Truss brug

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Disco 2DB
    • Apr 2003
    • 40

Truss brug

Ik heb laatst een truss brug in de verkoop gezien voor ong €550,-
    Deze bestond uit 2 wind-up stands met een belastbaarheid van 50 kg p/s. 3 stukken Alu-lite 30 cm triangle truss. http://www.discowinkel.nl/webshop/img/70151.jpg

Nu is mijn vraag of dit een goede investering is wat betreft kwaliteit (we zitten niet erg ruim in het geld, dus elke uitgespaarde euro is meegenomen zullen we maar zeggen []). We blijven onder de 70 kg wat betreft belasten, zodra we hier boven komen zullen we waarschijnlijk ook nieuwe stands kopen.

mvg,

Marco en Gerben
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Als jullie dat van die 70kg zeker weten:
    alle waar is naar zijn geld,
    Maar misschien zijn er wel betere trussen te vinden dan die Alu-lite, waar je dan ook nog wat aan hebt als je zwaarder (of met grotere overspanningen gaat. Dan is het namelijk maar 1 deeltje truss erbij en alleen de statieven vervangen...
    suc6

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• vic
      • Jun 2003
      • 93

Ik dacht altijd dat alu-lite trusse een van de betere merken waren voor truss maar dt is dus kennlijk niet zo.
      Wat vind jij zelf de beste merken

greetzzz
      victor[8D]

Comment

• Klaaske
        • Jun 2003
        • 571

er zijn heel veel merken truss :

Prolyte,Alcatruss,BASH,Camca,Eurotruss,Generic,
        Lite Structures, LSD,Litec,Milos,Slick,Prostage,Stacco,Tas
        Thomas,Tom Cat, upright, Vari Lite, Westsun

ieder met zijn eigen prijs en kwaliteit, dus denk na
        wat je moet hebben en denk daarbij ook wat toekomst
        gericht en ook naar de huurmogelijkheden in de buurt, dat
        is altijd handig als het 'even wat groter moet'
        <font size=\"1\">
        Groeten,
        Jaap
        <b>
        -[GSXke :)]-
        </font id=\"size1\"></b>

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Hallo Victor,
          Ik kijk niet zozeer naar het merk als wel de uitvoering van het koppelingssysteem,
          en wat ik op dat plaatje zag is zo'n zeer ouderwets/achterhaald type buisjeskoppeling met eindplaatgietstukken... heel veel boutjes en moertjes en heel weinig sterkte.
          maar als dat beetje sterkte voldoende voor jou is? doen!
          2tds,
          wat weet je er veel joh!
          Er staan een hoop merken bij die ik niet ken...
          - waarvandaan komen: Alcatruss, Generic, Prostage, Upright, Vari Lite (hoe komen die met zo'n naam weg?, is alleen de '*' weglaten al voldoende om het merkenrecht te passeren?) en Westsun, en
          - wat voor koppelingssystemen zitten erop? en,
          - wat voor types en grootteranges maken ze? en,
          - wie heeft die merken in de verhuur?

Comment

• dj_lucv
            • Aug 2001
            • 616

Ik zou sowieso nooit voor truss met boutjes gaan OTR, dat vind je na een tijdje echt niet meer leuk, er zijn wel setjes met gewone trusskoppelingen die niet veel duurder zijn.

Comment

• MatthiasB
              • May 2003
              • 674

alcatruss word eigelijk alc@truss geschreven en wordt gemaakt bij ALC je weet wel.... daar worden ze verkocht en verhuurd zelfs AED gebruikt ze

de rest ken ik ook niet

alc@trus kan je vinden op : http://www.alc-belgium.be/si.php?id=44 of http://www.alc-belgium.be

heb er gisteren nog 50 in een trailer geladen

NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door rinus bakker
                Er staan een hoop merken bij die ik niet ken...
                - waarvandaan komen: Alcatruss, Generic, Prostage, Upright, Vari Lite (hoe komen die met zo'n naam weg?, is alleen de '*' weglaten al voldoende om het merkenrecht te passeren?) en Westsun, en

Alc@truss klopt idd zoals Mathias aanhaalt.

