Truss met dak (als tentvervanger)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sss
    • Dec 2004
    • 27

denk toch dat je beter voor de 3000€ oplossing gaat.
    -

Comment

• sss
      • Dec 2004
      • 27

vervolg vorige post...
      de platenversie : hoe lang zijn de platen? wat is het gewicht ervan en hoe ga je deze ondersteunen
      de zeilen versie : mits steunpunten perfect mogelijk, maar M2 zeilen huren kost ook best veel geld (als je ze al ergens vindt)
      En op een gesloten koer moet je zeker oppassen met zuigwinden, dus die extra ballast zou ik toch een beetje hoger pakken.
      Als je dan alles gaat tellen (werkuren niet te vergeten) denk ik dat je al gauw een 3-voud gaat uitkomen van die 3000€

Comment

• All-round Sound
        • Feb 2006
        • 289

Hallo,

ik wil het niet meteen afkraken MAAR

hou er wel rekening mee dat als het fout gaat
        JIJ aansprakelijk zal worden gesteld

huur a.u.b. een tent
        scheelt enorm veel zorgen ,tijd en ook stress
        ook kan je dan een evenementen verzekering afsluiten voor ongevallen , schade, etc. etc.

en je hebt [ bijna ] zeker de tent staan als er bezoekers komen
        we hebben zelf al een aantal malen een feest gehad die voortijdig werd afgeblazen
        C.Q. weg geblazen windkr8 10 tot 12

zoek op de tentverhuur en je vind er best wel wat
        ook voor een redelijke prijs
        en je bent gelijk redelijk ingedekt

m.v.g.
        Luke
        =================================
        sub moet je voelen

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by All-round Sound
          we hebben zelf al een aantal malen een feest gehad die voortijdig werd afgeblazen
          C.Q. weg geblazen windkr8 10 tot 12
          Goh...
          Heb jij paar keer echt wel pech gehad dat jij NET dan die windsnelheden haalt als jij een feest had...
          Komt ook wel erg vaak voor in BE/NL en al zeker niet voorspeld.

Ff windkracht 8 tot 12 op een rijtje:

[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]8[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] Stormachtige wind[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]62 - 74km/u[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Takken van de bomen bewegen hevig, zware wind. [/FONT][/FONT]

[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]9[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] Storm[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]75 - 88km/u[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Takken breken af. Dakpannen waaien weg[/FONT][/FONT]

[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]10[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] Zware storm[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]89 - 102km/u[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Schade aan gebouwen, bomen ontwortelen. (Windturbines worden stil gelegd)[/FONT][/FONT]

[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]11[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] Zeer zware storm[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]102 - 117 km/u[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Uitgebreide schade aan bossen en gebouwen[/FONT][/FONT]

[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]12[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] Orkaan [/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]> 117km/u[/FONT][/FONT]
          [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Niets blijft meer overeind[/FONT][/FONT]
          Last edited by axs; 16-11-06, 21:23.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

tot 12
            &
            [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]12[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] Orkaan [/FONT][/FONT]
            [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]> 117km/u[/FONT][/FONT]
            [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Niets blijft meer overeind[/FONT][/FONT]
            ik ging neer ^^, sorry vond het enkel grappig
            op zich is het idee inderdaad leuk, en geef toe truss staat mooier als die tentpalen maar inderdaad moeilijk realiseerbaar en zeker voor die afmetingen!
            je kan ook veel kleintjes bouwen maar dan ben je ook lang bezig + heel veel truss extra dus mss best toch tentje huren niet?
            [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman][/FONT][/FONT]
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by laserguy
              Een stuk alutruss weegt GEEN 30 kg per meter dus waar je dat gewicht haalt (7.5 ton)?
              Jij vraagt een truss die 50 meter kan overspannen en dan een dak kan houden van 1000m2. Dan praat je allang niet meer over aluminium.

In je openingspost heb je het ook helemaal niet over alutruss, maar alleen over truss. Als je je vraag niet goed stelt krijg je zeker de antwoorden niet die je wil horen.

