hoezo dat nou weer?
zelf statieven maken
Collapse
X
-
Tjah, zelfbouw kun je wel meteen afkeuren als slecht, aleen omdat t ongekeurd is, maar ik denk dat een paar stevig gelaste statieven nog altijd beter zullen zijn dan de goedkope 3 poten die wel in het budget liggen. En ik vraag me af of die ook allemaal gekeurd zijn enzo.
Rn zwaar belast zullen ze ook niet worden (vandaar dat t ook geen windups moeten worden, wat erin komt: 2x scan, 4xpar 56, strobo, par36 en 2x flower effecten. Op t ene feest zal het eens wat meer zijn als de ander, maar de 6meter zal heus niet volhangen
En blijven werken met de set die we nu hebben is denk ook gevaarlijker, dat is namelijk zon platte truss met kunstof montage spul.---hier staat nix--->Comment
-
omdat je voeten maar 80 cm breed zijn, de meeste statieven zijn 2 meter , of nog meer.
Ik zei al, wat een wankel evenwicht...Comment
-
Als je die driepoten niet overbelast zou ik toch liever met die dingen op stap gaan hoor.citaat:Tjah, zelfbouw kun je wel meteen afkeuren als slecht, aleen omdat t ongekeurd is, maar ik denk dat een paar stevig gelaste statieven nog altijd beter zullen zijn dan de goedkope 3 poten die wel in het budget liggen. En ik vraag me af of die ook allemaal gekeurd zijn enzo.
Misschien zou je eens kunnen kijken of je niet zolang statieven kunt huren. Zeker als je dit vaak doet kun je hier nog weleens een flinke korting op krijgen. Dan kun je gewoon op een veilige manier genoeg geld verdienen om zo veilige statieven te kopen.Comment
-
Zoals Rinus al aangaf is het ontwerpen van dit soort voorwerpen meer iets dat je kunt overlaten aan de mensen met de juiste opleiding. Niet dat die ALTIJD goed weten wat ze doen, maar tijdens hun opleiding hebben ze in ieder geval kennis gemaakt met mogelijke problemen waar jij nog niet eens over hebt nagedacht. Als voorbeeld zou je kunnen noemen de uitvoering van de las, en de doorrekening op vermoeiing.
O ja, ik studeer Werktuigbouw aan de TU Delft, maar zolang ik mijn bul nog niet heb, zal ik zeker geen dingen ontwerpen die een gevaar kunnen opleveren voor mensen. Nu kan iemand ook geplet raken onder een van door mij ontworpen luidsprekers maar dat is wel een ander verhaal zal je begrijpen.
MVG ContourComment
-
Tjah, met zoiets kan ik het eigenlijk niet meer dan eens zijn, maar als het statief wat we nu hebben om zou vallen denk ik dat het probleem even ernstig zou zijn. Risico zal er altijd blijven, alleen al maak ik het zelf ben ik er zelf verantwoordelijk voor.citaat:Geplaatst door Contour
Zoals Rinus al aangaf is het ontwerpen van dit soort voorwerpen meer iets dat je kunt overlaten aan de mensen met de juiste opleiding. Niet dat die ALTIJD goed weten wat ze doen, maar tijdens hun opleiding hebben ze in ieder geval kennis gemaakt met mogelijke problemen waar jij nog niet eens over hebt nagedacht. Als voorbeeld zou je kunnen noemen de uitvoering van de las, en de doorrekening op vermoeiing.
O ja, ik studeer Werktuigbouw aan de TU Delft, maar zolang ik mijn bul nog niet heb, zal ik zeker geen dingen ontwerpen die een gevaar kunnen opleveren voor mensen. Nu kan iemand ook geplet raken onder een van door mij ontworpen luidsprekers maar dat is wel een ander verhaal zal je begrijpen.
MVG Contour---hier staat nix--->Comment
-
Altijd Verantwoordelijk (= strafrecht) en ookcitaat:Geplaatst door fredjuhh
Risico zal er altijd blijven, alleen al maak ik het zelf ben ik er zelf verantwoordelijk voor.
altijd Aansprakelijk (= civiel recht)
HH en deze posting is mede mogelijk gemaakt door de import (Franse) kernenergie!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Beste Ferry, ik las dit op je sitecitaat:Rn zwaar belast zullen ze ook niet worden (vandaar dat t ook geen windups moeten worden, wat erin komt: 2x scan, 4xpar 56, strobo, par36 en 2x flower effecten. Op t ene feest zal het eens wat meer zijn als de ander, maar de 6meter zal heus niet volhangen
En waar hang je dit effect dan aan op???citaat:- In grote zalen kunnen we tevens gebruik maken van de Geni, deze lamp met een vermogen van 800w geeft prachtige stralen, en heeft vele mogelijkheden
Comment
-
is zelfs geneens zelf gemaaktcitaat:Geplaatst door dj Q-bone
Die geni staat appart op een zelfbouw metalen statief (door zijn pa gemaakt) aangezien deze veel weegt (25 kilo). En deze zal ook hierop blijven staan (met saftey, 3 bouten en borgpen in het statief
is "geleend" van zijn werk
.
---hier staat nix--->Comment
-
"geleend"?
is dat gehuurd zonder te betalen of 'permanent van stallingplaats veranderd' (= dus: "gejat"??)
Kom op zeg zo gaan we toch niet met elkaar om?
Wat bedoel je nou met "geleend"?een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
dacht ff genie te lezen, ( is een soort van echte hoogwerker, zewg maar..)maar dat viel weer tegen.Comment

Comment