Truss brug

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

citaat:Geplaatst door ralph

1. ....lapt hij alle regels en richtlijnen aan zn laars... en bouwt hij een extra veiligheidsmarge in die kant nog wal raakt...
    2. ...hou het overzichtelijk, werk met gegevens die je hebt en zorg dat je hijsplan en je RI&E zorgvuldig zijn samengesteld.
    3. ... zorg dat je het telefoonnummer van een goede advocaat in je mobieltje hebt staan..
    4. ....worden dit soort constructies nog gebruikt?
    1. eens! en nog eens!
    2. eenser!
    3. eenst!
    4. ..... kennelijk want ze worden ook nog steeds te koop aangeboden:
    http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=4142
    Hobby kwaliteit metalen duo truss, inclusief 2 statieven en 2 extra T-bars. Maximale hoogte: 3m. Maximale belasting: 70kg (volgens de fabrikant MAAR neem dat…

enz enz
    Blijft het feit dat het niet de gek is die het maakt, maar die het koopt en gebruikt.
    Er zijn mafmarmotten die hun prachtige Hindustan ombouwen tot zo'n lelijke 207. Maar het zijn nog grotere rukruggen die er ook mee gaan rijden....
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Dat die dingen te koop aan worden geboden daar ben ik redelijk van op de hoogte. Ik ben echter heel benieuwd waar die dingen voor worden toegepast.
      De prijs doet mij namelijk vermoeden dat dit een item is wat veel door beginners wordt aangekocht, maar dat dt nu net de groep is die zich niet beust is van de risico's die ze nemen bij overbelasting.
      Vandaar dus deze verdiepingsvraag...

ps. Alle Franse autoos zijn lelijk, kan het weten rij er zelf eentje

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Het is misschien wel dezelfde leeftijdscatergorie die scooters opvoert tot pakweg 60km/u
        en ze dan het liefst berijdt zonder helm.
        Bedoel je zoiets met 'beginners'?
        Ik denk dat er altijd wel een verdeling te maken is zoals:
        33% serieuze types die zich goed orienteren bij wat ze doen
        33% die maar een beetje raak doet wel wel bereidt is om opgedane kennis ook in de praktijk te brengen
        33% die vooral bezig is met stoer en het eigenlijk geen ruk kan schelen hoe dat stoer tot stand komt.
        Van me niet op de categorie-nuances of de percentages,
        maar we weten dat:
        roekeloos rijden - roken - drank - drugs - rock'n'roll (hoort hier nou ook sex bij?) - werken - gokken - tv-kijken - verkopers & politici geloven - (en een combinatie van dat alles) enz enz zeer slecht voor je is/kan zijn,
        En we weten tegelijk dat er altijd een (soms zelfs zeer grote) groep mensen is die zich daarmee onledig zullen houden.......... Hoe bereik je die onwetenden?
        Leg de aansprakelijkheid voor ondeugdelijke product-voorlichting en ontbrekende of slechte handleidingen erbij nog duidelijker bij de verkopende partij!

Comment

• Wiggalowile
          • Nov 2003
          • 34

Sorry voor effe off-topic , maar Rinus ben jij dezelfde Rinus van de firma "Rinus Rigging" ?

*** created light so in a way were just advertising ***.

Comment

• splash
            • Aug 2002
            • 342

Rinus is van Rhino-Riggs (Heeft het eigenlijk een website??)

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Bijna goed, maar 1 'g' teveel: het is Rhino Rigs.
              en de website zit eraan te komen. Hopelijk 1 januari online.
              "Rinus Rigging" ken ik niet, maar wie weet heb ik een grappige collega?
              En nou weer on-topic graag!

Comment

Working...