Truss brug

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

over truss en koppeling gesproken, ik sprak voor een week of wat Theo, de bedenker van de eerste koppelingen bij euro, en die had de eerste prototypes op de tafel staan als pennenhoudertje...

Comment

• vic
      • Jun 2003
      • 93

even voor de goeden oorden ik hoor niet bij Disco 2DB.
      Als ik statiefen zou kopen hebben ik ze zelf uit ervaring van andere mensen liever vmb s of een ander merk maar geen showtech. volgens mij maken zij niet erg betrouwbare statieven. Dit heb ik ook van veel andere mensen gehoord

Greetzzz
      vic[)]

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Hallo Vic,
        Alle geld is naar zijn ... (niet) waar?
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• vic
          • Jun 2003
          • 93

ja das zeker waar

greetzzz
          vic

Comment

• ljanton
            • Sep 2003
            • 373

anayway , als je dit koopt heb je wel degelijk "value for your money"

greet's vince

Comment

• de kawaman
              • Dec 2002
              • 202

Zegt ie na een maand
              Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• ljanton
                • Sep 2003
                • 373

ikke ?

greet's ljanton

Comment

• Marciej
                  • Nov 2003
                  • 45

Ik vind Prolyte nog altijd de beste, komt natuurlijk ook omdat het in nederland gemaakt word haha, maar in de verhuur in de Benelux wordt vooral gebruik gemaakt van Prolyte & Eurotruss omdat deze goed met elkaar te koppelen zijn hoef je je geen zorgen te maken dat ze verkeerde koppelingen hebben. Ik weet niet of alu-lite ook te koppelen is met Euro & Prolyte.
                  Alu-lite is geen slecht merk maar is wel van mindere kwaliteit(minder sterk) Maar als jij toch niet over de max belasting heengaat is het best wel een goed setje.

Greetzz en succes Marciej
                  Smile, you on TV!

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Jeuk....
                    overdie koppelbaarheid loopt een heel onderwerp. Geef jij daar aub eens aan wat er te koppellen valt van deze marken, alvast dank

Leuk ook dat je goed gelezen hebt waar dit onderwerp over gaat.
                    Zijn er mensen actief die met zon set onderweg zijn (set als in het originele onderwerp!)

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

citaat:Maar als jij toch niet over de max belasting heengaat is het best wel een goed setje.
                      en dat moet je vooral met trussen doen ja. Beetje over de max belastbaarheid gaan. Ik weet niet hoeveel ervaring jij al hebt, maar wanneer een truss over zijn max belastbaarheid belast wordt dan hangt deze serieus door en das ook weer geen zicht. Ik heb het nu alleen nog maar over het visuele aspect nog niet over de veiligheid. En over veiligheid kan je een gans forum volschrijven als het moet.

Dus laat van die uitspraken achterwege.
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5429

Hallo Ronny,

nou is met aluminium net de grap dat dat een heel erg elastisch metaal is: het buigt drie keer zoveel door als staal. En alleen de doorbuiging in geen maatstaf. Aluminium kan zover doorbuigen dat je er bij wijze van spreken misselijk van wordt, maar dan nog niet een grensspanning (druk of trek) bereikt hebben die in het metaal to bezwijken zou leiden.
                        Die doorbuiging kan wel grote gevolgen hebben wanneer er sprake is van toepassing van hoekstukken of in een groundsupport enz. Dan hopen de spanningen zich op in die verbindende delen en daar begeeft 'de constructie' het dan. De serieuze fabrikanten geven ook allemaal de waarden op die ze al doorbuiging toelaten in hun berekeningen. Dat varieert tussen de 1/100e (Prolyte) van de lengte van de overspanning tot ca. 1/180 (Tomcat) en de rest zit er tussenin.
                        Vertrouw nooit fabrikanten die nergens iets zeggen over de toelaatbare doorbuiging en dat ook niet in hun tabellen opnemen. Dat zijn: "Knoeikopieerders" / "Namaakmakaken" / "Handelshufters" / "Stoersprekers" / "Geldgraaiers" / "Lieglummels" enz.
                        Fabrikanten die voor de meerdere typen truss die ze maken telkens weer dezelfde tabellen opgeven behoren trouwens ook in dit rijtje! "Gevaargekken" hoort er touwens ook nog bij.
                        Overigens zegt Marcie nou juist 'niet over de max belasting' heen te gaan.
                        Dus die intentie is wel goed uitgesproken.
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2138

heb je wel gelijk in ja. Maar ik wou gewoon even opmerken dat je niet over je max belasting heen moet gaan wegens veiligheid enz.
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Marciej
                            • Nov 2003
                            • 45

IN VERGELIJKING MET Prolyte of eurotruss. Hij heeft die brug toch nog niet gekocht(mischien inmiddels wel ja na zijn eerste post) Als je nu met al je spullen die je eraan wilt bevestigen op 60 kilo uitkomt, dan kan je makkelijk die Alu-lite brug kopen. Als je nu bijvoorbeeld op 75 of hoger uitkomt tja dan begrijp ik ook nog wel dat je er niet meer aan gaat hangen. Koop gewoon een wat duurdere brug die wel 80 of 90 aankan.
                            Zelf houd ik altijd 5 kg marge, als de brug 70 kan hebben, hang ik er bijvoorbeeld maar 65 aan. Gewoon zeker genoeg zijn van je zaak.

M.V.G. Marciej
                            Smile, you on TV!

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

ok dan begrijpen wel elkaar goed.
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ralph
                                Banned
                                • Aug 2000
                                • 2649

Als ik marcei goed begrijp dan lapt hij alle regels en richtlijnen aan zn laars, of vat hij het gewoon kort en bondig samen en bouwt hij een extra veiligheidsmarge in die kant nog wal raakt...
                                veiligheidsmarges worden al ingebouwd door de fabrikanten van de truss. In de opgegeven tabellen zit een Vf van 1.5. en de rest mag je als basiskennis verwachten bij mensne die met truss werken. Zo niet, dan vindt ik het niet mijn taak om mensen hierin te scholen, maar mijn taak om mensen te wijzen op hun gebrek aan kennis en de mogelijkheden om zich hier wel in te scholen...
                                kortom: een cursus elementaire hijstechniek of een equivalent hiervan van een ander instituut.

Een veiligheidsmarge van 5 kg op 70 kg...
                                wat doe je als je 10 kg op gaat hangen? ook 5 kg marge?
                                wat doe je als je 700 kg op gaat hangen?

mijn punt: hou het overzichtelijk, werk met gegevens die je hebt en zorg dat je hijsplan en je RI&E zorgvuldig zijn samengesteld.
                                Doe je het anders: zorg dat je het telefoonnummer van een goede advocaat in je mobieltje hebt staan..

mijn vraag nog steeds: worden dit soort constructies nog gebruikt?

Comment

Working...