Wireless ethernetverbinding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

Wireless ethernetverbinding

Wij zijn al gedurende een geruime periode opzoek naar een zeer stabiele wireless ethernetverbinding. Momenteel maken we gebruik van haspels met daarop 100 mtr CAT7 kabel die de verbinding maakt tussen een PC systeem en een linksys switch.

Doordat we gebruik maken van zeer veel dataverkeer is het niet mogelijk om gebruik te maken van de "normale" wireless routers van bijvoorbeeld linksys.

Heeft een van jullie toevallig een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb wel eens vaag iets gehoord van een soort netwerkverbinding die gebaseerd is op een soort gsmverbinding. Maybe dat jullie hier iets meer vanaf weten??

Alvast bedankt.
  • deurklink

Hmmm maakt mij nogal nieuwsgierig waar je dat voor gaan gebruiken! Komt groot over En sorry kan niet zo met en oplossing komen.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

ondanks dat de draadloze netwerken alweer een tijdje bestaan, en er een enorm groot aanbod van is ben ik van mening dat draadloos voor ethernet verbindingen nooit stabiel genoeg kan zijn, tenzij het in een vaste opstelling is die nooit word uitgeschakeld.

bekabeling blijft toch nog het beste

mag ik trouwens vragen waar je het precies voor wilt gaan gebruiken?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Hie ral eens gekeken:
        Professionele oplossingen - Point-to-point - 2,4 GHz - Wifishop

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ik weet dat linksys een amerikaans type heeft dat een iets groter vremogen, en een dubbele frequentie gebruikt. maar in europa niet toegelaten, dus ff op vakantie naar de states, dus

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Originally posted by shure-fan
            ondanks dat de draadloze netwerken alweer een tijdje bestaan, en er een enorm groot aanbod van is ben ik van mening dat draadloos voor ethernet verbindingen nooit stabiel genoeg kan zijn, tenzij het in een vaste opstelling is die nooit word uitgeschakeld.
            En in de TCP/IP stack word dat allemaal netjes opgevangen.
            Echter zijn er bepaalde applicaties die de extra vertraging (retransmit van packets) niet goed op kan vangen

Op het werk eens een applicatie gehad die "getest" was door een groot software bedrijf. Op een LAN (Local Area Network) Helaas werd de applicatie gebruikt over een WAN (Wide Area Network) Door de extra vertraging van 5-10 ms ging de applicatie al over de zeik.
            (en 5-10 ms is al normaal als je een ping doet op een beetje een LAN)

De grootte vraag is inderdaad wat er mee gedan gaat worden: Internetten via een draadloos netwerkje is goed te doen: grote bestanden kopieren ook wel, het duurd alleen wat langer.....

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

Ligt beetje aan de toepassing ervan. Anders eens kijken bij luminex. Zij hebben een volledig ethernet-gamma. Ben zelf een (tevreden) gebruiker van hun Ethernet-node.
              Last edited by tomv; 14-09-06, 20:31.
              Tom

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Ten eerste vraag ik (en hierboven de andere ook zo te lezen) mij af wat dit nu met licht en geluid van doen heeft in jou toepassing.

Je hebt het over veel en hoog dataverkeer dus ga ervan uit dat het zeer bedrijfszeker moet zijn. De kabel is en blijft de meest betrouwbare manier van datacommunicatie.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by vasco
                  Ten eerste vraag ik (en hierboven de andere ook zo te lezen) mij af wat dit nu met licht en geluid van doen heeft in jou toepassing.

Je hebt het over veel en hoog dataverkeer dus ga ervan uit dat het zeer bedrijfszeker moet zijn. De kabel is en blijft de meest betrouwbare manier van datacommunicatie.
                  t zit op haspels, dus zal wel niet voor vast gebruik zijn..

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Verzoek aan Lazy om mij even te vermelden wat de toepassing is.
                    Last edited by moderator; 13-09-06, 17:57.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Lazy
                      • Sep 2003
                      • 294

Sorry dat ik in mijn uitleg van de toepassing niet helemaal duidelijk ben geweest. Wij verzorgen lasershows bij voornamelijk house evenementen en de verbinding tussen de controller in de f.o.h. en de diode lasers gaat d.m.v. 100 mtr CAT 7 haspels. Doordat we continu de controle willen houden over de lasers hebben we een stabiele ethernetverbinding nodig.

Ik hoop het voor jullie allemaal wat duidelijker is geworden door mijn uitleg.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

cat5 / cat7 wordt algauw als ethernet weergegeven, protocollen zijn er daar legio. de verzamelnaam voor al deze protocollen is volgens mij ethernet

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Dit zal dan wel heel stabiel moeten zijn! Ik durf er niet aan denken om mijn lasers draadloos te gaan sturen hoor! Ik wil geen blinden op mijn geweten hebben. Doe mij de kabel maar.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Lazy
                            • Sep 2003
                            • 294

Originally posted by laserguy
                            Dit zal dan wel heel stabiel moeten zijn! Ik durf er niet aan denken om mijn lasers draadloos te gaan sturen hoor! Ik wil geen blinden op mijn geweten hebben. Doe mij de kabel maar.
                            Als je nou eerst eens uit zou zoeken met wat voor systeem er gewerkt wordt en hoe binnen dat systeem de draadloze verbinding gebruikt wordt i.p.v. een opmerking te maken zonder enige onderbouwing...

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by MacGyverSounds
                              t zit op haspels, dus zal wel niet voor vast gebruik zijn..
                              Daar ging ik ook niet vanuit want dan hoeft het niet op een haspel.

Je hebt het over 100 meter kabel op haspel overbrug je die afstand ook daadwerkelijk regelmatig of gaat het om kortere afstanden?
                              Bij de 802.11g (54Mbps) zeggen ze dat 100 meter mogelijk is zonder opstakels tussen zender en ontvanger en met afname van snelheid. Garanderen van de werking over deze afstand doen ze uiteraard niet. Nu zijn er ook weer extra antennes en versterkers te krijgen dus daarmee zijn er natuurlijk legio mogelijkheden om de afstanden groter te maken.

Misschien dat dit wat zou kunnen zijn of dat je hier wat vindt:
                              Antennes - 2,4 GHz - Richt

Op de site van de Wi-Fi Alliance is veel informatie te vinden
                              Last edited by vasco; 14-09-06, 12:49.

Comment

Working...