Truss met dak (als tentvervanger)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

Als je butget hebt, dan zou ik gewoon gaan voor de firma De Boer.
    Zij kunnen zonder problemen een tentconstructie maken van dit formaat.
    En je zit meteen gedekt qua verzekeringen. want wat doe je als het werkelijk fout gaat met je truss constructie?
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

3000 euro is inderdaad een heleboel geld. maar je hebt het over een constructie die alleen bescheming moet bieden voor vallende regendruppels!!!

De oplossing is er ook in een andere soort tent, of constructie.

De Paraplu!!!
      Dit is een megazeil in de vorm van een paraplu die omhoog wordt getakeld aan een lange-arm kraan en dmv spandraden aan de grond wordt gespannen.

damm kan effe niet op de naam komen waar ze deze verhuren, kost zeker geen 3000 euro
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

kost...

8000 euro.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• AllroundRoLo
          • Jan 2006
          • 52

Volgens mij heeft Reflexion in Sittard zo'n parachute. Moet je alleen nog een kraan erbij huren (wat kost dat???)

Maar ff kijken wat je truss alleen zou kosten

3 * 50 mtr 150 * 5 = 750
          6 * 20 mtr 120 * 5 = 600
          12 * 6 mtr 72 * 5 = 360
          18 * box corner/kruis stuk 18 * 10 = 180
          Totaal = 1890 euro

Misschien kun je truss wel goedkoper krijgen maar ben ff van een gemiddelde verhuurprijs uitgegaan.

daarnaast moet je nog 1000 m2 plaat hebben
          stel 1 euro per m2 is nog eens 1000 euro
          hele bult scaf klemmen 100 * 2,50 is 250 euro minimaal

+ een 12 tal takels en sturing ed
          kom je boven de 3000 euro uit en wat heb je dan

Doe mij maar een tent die wordt opgebouwd en afgebouwd voordat bedrag.

Comment

• ljmartijnw
            • Apr 2004
            • 133

zeker ook mijn ding. Andere mensen vinden dat ze daar heel goed in zijn. Dan moeten ze dat ook lekker doen. Tentenbouwer is een tentenbouwer en een rigger niet.
            Voor drieduizend euro's heb je voor deze oppervlakte denk ik best wel wat tent. Er moeten toch wel goedkopere alternatieven zijn.
            lang leve google. succes
            Down Under.

Comment

• Marciej
              • Nov 2003
              • 45

Zoals je zelf al in je eerste post zegt is het haast onmogelijk om dit stuk zonder ondersteuning in 1 maal te overspannen. Ondersteuning op 1 of meerdere plekken halverwege je lange kant is dan toch wel van toepassing dus is het dan niet verstandig om meteen je "Niet reële en vrijwel onhaalbare truss-constructie" te laten vallen en nu als de donders een kijkje te gaan nemen op de website van de Boer tenten. Zoiezo snap ik niet hoe je bij het idee komt dat een custom truss-roofing structure van deze afmetingen goedkoper(alsmede veiliger ) zou zijn dan een reguliere tent opgebouwd en afgebroken door personeel met verstand van zaken.

Check bijvoorbeeld de welbekende 'Alu Hall' van de boer(variabele breedte van 10 tot 25 meter en hoogte van 4 of 5 meter). Desgewenste lengte van 50 meter is hier geen enkel probleem en de zijkanten zijn open te houden.
              Heb meerdere malen een zeer goede klantvriendelijkheid en service van deze firma ervaren en voor het geld hoef je het ook niet te laten, je bent in beide gevallen(truss of tent) naar alle waarschijnlijkheid meer kwijt dan je voor ogen hebt.
              Smile, you on TV!

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Mijne heren,

de Boer is dan wel een hele grote tentenbouwer, maar er zijn ook een hoop anderen hoor.
                Uit mijn hoofd beginnend bij A: Aalster tentenbedrijf
                en in mijn hoofd kom ik niet zo gauw tot Z,
                maar V ken ik wel: Veldeman tentverhuur in Belgie.

