Wind-up statieven Showtec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Wind-up statieven Showtec

Om alle reacties voor te zijn; "Ja, ik betreur het dat ik deze wind-up statieven heb gekocht en ze waarschijnlijk nimmer meer zal kunnen verkopen."

Maar ja om ze enigszins bruikbaar te maken, zal er toch wat aan gedaan moeten worden en ik wil graag weten wie er gelijke problemen mee heeft gehad en wat er aan te doen is.

We praten hier over de wind-up statieven van Highlite, bestelnr. 70104
    Volgens Highlite c.q. producent belastbaar tot 50 kg en een maximale hoogte van 3,8 meter.

Na de eerste keer kon één van de statieven alleen nog maar met behoorlijk veel krachtsinspanning naar beneden worden gedraaid.
    Beide statieven hadden echter ook hetzelfde probleem, nl. dat de onderste klem die om het wind-up gedeelt zit, was niet meer omhoog te trekken om het statief in te klappen.

Dan valt het mij op dat de spanschroeven aan de onderkant van het statief los zitten. Volgens mij behoren deze de inwendige staaldraden op spanning te houden. Bij één statief steken ze zover uit dat het statief zelfs instabiel staat.

Kortom, voor eigen gebruik wil ik ze eigenlijk niet eens meer gebruiken, maar om ze door te verkopen, moeten ze eerst in orde zijn.
    Voor alle duidelijkheid, ze zijn al een keer terug geweest bij Highlite.

Graag reacties en mogelijke oplossingen.
    16 februari 2008... PA-markt !
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

En Highlite heeft er toen niets aan gedaan??
    Lijkt me toch een slechte service dan.
    Kan je ze anders niet gewoon bij highlite terugbrengen, krijg je je volledige bedrag terug en breng je daarmee geen andere mensen in gevaar, of zit er geen garantie meer op?
    We're ready to party, are you?

Comment

• Jan-Peter
      • Jan 2001
      • 311

De oplossing kwam vandaag al van Highlite zelf.
      Ze gaan terug en komen niet meer bij mij terug.

Nu bleek ook dat er veel meer problemen waren gekomen met de statieven en dat de "verre-oosten-producent" er op aangesproken is.

Krachtig standpunt in deze is de veiligheid.
      Highlite is importeur van de statieven. Deze komen van buiten de EU en daarmee is de aansprakelijkheid bij Highlite het eindpunt en de aansprakelijkheid kan niet meer doorgeschoven worden.

In de eigen showroom bij Highlite was er ook al eens een zelfde statief spontaan ingezakt. Dat was schrikken.

Heeft jouw statief ook gelijkwaardige kuren, treed dan in overleg met je leverancier. Veiligheid in deze branche is nr. 1 naast feesten en gezelligheid.
      16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Peter Jan,

ik herken dit verhaal meer dan goed. Ik ben begonnen met de genoemde statieven. Heel duidelijk zichtbaar een sticker met de maximale last van 50 KG op maximaal uitgewonden stand.

Na het tweede feest ( er ging max 50 kg omhoog verdeelt over 4 meter prolyte X30D) kwam het statief nog voor aanvang van het feest omlaag zetten.

Na een hoop gezeur is het statief terug gegaan en gerepareerd.

Een maand later wederom ellende met dit statief, het complete raderhuis van gietijzer was gebarsten.

Statief is vervolgens weer vervangen. Maximale last dat er bij ons op geplaatst word, is een T4 Bar met 4 parren. Thats it !

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Ik heb er zelf ook een aantal [:I] en voor het gebruik van een fourbar zijn ze inderdaad nog wel geschikt. Een truss d'erop hangen zou ik ook zeker niet durven.

Het is weer een typische prijs/kwaliteit verhouding; waar heb je het voor nodig en wat je heb je er voor over. That's all !
          Life is what you make it

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

gaat het hier om de alu of de metalen versie? en hoe oud zijn jullie statieven? zoals je zelf stelt 'kan' het gaan over een productiefout in slechts een bepaalde levering.

