
                        kennen.
                        je hebt die ringetjes ook in kleurtjes nog makkelijker dus.

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

Originally posted by sanderr25
                          je hebt die ringetjes ook in kleurtjes nog makkelijker dus.
                          Klopt, maar dan kun je er geen tekst onder plakken.
                          Nee.... herstel, dan kun je de labels die je eronder kunt plakken niet meer zien.

Voordeel van een gekleurd label onder een transparante ring is de dubbelfunctie: én tekst én kleur
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...