Het laatste wat je van mij hoort over deze vraag is het advies om het niet zelf te gaan doen aangezien er in je openingspost een drietal dingen staan waarbij met matige riggingkennis alarmbellen moeten gaan rinkelen en je het over moet geven aan iemand die er echt verstand van heeft en het allemaal eens door kan rekenen.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

ik zou het lekker laten zitten en idd over laten aan iemend die er prof genoeg voor is

en als dr geen budget voor is dan word het gokken op mooi weer

waarom moet het persee overdekt worden? en wat voor evenement is het?...het ruikt namelijk een beetje naar een buurt bbq

Comment

• Vervallen

Originally posted by jens
                  ik zou het lekker laten zitten en idd over laten aan iemend die er prof genoeg voor is

waarom moet het persee overdekt worden? en wat voor evenement is het?...het ruikt namelijk een beetje naar een buurt bbq
                  dan kom ik ook een bbq van 50 meter lijkt me wel wat

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

Originally posted by jens

die kunnen best lekker ruiken hoor...

Comment

• All-round Sound
                      • Feb 2006
                      • 289

Goh...
                      Heb jij paar keer echt wel pech gehad dat jij NET dan die windsnelheden haalt als jij een feest had...
                      Komt ook wel erg vaak voor in BE/NL en al zeker niet voorspeld.
                      ----------------------------------------------------------------------------------------
                      meest worden ze wel voorspeld
                      echter zijn de tenten meest al weg voor ik zelf ga bouwen

en inderdaad is er 2 x sprake van een windhoos geweest en een paar keer een lekker briesje

bij ons is alles veen
                      staat gelijk aan : zacht drassig en grondwater op +-30 cm diep
                      en als je dan een tent met palen hebt kan het ongeveer tot wnindkr. 8 en dan gaat het toch meest wel fout

sorry ik doe gewoon heeel veel tentfeesten
                      en draai ook al een paar jaartjes mee

m.v.g.
                      Luke
                      ============================
                      sub moet je voelen
                      kijk maar effe
                      de mazzel

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

n je openingspost heb je het ook helemaal niet over alutruss, maar alleen over truss. Als je je vraag niet goed stelt krijg je zeker de antwoorden niet die je wil horen.
                        Ik dacht dat Prolyte en consoorten enkel ALU truss maakten? Ik wist niet dat zij ook nog staal of zo zouden gebruiken dus bij truss denk ik bijna altijd aan aluminium (wie eigenlijk niet?). Tevens vraag ik niet om 50 m te overspannen in één stuk maar met onderweg nog steunpoten (staat wel duidelijk in de openingspost).

Nu ben ik de laatste dagen alvast bezig geweest met wat prijzen e.d. te zoeken en ik moet zeggen: de eerste keer komen we inderdaad niet zo goed weg met de prijs omwille van de platen die we in eigen beheer zouden moeten aankopen maar de volgende jaren hebben we dan weer winst.
                        Aan de andere kant brengt dit extra logistieke problemen met zich mee want hoe transporteer je dit en hoe sla je dit op.

Het gaat wel degelijk om een minifestival maar ons publiek moet kunnen in het droog zitten. Als je maar 1 festivaldag hebt en het regent dan zie je geen kat (behalve de financiële kater die later komt). Vandaar dat overdekking een must is.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

2 laserguy

Gne gne gne....
                          je voelde de bui al hangen?
                          gek he?

ik hoef jouw posting helemaal niet af te zeiken (cq. af te maken) .....
                          dat doen alle weldenkende anderen hier wel voor mij.
                          Of .... de handhavers
                          of .... de verzekeraars.
                          Dat wil zeggen vóórdat
                          resp. nádat het is misgegaan.

3000 Euro is duur?
                          Heb je enig idee over hoeveel mensen je kwijt kunt onder het door jou voorgestelde "stukje" "overspanning"?
                          Laten we zeggen 2 op elke vierkante meter. 50x20x2= 2000. Eens?
                          En neem daar nou eens 2,5 % (zegge: twee-en-een-half procent) daarvan die echt levensgevaarlijk zou worden bedreigt door dit vermaledijde en(......zelfcensuur!......) hersen spinsel.

Op hoeveel personen kom jij dan? Ik op pakweg 50 x Homo sapiens Europeensis.
                          En ach wat kost een beetje Europeaan nou helemaal?
                          Vraag het je verzekeraar...! (Ik denk dat ie begint bij 2 mijloen (pl)uero's!)
                          't'is in elk geval FF meer dan wat een Chinees "op de verzekeringsmarkt" pleegt te doen. Die gaat nog in duizendjes.

