Soms geen geluid door DN-360

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #16
    Originally posted by Barthez
    Koen, ervan uitgaande dat de TS deze insertbekabeling gebruikt, bedenk nu eens wat er gebeurt als pin 2 & 3 van de EQ omgedraait zitten...

    sluiting tussen hot & ground ?....
    ... ja, da's wel leuk, maar TS heeft 't helemaal niet over gebruik via inserts maar over gebalanceerd inprikken op 'n andere tafel ... toch ? ... owja ... !

    Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • Carl
      • Nov 2000
      • 907

      #17
      ... ook dat volg ik niet helemaal; een ongebalanceerde input trekt één pin toch gewoon naar GND, zou (behalve 6dB leveldrop) niets uit mogen maken.
      Nou, als je alleen pin 1 en 2 gebruikt, terwijl de trafo alleen op 2 & 3 aangesloten is, heb je geen signaal, en je trekt ook niets naar aarde.
      Maar ondertussen lijkt dit ook niet het verhaal te zijn, ik mag aannemen dat hij op de genoemde Verona gewoon met XLR aangesloten heeft, en die zal niet ongebalanceerd zijn.

      Comment

      • Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

        #18
        Originally posted by Carl
        Nou, als je alleen pin 1 en 2 gebruikt, terwijl de trafo alleen op 2 & 3 aangesloten is, heb je geen signaal, en je trekt ook niets naar aarde.
        ... waarom zou je pin 3 niet gebruiken van 'n XLR ? die moet altijd zijn aangesloten, is 't niet naar GND dan wel 'n signaal. zuchterdezucht ... ik ga ermee stoppen ... prettige discussie verder ...
        Meer is minder, minder is meer

        Comment

        • dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

          #19
          mag ik ook nog even de boel ophelderen en ontregelen

          de DN360 (oudere model, en dan zonder optionele uitgangstrafos) stuurt alleen - op pin 3 uit (ongebalanceerd dus). ingang is normaal gebalanceerd.

          dus als je hem gebalanceerd ergens tussen hangt draait de fase, en
          als je hem ongebalanceerd insert heb je geen signaal.

          dit hele verhaal kan je dus oplossen door direkt bij de in en uitgang xlr's 2&3 om te draaien. na de bypass relais. als je het voor de relais doet weet ik het even niet meer maar dan ontstond er weer een ander probleem geloof ik..... ivm ongebalanceerde output oid....

          heb er zelf drie die ik ooit heb omgebouwd. dit is wat ik me ervan kan herinneren wat ik heb gedaan.

          het af en toe wegvallen van een uitgang is vrijwel zeker het relais, ik heb er ook wel eens last van.... effe opnieuw aan en uitzetten
          knoppen en waarden :)

          Comment

          • Barthez
            • Dec 2003
            • 256

            #20
            Originally posted by Koen van der K
            ... ja, da's wel leuk, maar TS heeft 't helemaal niet over gebruik via inserts maar over gebalanceerd inprikken op 'n andere tafel ... toch ? ... owja ... !

            Groeten !
            Je hebt helemaal gelijk Koen, daar had ik even snel overheen gelezen..

            mijn excuses!
            Goed plan! ...doen we niet!

            Comment

            Working...