Comment

• bBINK
              • Aug 2002
              • 87

Ook wij hebben dit probleem gehad met de Showtec statieven die ook van Highlite kwamen ...

Ook het probleem met het stroef draaien, niet meer kunnen in/uitklappen etc. komt ons bekend voor.
              Ook was onze staalkabel binnen no time al roestig.

Ook onze statieven zijn teruggeweest naar Highlite, maar de problemen bleven ...
              We hebben nu 2 WORK statieven die toch wel wat beter zijn
              __________________________________________________ Afknippen langs deze lijn

Comment

• PM
                • Mar 2003
                • 87

Weet er iemand hoe het zit met de huidige kwaliteit van deze statieven ?
                Ik wil ze gaan gebruiken met een 6-Bar met MultiPars.

Comment

• pilot
                  • Nov 2003
                  • 267

Ik raad je aan om ze niet aan te schaffen ze lijken dan wel op manfroto's maar zijn het zeker niet.
                  master-qsc en de rest

Comment

• speakerfreak
                    • May 2002
                    • 1446

de windup statiefjes van 2zoveel euro van showtec schijnen voor het geld erggggg leuke statiefjes te zijn...

zal ze anders wel ff opzoeke:P
                    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• VERVALLEN

Zijn dit ook de wind up statiefjes die JB verdeeld onder de ALT pro series?

Comment

• martje
                        • Nov 2000
                        • 252

Ik moet zeggen ik gebruik ze al een aantal jaartjes maar als je er normaal mee omgaat, ze goed onderhoud gaan ze jaren mee. Alleen moet je heel erg je verstand bij die dingen gebruiken en beslist geen 2 linker handen hebben.
                        Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

citaat:Geplaatst door martje

Ik moet zeggen ik gebruik ze al een aantal jaartjes maar als je er normaal mee omgaat, ze goed onderhoud gaan ze jaren mee. Alleen moet je heel erg je verstand bij die dingen gebruiken en beslist geen 2 linker handen hebben.
                          Hoi Martje...
                          Dat klinkt een beetje als zo'n Engelse sportwagen uit de jaren 60:
                          1 uur rijden = 2 uur sleutelen.
                          Heb je dat met al jouw apparatuur?
                          Of vind je dat alleen normaal met je wind-ups?
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• martje
                            • Nov 2000
                            • 252

Wees niet Bang Rinus daar lijkt het in de verste verte niet op wij doen 1 uur sleutelen paar weken werken. Oke er zijn betere te koop. Maar zolang ze voldoen gaan ze gewoon nog mee.
                            Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• niesten
                              • Aug 2004
                              • 115

Wij zijn ook in het bezit van de beruchte ShowTec statieven.
                              Maar ja, ik kende dit forum nog niet toen ik ze kocht.

We hadden eerst de alu versie. Deze kon volgens de specs 50kg hebben. Een statief ging wat stroever. Na 5 keer knakte het statief bij ongeveer 3m hoogte en ging dus niet meer hoger.... Dus terug naar highlight. Hier bleek dat deze niet meer te repareren was en ze de alu versie niet meer in het assortiment hadden.
                              Dus kon ik met mijn tweede statief langs komen en kreeg ik twee stalen statieven mee. Mooi, deze zagen en voelden dus al een stuk steviger en robuster aan dan de alu versie. Op deze zat echter een stikker met een max. belasting van 30 KG!?!
                              Als ik dan dus ga rekenen kom ik op 0,75 * (2 * 30) = 45KG die ik erop mag leggen. Daar ben je dus HEEEEEL snel aan (of eigenlijk overheen, kwam ik achter nadat ik alles eens gewogen had).

Dus zolang het duurt gebruik ik ze nog, maar ben inmiddels wel al op zoek naar andere (echte) statieven....

Roger
                              Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

Working...