Dus jij wilt om wat geld (€ 2000 ipv € 3000?) uit te sparen wel even € 100.000.000,- aan "risico kapitaal" apart leggen?
                          Joh. Ik wis niet dat er al zover geld beschikbaar was in onze markt.....

Hebt je uberhaupt wel uitgerekend hoeveel meters aan truss er in deze contraptie moeten gaan zitten? En wate en stukkie "custom zeil" doet?
                          En wat doet een meter truss zo voor een dagje? Ook zonder op en afbouw?
                          Zoek dat nou eerst eens uit! En daarna zoek je even in de Euronorm voor tijdelijke bouwwerken (EN

En stel daarna NOOIT !!!!!!!!!!!!!! meer zulke stupide vragen op dit forum!
                          Weet je wat duur is?
                          Je tijd verdoen aan dit soort imbeciele (sorry!) nonsense postings!
                          Een "Ace" op dit forum had zich toch iets meer moeten kunnen bekwamen.

Of eens serieus de tijd moeten nemen om van willekeurig welke fabrikant een brochure of een gebruikershandleiding te lezen.
                          De manuals van Interal bijvoorbeeld zijn om de donder niet slecht.
                          Begin daar maar eens mee.

Of te vragen hoe die mensen die 3000 Euro (echt belachelijk weinig!)(en dat voor 50x30m?) (You must be starr ravin' loosin' your f**kin' mind!) aan jou quoten eigenlijk nog geld kunnen verdienen aan het eind van het jaar?

Het enige dat dus wel (echt?) geld mag kosten is een mooie "wapperlamp"
                          of een "opgeklopte" line array?
                          Of een volslagen onbekwame l*mmel op een productiekantoor?

Oh ja
                          - en zoek de betekenis van het woord "overspanning" eens een keertje op.
                          En dan bedoel ik niet die van mijn reactie hier!

Einde commentaar!
                          Last edited by rinus bakker; 17-11-06, 21:51.
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Barthez
                            • Dec 2003
                            • 256

En dan zeg ik alleen maar; 'eens!'

Wel eens van 'schoenmaker blijf bij je leest' gehoord?

Er is een goede reden waarom tentenbouwers het geld vragen dat ze doen voor een tent van 50x30m, dat is omdat ze weten waar ze mee bezig zijn en voor het geld dat ze vragen een goed product leveren..

Als het zo makkelijk was dat je het zelf zou kunnen, dan hadden deze mensen zich al lang geleden om laten scholen..

als conclusie zou ik willen zeggen; zie onderschrift....
                            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

De manuals van Interal bijvoorbeeld zijn om de donder niet slecht.
                              Inderdaad, die manuals van Interal zijn niet slecht... vooral omdat zijzelf OOK dergelijke constructies maken!! Zo staat er in de PDF van hun roofconstructies een dergelijke constructie als die ik bedoelde (een tent gemaakt uit truss) maar op de foto is die te zien met zeildoek én ZONDER ballast tegen wind!! Dan was mijn idee toch al een stuk veiliger! Er staat zelfs een megacirkelconstructie op die volledig open is langs de zijkanten maar bovenaan volledig overspannen is met een schuinstaand zeil. Wat als dit wind vangt (volledig open ruimte)? Nu kan ik echt niet meer volgen; ok ik voelde de bui al hangen maar nu ik zie dat anderen dit toch doen waarom is mijn idee dan fout? Verwarrend, verwarrend, verwarrend.

O ja, er komen trouwens maar 900 mensen onder te zitten want er zijn ook nog tafeltjes en stoelen voorzien... dus dat risicokapitaal scheelt wel al 50%
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• lightzone
                                • Oct 2006
                                • 261

dus dat risicokapitaal scheelt wel al 50%
                                dat slaat nergens op... en vind ook ik helemaal niet grappig

ik zeg niet dat ik er iets van weet en ik heb ook amper ervaring maar
                                1 ding weet ik heel goed en dat is dat je altijd veilig moet werken

mischien is de post van rinus een beetje overdreven maar hij heeft echt wel gelijk

en over je 50 m truss ..... [nvm]

je weet tenminste mijn mening
                                jumping is not a crime

Comment

Working...