Hoeveel mag ik in mijn truss hangen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • som
    • Nov 2002
    • 787

tegengekomen; http://www.milos.cz/index.php?option...occlick&bid=30

lijkt mij wel serieus.
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by rinus bakker
      Als die site net zo betrouwbaar is als meneer Franticek Copyisick zelf,
      dan kun je alvast beter een advocaat en verzekeraar gaan bellen.

En net zo betrouwbaar en begrijpbaar als alle type-aanduidingen van
      deze meneer uit (het Tjechische) Corleonica.
      Rinus, kan je dit alles wat nader verklaren aub? Want ik gebruik zowel Prolyte als Milos en heb de indruk dat de Prolyte-truss er toch écht wel sneller dof en versleten gaat uitzien terwijl ze ca. even oud en ca.evenveel gebruikt zijn...

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

aan luc2366

Ik heb het hier niet in de eerste plaats over het product maar over de maker ervan.
        En iets in mij zegt dat een type zoals die meneer Franticek er ook niet voor zal terugdeinzen om - als het hem zo uitkomt - zijn klanten te naaien net zoals hij dat heel makkelijk met zijn concullega's doet.
        Tenzij je het jatten van andermans denk- en ontwikkelwerk ("geestelijk eigendom") niet als naaien beschouwd.

Wat betreft die productvergelijking ben ik wel heel nieuwsgierig.
        Hoe goed zou je die indruk kunnen hardmaken.
        Beide trussboeren gebruiken namelijk de legering EN AW 6082 T6,
        en daarbinnen kunnen de extrudeerders maar beperkt varieren
        met de chem. samenstelling en de ruw/glad-heid van de matrijzen.
        "Ca. even oud en ca. evenveel.." (+ .... ca. dezelfde soort producties in ca. dezelfde soort van omstandigheden.....)
        Dat laat nog wel wat ruimte voor interpretatie.
        Maar daarop kun jij waarschijnlijk zelf het beste antwoord geven.
        Ben benieuwd - en ik denk heel wat anderen met mij!

aan som
        zoals al eerder betoogd. Dit soort van TuV certificaten zeggen helemaal NIETS over truss.
        Alleen maar dat de op het cert. vermeldde lengtes zijn getekend en berekend - en dat ze de opgaven daarvan bij TuV hebben nagekeken.
        Waarbij er nog wel eens een foute opgave over het hoofd wordt gezien, of door de TuV-meneer zelf een rekenfoutje wordt gemaakt.
        Maar dit soort van certificeerders zijn toch niet aansprakelijk
        - ze jagen hoogstens de fabrikanten en klanten op hogere kosten!
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Originally posted by luc2366
          Rinus, kan je dit alles wat nader verklaren aub? Want ik gebruik zowel Prolyte als Milos en heb de indruk dat de Prolyte-truss er toch écht wel sneller dof en versleten gaat uitzien terwijl ze ca. even oud en ca.evenveel gebruikt zijn...
          Toch hecht ik denk meer waarde aan laswerk van het bedrijf dan aan de glans van de truss.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

aan som
            zoals al eerder betoogd. Dit soort van TuV certificaten zeggen helemaal NIETS over truss.
            Alleen maar dat de op het cert. vermeldde lengtes zijn getekend en berekend - en dat ze de opgaven daarvan bij TuV hebben nagekeken.
            Waarbij er nog wel eens een foute opgave over het hoofd wordt gezien, of door de TuV-meneer zelf een rekenfoutje wordt gemaakt.
            Maar dit soort van certificeerders zijn toch niet aansprakelijk
            - ze jagen hoogstens de fabrikanten en klanten op hogere kosten!
            als je het zo steld kunnen alle keuringen wel weg oa
            apk,constructie berekeningen van gebouwen,de tapwacht,en de smaakpolitie.
            want iedereen kan wel foutieve info verstrekken of rekenfouten maken.

maar waar moet ik nu wel op letten dan?
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

Originally posted by kokkie
              Toch hecht ik denk meer waarde aan laswerk van het bedrijf dan aan de glans van de truss.
              juist ja, de milos-truss is gelijmd

er zijn prijsverschillen en dat zal in de eerste plaats wel aan de looneisen liggen en dan pas aan de kwaliteit vh gebruikte materiaal (zoals Rinus stelt gebruiken ze "ongeveer" dezelfde kwaliteit alu).

