hoe een cirkel en dergelijke vasthangen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj djcenter
    • Jul 2003
    • 148

Ja waarschijnlijk om niet op te vallen dat de look a like vmb's de boel nie zo goed kunnen verteren.

En hier nog eentje van een andere party en volgens mij ligt de structuur niet op vmb's maar een ander merk

greetz tom[B)]
    Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Hallo Pilot
      citaat:
      1. Ben benieuwd wat er zo erg is aan het opleggen van de lange truss?Verwachten jullie dat deze ineens 4 meter opzij zal schuiven om er dan af te vallen,
      2. En rinus waar zie jij die hittebron,ik hoop dat je niet de onderkant van dat headje bedoelt want die wordt hooguit 40 graden en daar kan zo'n spanband wel tegen anders zou je in de zomer geen vrachtverkeer met spanbanden zien.
      1. Natuurlijk is 4m zomeer wegschuiven onzinnig, maat op deze manier draagt dat ding ook niets bij aan zijdelingse sterke of stabiliteit - hoewel ook hier het aantal zwabberlampen weer niet echt al te groot is.
      Maar als jij dan even de minimummaat opgeeft wanneer - bij welke lengte en welke horizontale bewegingen en krachten - je dat wel nodig gaat vinden... dan nodig ik je uit om die afweging ook te onderbouwen.
      2. Elke spot is een hittebron bijgoochem. En ook hier weer: als jij kunt onderbouwen dat je van elke gerbuikte spot exact weet op welke afstand de bundel een bepaalde temperatuur heeft, be my guest!
      Maar eh.... die spanbanden zijn helemaal geen hijsmateriaal niet, zoals gaslampen ook geen optie (meer) zijn als lichtbron.
      Get serious please.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Wat we heel vaak vergeten is dat er wel 220 begrensd op 16A naar zo'n fixture gaat, ik heb echt wel is gezien dat dit heel wat meer warmte op kan wekken dan dat de fixture nog normaal werkt.
        En deze ongewenste eff. zijn niet via je DMX te besturen.

m.v.g. Herman

Comment

• DidierB
          • May 2003
          • 337

Over die laatste foto: moeilijk te zien, maar die liften lijken op VMB TE06 of TE064. TE06 mag 150kg hebben, TE064 200kg.

Groeten,

Beghin Didier
          Ampli bvba

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

Dat van die stabiliteit is inderdaad een goeie daar had ik niet aan gedacht.
            master-qsc en de rest

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

citaat:Geplaatst door pilot

Dat van die stabiliteit is inderdaad een goeie daar had ik niet aan gedacht.
              Hallo pilot,
              Dat is ook wel te zien aan de 'PA-barricades' die de trusspoten beschermen [?] tegen de eventuele over hun eigen instabiele benen vallende mensen, of tegen aangeschoten onverlaten die in speakers of toren willen klimmen om een goed zicht te krijgen op de massa (of alleen de natte T-shirts of daarvan).
              En ik mis nog wel jouw zinvolle maatstaf voor het wel tegen afglijden beveiligen van dit soort "koud" opgelegde trussen.
              en nog wat anders:
              Weet jij bij welke kracht een ronde buis op een andere ronde buis een zodanige puntdruk veroorzaakt dat er deuken in die buis door onstaan?
              Wat heel simpel te voorkomen is door er van die alu-scaffs tussen te zetten die een veel groter dragend oppervlak hebben, en waar je toevallig ook die truss tegen "ongewild verplaatsen" mee kunt beveiligen.

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

citaat:Geplaatst door DidierB

Over die laatste foto: moeilijk te zien, maar die liften lijken op VMB TE06 of TE064. TE06 mag 150kg hebben, TE064 200kg.
                Laten we zeggen dat ik zoveel mogelijk het voordeel van de twijfel heb gegeven bij mijn berekeningen. Mild met gewichten en idd hopend dat ze TE-064 Pro-lock (Zit de beveiliging in het ieder geval wel goed) hebben gebruikt. Ik heb namelijk ook nog geen bekabeling gerekend, want ik vond het zo al eng genoeg.

Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door rinus bakker
                  Weet jij bij welke kracht een ronde buis op een andere ronde buis een zodanige puntdruk veroorzaakt dat er deuken in die buis door onstaan?
                  Als je zo wil beveiligen tegen schuiven... k Zou het niet doen, anders knakt de truss naar beneden

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

citaat:Geplaatst door kokkie
                    Laten we zeggen dat ik zoveel mogelijk het voordeel van de twijfel heb gegeven bij mijn berekeningen. Mild met gewichten en idd hopend dat ze TE-064 Pro-lock (Zit de beveiliging in het ieder geval wel goed) hebben gebruikt. Ik heb namelijk ook nog geen bekabeling gerekend, want ik vond het zo al eng genoeg.
                    Heb je dan ook de specs en getallen,
                    want ik heb geen idee wat er zoal opdie foto's te zien is (en al helemaal niet van wat er NIET te zien is), en ben wel een beetje nieuwsgierig (as ever).

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Heb je dan ook de specs en getallen,
                      want ik heb geen idee wat er zoal opdie foto's te zien is (en al helemaal niet van wat er NIET te zien is), en ben wel een beetje nieuwsgierig (as ever).
                      Alleen de getallen die ik bij de foto's heb gezet.
                      De scans zouden heel goed de martin MX-1 scans kunnen zijn die ook op de foto's staan waar het mee is begonnen. Deze wegen van zichzelf 8.8kg. De movingheads ken ik niet maar hebben het uiterlijk van een VL4 (IS HET NIET!) maar vallen denk wel in de gewichtklasse van Movitec sl-250 (ongeveer 18kg) en Mac 250 (22kg). De mast is qua uiterlijk en truskoppeling VMB alleen niet te zeggen wat voor type. 4-barren is moeilijk te zeggen, zoveel qualiteitsverschil in behuzing van de spots of de barren zelf en spiegelbol van 75 of 100, geen idee wat die weegt, maar alles zonder bekabeling denk ik dat ik niet overschat heb.
                      De lengte van de trussen heb ik uitgeteld. op de onderste foto zie je net een stukje cirkel en de 4e movinghead hangen. Zo ben ik aan de 18m gekomen. Cirkel was 9m stond in het bijschrift, dus de ligger erop ook. Ligger aan de andere kant steekt 1,5 a 2m uit, dus 12 meter. Alle trussen lijken mij prolyte X/H30V waarbij het waarschijnlijk eigenlijk niet uitmaakt, want stel dat het H is, dan is de overspanning misschien goed (wat ik betwijfel), maar het gewicht te groot. Is het X, dan is het gewicht lager, maar de overspanning zeker te groot.
                      Helaas krijg ik de tabellen van Prolyte niet lekker leesbaar weergegeven, maar volgens mij staat er aan gewichten voor X30V 5,1kg/m en voor H30V 6,3kg/m en ik heb met 6 kg gerekend.

Wat meer duidelijk zo?
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• lj djcenter
                        • Jul 2003
                        • 148

Kokkie. Volgens mij zijn die scans velleman, ben het vrijwel zeker. En die movingheas zijn showtec, als ik mij goe herinner heten ze pixie of zoiets in den aard zijn 10 watters

greetz tom
                        Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:Geplaatst door lj djcenter
                          Kokkie. Volgens mij zijn die scans velleman, ben het vrijwel zeker.
                          Kan best, als ik ze zo bekijk. Kep ze ook (2 stuks) [] Maar aan de andere kant: er zijn wel erg veel van die modellen op de markt. Vanuit de verte kunnen ze ook op een MX-je van Martin lijken! (Afgezien van dat je dan iets fel geels zou moeten zien van het logo )