Generic : Heb je een programaatje geopend met een merkenlijst of zo?
                Waar Generic staat voor 'normaal, algemeen,...)
                Prostage : ken alleen de firma 'prostage', misschien dat enkele merken wel een 'prostage'-line hebben... maar weet niet direct welke
                Upright : zegt me niets
                Vari Lite : nog steeds enkel en alleen fixtures en consoles en dat zal heus niet snel veranderen
                westsun : Ken het enkel als duitse touringfirma...
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Ja, die ALC-truss kende ik ook al, maar als er 'alca' dan denk ik aan alcan een van de grootste alumniumboeren ter wereld, en meteen daarna aan iemand die met (bijna) die naam truss gaat maken.
                  En met 'Camca' zal wel Camco bedoeld zijn geweest... en 'Tom Cat' gewoon Tomcat.
                  Als het alleen maar om interessant "name-droppen" ging, dan weet ik nog wel een heel rijtje met bedrijven erbij die ook echt truss maken (of maakten.... LSD doet dat ook al jaren niet meer. Het truss-bedrijf is ook alleen verder gegaan en heet sindsdien Total Fabrications in Engeland en Total Structures in de VS.)

Is nu het woord dan aan tds?

Comment

• Klaaske
                    • Jun 2003
                    • 571

Rinus,ik heb gezocht in verschillende zoekmachines en kreeg dit
                    als uitkomsten..tja...t was goed bedoeld
                    <font size=\"1\">
                    Groeten,
                    Jaap
                    <b>
                    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door tds

Rinus,ik heb gezocht in verschillende zoekmachines en kreeg dit
                      als uitkomsten..tja...t was goed bedoeld
                      Zoals ik dus al aanhaalde [^][^][^][][]
                      Beete droevig om het op die manier te doen...
                      Is misschien wel goed bedoelt, maar zo geef je incorrecte info! [V]

citaat:Generic : Heb je een programaatje geopend met een merkenlijst of zo?
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Klaaske
                        • Jun 2003
                        • 571

citaat:Generic : Heb je een programaatje geopend met een merkenlijst of zo?
                        Stond op een site over WYSIWYG met de merken van trussjes die er in da programma zaten
                        <font size=\"1\">
                        Groeten,
                        Jaap
                        <b>
                        </font id=\"size1\"></b>

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

OK Jaap duidelijk genoeg,
                          maar met dat soort opmerkingen helpt je degene die zo'n topic opent ook niet veel verder.

Comment

• Dré
                            • Nov 2001
                            • 409

Deze Highlite set gebruikt "installatietruss" (ingekocht bij Milos). Bij de genoemde lengte zal de belasting voor de Truss geen enkel probleem zijn...

De statieven... Die worden vreemd genoeg los opgegeven als zijnde 18.5kg belastbaarheid statieven. En als ik DAAR dan m'n pokkecalculator op loslaat kom ik hooguit op een systeembelastbaarheid van ca. 15kg (nadat gewicht van de truss eraf gehaald is en de 0.75 formule is toegepast) en dus NIET op de 45kg die Highlite opgeeft.

De foto die "we" in eerste instantie kregen van Highlite was NIET correct. Volgens mij heeft J&H de juiste foto al geplaast, ik heb het voorlopig opgelost door duidelijk te vermelden welke statieven WEL bij de set geleverd worden (want dat zijn niet de kopietjes van de U087 zoals de foto zou doen vermoeden!!!).

[Edit: Ik zie dat J&H ook nog steeds de oude (incorrecte) foto gebruikt[/edit]

Overigens is het allemaal vrij "moot" momenteel. De set is al een paar maanden niet te leveren (en er is ook nog steeds geen zicht wanneer de set wel weer leverbaar wordt).
                            -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• Klaaske
                              • Jun 2003
                              • 571

citaat:maar met dat soort opmerkingen helpt je degene die zo'n topic opent ook niet veel verder.
                              citaat:ieder met zijn eigen prijs en kwaliteit, dus denk na
                              wat je moet hebben en denk daarbij ook wat toekomst
                              gericht en ook naar de huurmogelijkheden in de buurt, dat
                              is altijd handig als het 'even wat groter moet'
                              Lijkt me toch wel een goede tip..maarja in jouw ogen blijkbaar niet [V]
                              <font size=\"1\">
                              Groeten,
                              Jaap
                              <b>
                              </font id=\"size1\"></b>

Comment

Working...