wij werken voor de lasershows ook gewoon met een 108 mbps router en een industuele pc op t podium, laptop in de zaal, bureaublad uitbreiden en klaar... is heel betrouwbaar tot een meter of 40 a 50 als je 100 meter weg wilt word het moeilijker
Wireless ethernetverbinding
Collapse
X
-
-
Wireless is nooit stabiel, en je moet er toch niet aan denken als er een andere persoon rondloopt met een laptop die jullie netwerkje kraakt (als het al beveiligd is!). Overigens is dat kraken heel eenvoudig.
Als ik jullie was zou ik een gigabyte router kopen en eventeel een PCMCIA kaart voor de laptop die ook gigabyte aankan (als de laptop dat nog niet kan, lijkt me sterk).
Je kunt dan gewoon met je cat 7 kabels blijven werken, alleen is de doorvoersnelheid nu niet 100mbps maar 1000mbps, 10x zo snel dus.
Veel stabieler dan die wireless rommel (ik wil er zelf ook niet aan beginnen voor in huis...).
RenéNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Originally posted by Energybasewij werken voor de lasershows ook gewoon met een 108 mbps router en een industuele pc op t podium, laptop in de zaal, bureaublad uitbreiden en klaar... is heel betrouwbaar tot een meter of 40 a 50 als je 100 meter weg wilt word het moeilijker
De werkelijke afstand is normaal geen 100 mtr. Tjah... het is van f.o.h. naar het podium. Hoe veel al dat zijn? Metertje of 50 a 60 ?Comment
-
Originally posted by renevanhWireless is nooit stabiel, en je moet er toch niet aan denken als er een andere persoon rondloopt met een laptop die jullie netwerkje kraakt (als het al beveiligd is!). Overigens is dat kraken heel eenvoudig.
Draadloos tot 700m, zonder problemen.
Ben natuurlijk ook wel eerlijk dat ik niet weet of het 1000mbps was.TomComment
-
De hoogste snelheid die nu met draadloos behaald wordt is 108mbps.
Daarnaast moet je opmerken dat de zenders/ontvangers die op een foto bij dat artikel waar je naar linkte niet de minste zijn. Dit zijn zware zenders die de europeese norm ruimschoots overschrijden, wat in feite niet is toegestaan...
RenéNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
In principe kan je Cisco Aironet nemen, en dan een bridge opzetten door middel van 2 richtantennes.
Met betrekking tot security heb je een ruime keuzen op de Cisco Aironet. Letwel encryptie van verbindingen kost een fractie tijd, dus hoe meer security hoe langzamer (wat je langzamer kan noemen) je reactietijd is.
Verder zou je nog Laserbit kunnen pakken, dit soort systemen kunnen hoge bandbreedte aan maar zijn ook wat duurder.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
Doe zelf namelijk, MCSE, CCNA, CCNP, CCDA, CCDP, CCSP als opleidingComment
-
Originally posted by MacGyverSoundsik weet dat linksys een amerikaans type heeft dat een iets groter vremogen, en een dubbele frequentie gebruikt. maar in europa niet toegelaten, dus ff op vakantie naar de states, dus
Originally posted by LJ DwainIn principe kan je Cisco Aironet nemen, en dan een bridge opzetten door middel van 2 richtantennes.
Met betrekking tot security heb je een ruime keuzen op de Cisco Aironet. Letwel encryptie van verbindingen kost een fractie tijd, dus hoe meer security hoe langzamer (wat je langzamer kan noemen) je reactietijd is.
...
Doe zelf namelijk, MCSE, CCNA, CCNP, CCDA, CCDP, CCSP als opleiding
Heb zelf ook CCNA & CCNP, daar niet van
Originally posted by renevanhWireless is nooit stabiel, en je moet er toch niet aan denken als er een andere persoon rondloopt met een laptop die jullie netwerkje kraakt (als het al beveiligd is!). Overigens is dat kraken heel eenvoudig.Last edited by 4uss; 14-09-06, 23:18.Comment
Comment