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

...te naaien net zoals hij dat heel makkelijk met zijn concullega's doet.
                Tenzij je het jatten van andermans denk- en ontwikkelwerk ("geestelijk eigendom") niet als naaien beschouwd.
                Ik wil hier niet op een Protyte-fan z'n tenen trappen maar doen Eurotruss, Global Truss,... dat ook niet? Had m'n bij Prolyte niet beter een patent op de conische koppelingen genomen dan?

Wat betreft die productvergelijking ben ik wel heel nieuwsgierig.
                Hoe goed zou je die indruk kunnen hardmaken.
                Beide trussboeren gebruiken namelijk de legering EN AW 6082 T6,
                en daarbinnen kunnen de extrudeerders maar beperkt varieren
                met de chem. samenstelling en de ruw/glad-heid van de matrijzen.
                "Ca. even oud en ca. evenveel.." (+ .... ca. dezelfde soort producties in ca. dezelfde soort van omstandigheden.....)
                Dat laat nog wel wat ruimte voor interpretatie.
                Maar daarop kun jij waarschijnlijk zelf het beste antwoord geven.
                Ben benieuwd - en ik denk heel wat anderen met mij!
                tja wat kan ik hierop zeggen?
                Ik gebruik Prolyte H-40V en Milos "H-40V" alsook Prolyte X-30D en Milos "X-30D". Telkens in dezelfde omstandigheden dus volgens mij "verslijten" ze even hard/snel. Dan moet ik vaststellen dat ik de Milos-truss langer kan gebruiken op beurzen: er komen wat meer (dus mss makkelijker?) krassen in maar de glans blijft langer goed, terwijl de Prolyte matter/meer donkergrijs gaat zien.
                Ze staan in het magazijn op dezelfde plaats, worden met dezelfde truck vervoerd,... dat zijn mijn persoonlijke bevindingen.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Originally posted by som
                  als je het zo stelt kunnen alle keuringen wel weg (A)
                  oa 1) apk, 2) constructie berekeningen van gebouwen, 3) tapwacht, en de 4) smaakpolitie.
                  want iedereen kan wel foutieve info verstrekken of rekenfouten maken.
                  maar waar moet ik nu wel op letten dan?
                  (A) eens en oneens.
                  Het gaat er niet om dat iets gekeurd wordt,
                  maar waarom, hoe, waar, waarmee, hoevaak enz. iets gekeurd wordt...
                  Keuringen hebben alleen zin als je (precies) weet op basis waarvan (normen, criteria)
                  en wat er gekeurd is:
                  nagerekend = welke rekenmethode?
                  opgemeten = wat en hoeveel? en welke toleranties?
                  beproefd = hoe, waarmee en met hoeveel proeflast?
                  1) criteria liggen behoorlijk vast - sjoemelen is beperkt mogelijk
                  2) Bos en Lommerplein / Balkonnetjes Maastricht? Need I say more?
                  3) Geen idee wat die uitvreten en/of opmeten......
                  4) What the f*ck is that?
                  Wel eens gehoord van de "Keur-slager"?
                  Of die reisbussen met het "Veilig op weg Keurmerk" (ofzo?)
                  Of het Entertainment Vakbekwaamheid & Veiligheids Keurmerk (EVVK).... Nou dan!

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

1) Ik wil hier niet op een Protyte-fan z'n tenen trappen maar doen Eurotruss, Global Truss,... dat ook niet?
                    2) Had m'n bij Prolyte niet beter een patent op de conische koppelingen genomen dan?
                    1) Genoemde merken doen zeker ook aan eigen product-ontwikkeling
                    - al kun je over de resultaten daarvan flink van mening verschillen.
                    Die Tsjech is gewoon schrikbarend opzichtig aan het copieren - alles waar Prolyte mee komt komt hij één of twee jaar later mee.
                    Het wachten is tot ie ook de (per ongeluk ingebouwde) fouten gaat meecopieren.... Dan is er voor prolyte een mooie kans op procederen.
                    2) Roerend mee eens, de stomme sukkels dat ze zijn.
                    Maar naast dat koppelingetje is er toch wel iets meer door Prolyte bedacht of opmerkelijk verbeterd - en daarna op de markt gebracht.

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Originally posted by kokkie
                      juist ja, de milos-truss is gelijmd
                      Sorry hoor, laswerk, maar vooral de kwaliteit van het laswerk, alsook de interne kwaliteitscontrole van de bedrijven.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...