Neutrik convertCON - 4 gaten bij Female??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Whitefarmer
    Houdt de thule (die op en neer schuift) het nog steeds vol?
    Hier wel, maar ook niet intensief in het gebruik, ik gebruik ze vooral op verloopjes naar jack. Het enige minpunt is wel dat het zo'n grote dingen zijn. Verder prima.

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Ach, bij mij zullen ze ook niet zeer intensief gebruikt gaan worden, dus dan gaan we er gewoon voor.

Thanks
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

Erg lomp plugje ( plug!) idd

heb ze nu ook al ruime een jaar in gebruik, als algemeen koppelbusje ( kabeltje met 2 eraan)

en nog geen problemen of enig hinder mee ondervonden.
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Wanneer zijn die dingen handig?
          Eigenlijk kom ikzelf nooit situaties tegen waar ze handig zouden zijn. Wel heeft mijn multikabel alle chassisdelen dubbel.

Ik gebruik wel koppelstukken male-male, omdat ik ergens een luidsprekersysteem gebruik, waarvan de kabels standaard zijn uitgerust met female XLR. Je kunt dan twee kabels koppelen.
          Als je een microfoon of audiokabel hebt zou je aan beide zijden een convertcon moeten zetten. Is even omdraaien niet net zo handig?
          Vroeger had meen ik NOB microfoonkabels met tweemaal female, omdat de female plug veel robuuster is voor deformatie als de male steker. Alle mengtafels hadden dan een aanpassing ondergaan, of op alle inputs zat een male/male verloopstuk.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Leks
            • Oct 2007
            • 330

snake-jes zonder return waar een return lijntje toch wel makkelijk is

lange 3p dmx die overal onderdoor,omheen & verkeerd om ligt ( stagaires)

en overige vreemde zaken

# nu nog een 5/3 switch plug en ik ben gelukkig #
            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Originally posted by speakertech
              [LIST][*]XLR haspels (altijd de haspel aan de handigste kant)[*]Multikabels met een variable indeling s/r (actieve drumfill? van de 10 kanaals stagesnake 1 return maken..)[*]Jack verloopjes (extra flexibiliteit)[/LIST]
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Vroeger had meen ik NOB microfoonkabels met tweemaal female, omdat de female plug veel robuuster is voor deformatie als de male steker.
                De reden is volgens mijn informatie altijd een andere geweest, namelijk dat de kabel dan niet verkeerd om uitgerold kon worden.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Ook hier multi, dubbel uitgevoerd, maar wel
                  snakes/haspel met de convertcon. Bijvb. de lijn naar
                  de XTA, zoals al beschreven: op haspel zowel male
                  als female ch. deel, op kabel convertcon.

Het scheelt heen en weer lopen met je kabel/haspel
                  als deze multifunctie (heen en weer) is uitgevoerd.

Heb ook een snakeje met blok dat bij mikes (voor opname)
                  kan dienen als wel gewoon als input (drums?).
                  Inputs dubbel uitgevoerd, aan de kabel de convercon.

grtz

Bij vervoer ff terugschuiven naar female?.
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Heb twee haspels met UTP- en XLR kabel. Op de trommel zit een ethercon, XLR-mail en XLR-femail chassis en aan de kabel een ethercon en een convertcon.

Dit is voor de intercom.

Comment

• stamgast
                      • Feb 2010
                      • 253

Originally posted by DJ Antoon
                      De reden is volgens mijn informatie altijd een andere geweest, namelijk dat de kabel dan niet verkeerd om uitgerold kon worden.
                      Klopt. Ze hadden een afdeling speciaal voor het ombouwen van nieuwe apparatuur. Regelmatig kom ik nog her-en-der kabels tegen.

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by stamgast
                        Klopt. Ze hadden een afdeling speciaal voor het ombouwen van nieuwe apparatuur. Regelmatig kom ik nog her-en-der kabels tegen.
                        Ik heb dan weer op een project supply center gewerkt, waar veel apparatuur voor de NOS gebouwd is, ze hebben zelfs een eigen pvc opdruk op de multikabels (dus niet met inkt) en daar deed mijn verhaal de ronde. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
                        Overigens hanteerde Heuvelman bij zijn kabels voor de klankzuilen vroeger hetzelfde systeem. Aan beide zijden een XLR-F

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• stamgast
                          • Feb 2010
                          • 253

Originally posted by vasco
                          Hoe wil het met zand in o.a. je femail XLR pluggen denk je zelf. Gewoon netjes met je spullen omgaan lijkt mij. Gebruik ze nu een aantal jaar op mijn intercom/utp haspel en tot nu toe nooit problemen.

Maar misschien moeten we een specifieke discussie over de convertcon in o.a. het reeds lopende topic over de plug zelf voeren.
                          Ik sta nog wel eens met microfoons op het voetbalveld, vandaar.
                          Gaat meestal goed, we hebben voor haspels leren hoesjes die je om de plug (socapex of xlr) heen doet voordat je ze door de bagger heen sleurt.

Comment

Working...