Soms geen geluid door DN-360
Collapse
X
-
-
Nou, als je alleen pin 1 en 2 gebruikt, terwijl de trafo alleen op 2 & 3 aangesloten is, heb je geen signaal, en je trekt ook niets naar aarde.
... ook dat volg ik niet helemaal; een ongebalanceerde input trekt één pin toch gewoon naar GND, zou (behalve 6dB leveldrop) niets uit mogen maken.
Maar ondertussen lijkt dit ook niet het verhaal te zijn, ik mag aannemen dat hij op de genoemde Verona gewoon met XLR aangesloten heeft, en die zal niet ongebalanceerd zijn.Comment
-
... waarom zou je pin 3 niet gebruiken van 'n XLR ? die moet altijd zijn aangesloten, is 't niet naar GND dan wel 'n signaal. zuchterdezucht ... ik ga ermee stoppen ... prettige discussie verder ...
Meer is minder, minder is meerComment
-
mag ik ook nog even de boel ophelderen en ontregelen
de DN360 (oudere model, en dan zonder optionele uitgangstrafos) stuurt alleen - op pin 3 uit (ongebalanceerd dus). ingang is normaal gebalanceerd.
dus als je hem gebalanceerd ergens tussen hangt draait de fase, en
als je hem ongebalanceerd insert heb je geen signaal.
dit hele verhaal kan je dus oplossen door direkt bij de in en uitgang xlr's 2&3 om te draaien. na de bypass relais. als je het voor de relais doet weet ik het even niet meer maar dan ontstond er weer een ander probleem geloof ik..... ivm ongebalanceerde output oid....
heb er zelf drie die ik ooit heb omgebouwd. dit is wat ik me ervan kan herinneren wat ik heb gedaan.
het af en toe wegvallen van een uitgang is vrijwel zeker het relais, ik heb er ook wel eens last van.... effe opnieuw aan en uitzetten
knoppen en waarden :)Comment
-
Goed plan! ...doen we niet!Comment




Comment