Rijden in een Manitou / Hoogwerker
Collapse
X
-
-
Comment
-
Comment
-
Dan wordt de definitie van 'puinhoop' duidelijk en weet je wat je mag zonder zwaar in de problemen te komen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Hier staat nog een mooi stukje
Jakob-Jan
Lightjockey Beta tester
Freelance Licht tekkieComment
-
even enkele zaken op orde stellen,
Elk zelfrijdend motorvoertuig dient te door de EIGENAAR WA verzekerd te worden, dit is meestal de verhuurder. Ongeacht de bestuurder is de eigenaar altijd aansprakelijk voor de veroorzaakte schade.
Wij kennen dit al met onze auto en vrachtauto, die is ook verplicht WA-verzekerd en is het niet van belang wie er achter het stuur zit.
Je mooie privé-bolide, manitou, gator, hoogwerker, heftruck of ander scheurijzer, ze zijn voor deze wet allemaal gelijk, ze kunnen zich zelfstandig verplaatsen.
Zwijgplicht of niet, dit is de reden waarom de verhuurder aansprakelijk is. De huurder betaalt meestal een eigen risico.
VCA heeft geen enkel verband met het besturen van voertuigen. Het heeft namelijk betrekking op het werken in een veilige omgeving.
Is er trouwens altijd iemand aanwezig met het certificaat VOL-VCA?, BHV?, andersoortige veiligheidscoördinator met bevoegdheden en toegang tot de noodzakelijke ruimtes en voorzieningen? Of mag hij of zij alleen maar om hulp bellen en verder niet?niet zo luid, ik kom voor mijn rust.Comment
-
Zover ik heb gehoord en kan nagaan zijn er 2 verschillende certificaten: heftruck en reachtruck.
Onder welke valt een Manitou zoals wij die kennen van festivals (MI series)?
Ik zou zeggen heftruck, maarja... waar ligt die grens en wat is het verschil dat men er 2 certificaten van gemaakt heeft?Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Aanvullende vraag:
1) Zover ik heb gehoord en kan nagaan zijn er 2 verschillende certificaten: heftruck en reachtruck.
2) Onder welke valt een Manitou zoals wij die kennen van festivals (MI series)?
3) Ik zou zeggen heftruck, maarja... waar ligt die grens en wat is het verschil dat men er 2 certificaten van gemaakt.
2) Manitou is een merk! net als Coca Cola of Spanset....
en die merken maken heel wat meer dan 1 soort product.
3) ik zou zeggen dat een heftruck een vast kantelmoment heeft: de vork heeft een beperkte lengte....
maar met een reachtruck kun je dat flink varieren... en dat kan dus ook veel gemakkelijker misgaan.
Aan jouw reactie te lezen zou ik zeggen dat je die beide certificaten hard nodig hebt om te sanppen waarmee je in de weer gaat...een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Comment
-
even enkele zaken op orde stellen,
Elk zelfrijdend motorvoertuig dient te door de EIGENAAR WA verzekerd te worden, dit is meestal de verhuurder. Ongeacht de bestuurder is de eigenaar altijd aansprakelijk voor de veroorzaakte schade.
Wij kennen dit al met onze auto en vrachtauto, die is ook verplicht WA-verzekerd en is het niet van belang wie er achter het stuur zit.
Je mooie privé-bolide, manitou, gator, hoogwerker, heftruck of ander scheurijzer, ze zijn voor deze wet allemaal gelijk, ze kunnen zich zelfstandig verplaatsen.
Zwijgplicht of niet, dit is de reden waarom de verhuurder aansprakelijk is. De huurder betaalt meestal een eigen risico.VCA heeft geen enkel verband met het besturen van voertuigen. Het heeft namelijk betrekking op het werken in een veilige omgeving.
Is er trouwens altijd iemand aanwezig met het certificaat VOL-VCA?, BHV?, andersoortige veiligheidscoördinator met bevoegdheden en toegang tot de noodzakelijke ruimtes en voorzieningen? Of mag hij of zij alleen maar om hulp bellen en verder niet?Comment
-
Net zoals bij Genie, KooiAap en Luxaflex hoeft de Manitou niet gebouwd te zijn door Manitou...Comment
-
VCA heeft geen enkel verband met het besturen van voertuigen. Het heeft namelijk betrekking op het werken in een veilige omgeving.
Is er trouwens altijd iemand aanwezig met het certificaat VOL-VCA?, BHV?, andersoortige veiligheidscoördinator met bevoegdheden en toegang tot de noodzakelijke ruimtes en voorzieningen? Of mag hij of zij alleen maar om hulp bellen en verder niet?
Een VCA gecertificeerd bedrijf geeft aantoonbaar aan hoe deze zijn werkzaamheden op een veilige wijze uitvoert.
Een werkgever kan in zijn procedures opnemen dat enkel werknemers met een bepaalde bevoegdheid een degelijk voertuig mogen besturen.
De ene werkgever zal hiervoor een instructie voldoende vinden, de ander schrijft een rijbewijs voor,
In deze zin heeft de VCA er wel degelijk iets mee te maken.
Als je bedoeld dat "VCA" niets voorschrijft klopt dit.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
Comment