Inmiddels is het 'Onderhoudt/vakantie' seizoen alweer bijna halverwege. 
Hét moment om alles op orde te maken voor het nieuwe theaterseizoen, nieuwe toursetjes samenstellen, plaatselijke jeugdsoos/poppodium weer voorzien van de nodige nieuwigheden, periodieke schoonmaaktbeurten en allerhande onderhoudt natuurlijk!
Maar wat ik nou wil weten van jullie, omdat in deze periode toch wel de meeste meters kabels, zoniet complete infrastructuren, worden gesoldeerd. Of jullie je kabels (220v/XLR/DMX/BNC/VGA/16p multi) nou rollen of 'knopen/knupen'? En wat hier de onderbouwing voor is.
Ikzelf ben sinds Januarie zelfstandig actief in, vooral, dienstverlenend, verband naar collega bedrijven toe. Wat betekent dat nou?..
Ik lever mengtafels, FXracken, (exotische)microfoons, monitorsystemen, belichting en binnenkort hopelijk ook PA's zodra een collega bedrijf dit tekort komt. Natuurlijk doe ik ook eigen producties, en heb enkele band's 'geadopteert', of zij mij.. Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld
Om terug te komen op het verhaal..
Ik ben er in deze periode eindelijk aan toe gekomen kabels voor mezelf te solderen. En natuurlijk ook een systeem om alles in de kisten te krijgen.
Ikzelf rol al mijn kabels (DMX/XLR/220v/BNC etc) netjes op, en word het geheel bijelkaar gehouden door een kabelbandje. Dit voor het behoud van mijn kabel, en het scheelt tegenover 'knopen' ontzettend veel ruimte in mijn kabelkisten. En vind het wel relaxed om na een klus om op t podium kabeltjes te rollen
Ik kom bij verschillende bedrijven toch veel verschillende 'systemen' tegen met het betrekking tot het opbergen van kabels in kisten. Maar een 'goede' onderbouwing voor dergelijke systemen is er nooit.. Of hooguit dat ze het zo al járen doen..
Hoe kijken jullie hiertegen aan? En waar gaat jullie voorkeur naar uit? En wat doen jullie met je eigen kabels?

Hét moment om alles op orde te maken voor het nieuwe theaterseizoen, nieuwe toursetjes samenstellen, plaatselijke jeugdsoos/poppodium weer voorzien van de nodige nieuwigheden, periodieke schoonmaaktbeurten en allerhande onderhoudt natuurlijk!
Maar wat ik nou wil weten van jullie, omdat in deze periode toch wel de meeste meters kabels, zoniet complete infrastructuren, worden gesoldeerd. Of jullie je kabels (220v/XLR/DMX/BNC/VGA/16p multi) nou rollen of 'knopen/knupen'? En wat hier de onderbouwing voor is.
Ikzelf ben sinds Januarie zelfstandig actief in, vooral, dienstverlenend, verband naar collega bedrijven toe. Wat betekent dat nou?..
Ik lever mengtafels, FXracken, (exotische)microfoons, monitorsystemen, belichting en binnenkort hopelijk ook PA's zodra een collega bedrijf dit tekort komt. Natuurlijk doe ik ook eigen producties, en heb enkele band's 'geadopteert', of zij mij.. Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld

Om terug te komen op het verhaal..
Ik ben er in deze periode eindelijk aan toe gekomen kabels voor mezelf te solderen. En natuurlijk ook een systeem om alles in de kisten te krijgen.
Ikzelf rol al mijn kabels (DMX/XLR/220v/BNC etc) netjes op, en word het geheel bijelkaar gehouden door een kabelbandje. Dit voor het behoud van mijn kabel, en het scheelt tegenover 'knopen' ontzettend veel ruimte in mijn kabelkisten. En vind het wel relaxed om na een klus om op t podium kabeltjes te rollen
Ik kom bij verschillende bedrijven toch veel verschillende 'systemen' tegen met het betrekking tot het opbergen van kabels in kisten. Maar een 'goede' onderbouwing voor dergelijke systemen is er nooit.. Of hooguit dat ze het zo al járen doen..
Hoe kijken jullie hiertegen aan? En waar gaat jullie voorkeur naar uit? En wat doen jullie met je eigen kabels?



)



Comment