Ik heb al lang geen klus meer gedaan in een DeBoer tent, maar mijn ervaringen uit het verleden waren bij de conculega's van DeBoer vaak beter dan bij De (botte) Boer(en) uit Alkmaar.
                En dan ging het om bijvoorbeeld belastbaarheidsopgaves, en door de tentbouwer aangeleverde klemmen en beugels voor riggingwerk enz.
                Dus geen geouwehoer, en niet meteen gaan rennen naar de Boer.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

En dan zou ik het (oorspronkelijk ietwat onzinnige) topic maar willen sluiten.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

We hebben net vergadering gehad. De prijs voor een tent van 20 bij 50 m geplaatst door een firma maar met hulp van 8 van onze eigen mensen zit tussen de 5000 en de 10500 EURO ex. btw!!!! En dan moeten we ZELF nog een verzekering nemen tegen brand- en stormschade!

Ik heb zelf ook even nagerekend en inderdaad 1000 m2 met platen is een hele hoop gewicht waar je zeker rekening mee moet houden dus deze constructie voer ik dan ook gelijk af. Zeil is mogelijk maar hoe leg het gegarandeerd windvast (daar was iedereen het ook over eens dacht ik)? Ook dit is te moeilijk dus ook voorlopig afgevoerd.

MAAR: als jullie toch allemaal zo goed weten waar je goedkoop aan een tent kunt geraken mag je mij gerust even laten weten waar (ik zit hier bijna op mijn blote knieën). Ons "zoekteam" heeft 12 offertes vergeleken! Ik vraag geen prijsoffertes of het uitspelen van concurrerende bedrijven via dit forum (mag niet volgens de regels) maar als sommigen onder jullie toch zo goedkoop aan een tent kunnen geraken wat doen wij dan fout? Hebben wij de verkeerde adressen, moeten wij speciale drukkingsmiddelen toepassen bij het onderhandelen over een prijs, ... HELP!!!!!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Hallo Laserguy,

ik heb toch niet de indruk dat er veel mensen in dit topic gereageerd hebben op hoe het allemaal goedkoper kan.
                      Dat was jouw eigen insteek.
                      Wat veel mensen wel vertelden was dat je er misschien allemaal wat te lichtzinnig over dacht.
                      En daarom gaan we deze prijsdumpsmeekbede stoppen.
                      Dat is nooit de insteek geweest achter het idee om dit forum op te gaan zetten.
                      Als er iemand is die niet op voorhand heeft kunnen begroten, heeft die zijn werk niet goed gedaan.
                      En die moet nu leergeld betalen. Komt echt wel eens vaker voor. Genoeg om hele forums mee te vullen.
                      Maar of dat "professioneel" genoemd kan worden?

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

k heb toch niet de indruk dat er veel mensen in dit topic gereageerd hebben op hoe het allemaal goedkoper kan.
                        Neen, maar toch merk ik dat velen net als mij denken dat het toch goedkoper kan:

Als ik jouw was ging ik eens informeren bij de plaatselijk scoutinggroepen. Wij huren bij een groep uit Den Hoorn een grote tent voor 500 euro. Dan is hij opgezet en wordt hij gebracht en opgehaald.
                        en

Voor drieduizend euro's heb je voor deze oppervlakte denk ik best wel wat tent. Er moeten toch wel goedkopere alternatieven zijn.
                        Ik blijf zoeken en als er mensen zijn die voor zo een grote oppervlakte een oplossing hebben die betaalbaar is kan dit misschien wel een leuke brok informatie zijn voor mensen die in de toekomst ook met zoiets worden geconfronteerd. Dus daar even van mening over wisselen kan geen kwaad dacht ik.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

OK we houden het topic dus open tot jij je "tent-feest" gehad hebt, en er daarna verslag van gedaan hebt.
                          (Als het al niet in de krant te vinden zal zijn).
                          Wanneer moet deze "rampen-oefening" (geintje! geintje!) plaats vinden?

Comment

Working...