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

citaat:Geplaatst door kokkie
                            1. Cirkel was 9m stond in het bijschrift, dus de ligger erop ook. Ligger aan de andere kant steekt 1,5 a 2m uit, dus 12 meter.
                            2. Alle trussen lijken mij prolyte X/H30V waarbij het waarschijnlijk eigenlijk niet uitmaakt, want stel dat het H is, dan is de overspanning misschien goed (wat ik betwijfel), maar het gewicht te groot. Is het X, dan is het gewicht lager, maar de overspanning zeker te groot.
                            3. Wat meer duidelijk zo?
                            1. Cirkel van 9m? Omtrek dan, neem ik aan? Diamter in elk geval NOOIT!
                            Bij cirkels is het echter gebruikelijk om die te benoemen aan de hand van de diameter van de buitkant van de buitenste buis!
                            3. Voor zowel X als H 30-er driehoek geeft Prolyte een toelaatbare belasting op tot 12 m! En je hebt het hier over een overspanning van 9m. Dus ook hier een combinatie van foute redeneringen.
                            3. Nee dus.
                            Gewoon een lijstje maken met de op te tellen getallen:
                            zoveel meter truss-type ? = zoveel kg.
                            zoveel spots type-dit = zoveel kg
                            zoveel spots type-dat = zoveel kg.
                            enz.
                            Totaal zoveel kg,
                            dat geeft een puntlast uit de oversteektrus+cirkel = zoveel kg in het midden van de opvangtrussen enz enz.

Comment

• kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

1. Cirkel van 9m? Omtrek dan, neem ik aan? Diamter in elk geval NOOIT!
                              Bij cirkels is het echter gebruikelijk om die te benoemen aan de hand van de diameter van de buitkant van de buitenste buis!
                              9 meter omtrek? Dan hou je een cirkel met diameter 1,4m over. Ik bedoel dus gewoon diameter en heb dus gerekend met 28m voor de cirkeltruss. (Is toch duidelijk op de foto?)

citaat:
                              3. Voor zowel X als H 30-er driehoek geeft Prolyte een toelaatbare belasting op tot 12 m! En je hebt het hier over een overspanning van 9m. Dus ook hier een combinatie van foute redeneringen.
                              Die grote overspanningen waar ik het over heb zijn niet die boven de truss, maar de 2 lange trussen die van voor naar achter lopen. Deze zijn beide 18m lang, wat je precies kan zien aangezien je op de onderste foto nog net een klein stukje van de cirkel kan zien en de eerste movinghead in de lengte truss is, die op beide foto's staat.
                              Verder heb ik over de puntlast en of ik zo'n cirkel op 2 punten mag neerleggen (nog) niet nagedacht omdat ik daar eigenlijk helemaal niets vanaf weet. (Ja ja, ik weet het, cursusje, maar helaas ff geen geld. Maar is 1 van mijn goede voornemens OK?)

citaat:
                              3. Nee dus.
                              Gewoon een lijstje maken met de op te tellen getallen:
                              zoveel meter truss-type ? = zoveel kg.
                              zoveel spots type-dit = zoveel kg
                              zoveel spots type-dat = zoveel kg.
                              enz.
                              Totaal zoveel kg,
                              dat geeft een puntlast uit de oversteektrus+cirkel = zoveel kg in het midden van de opvangtrussen enz enz.
                              Heb ik ook gedaan, maar ging mij in eerste instantie meer om de belasting van de statieven en die vrije overspanning van 18m die volgens mij niet mag.
                              Die puntlast is ongeveer 210 kg op de onderste truss. Mag dit?
                              Ik kan op de prolyte site wel wat info vinden, maar ik herinner me die tekeningen waar de truss op 2 punten lag en waar dan verder de belastingen aangegeven werden met pijltjes naar beneden. Weet iemand waar die te vinden zijn of moet ik dan een boek aanvragen bij prolyte?

Als de puntlast te hoog is zou dat ook gelijk een derde misser kunnen zijn aan deze constructie. Overspanning 18m, 0verbelasting VMB's en te grote puntlast op de truss.

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5429

Hallo Kokkie,
                                ik weet niet wat voor formules jij gebruikt voor cirkels,
                                maar ik hou aan voor de
                                - omtrek: pi * d (of als je dat liever hebt) 2 * pi * r
                                en ook al hebben we het daar in dit geval helemaal niet over:
                                - oppervlak: pi * r²
                                waarin:
                                d = diameter
                                r = straal (= halve diameter!)
                                Als we het over deze uitgangspunten eens kunnen worden,
                                dan wil ik wel verder op jouw nieuwe berekeningen ingaan.
                                Kijk nou eens gewoon op zo'n foto:
                                die truss is pagweg 30cm breed....hoeveel breedtes passen er in die cirkel.

enne dat Peppi 'the best' is - met rekenen wil ik wel geloven,
                                Kokkie is daar in elk geval nog niet.

Comment

Working...