TAS-stage truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Originally posted by driesmees
    .. het woord betrouwbaar was met een ironische ondertoon getypt...
    hallo driesmees,
    Ik lees alléén maar een onderstreping en vervetting of dat ironisch was
    bedoeld, dat is lastig vast te stellen. persoonlijk zou ik meer verwachten dat je dan ".." zou gebruiken voor de ironische of sarcastische stijlfiguur.

Maar dan FF konkreter, welke betrouwbaarheid trek je dan in het "ironische" ?
    1) van die truss?
    2) van Philippo?
    of
    3) van de ijzerboer?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

Ik bedoelde dat de truss zelf op de toneelvereniging niet echt betrouwbaar zou zijn. Ik wil daarmee zeggen dat ik denk dat ik me niet meer mag baseren op de belastingstabelen. Maar om er nu een probleem van te maken bij de minieme belastingen die deze truss in dit geval moet ondergaan, dat vind ik wat te ver gaan... Maar wie ben ik?

Waarom de truss ook 'minder betrouwbaar' zou zijn is omdat ze het bij een ijzerhandelaar gekocht hebben. Daaruit denk ik te kunnen afleiden dat de truss afgeschreven was bij een bedrijf... En dus waarschijnlijk reeds intensief gebruikt is (en dan kijken we terug in dat artikeltje op argh.nl)

Slaapwel,
      Dries Mees
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• G-LiTe
        • Apr 2004
        • 196

Hoi,

Even inpikken op dit thema.
        Forceps was idd. een grote verhuurfirma in Belgie in de jaren 80. Zij waren origineel gevestigd in Genk en gerunned door de gebroeders Vanstreels.

Later is deze firma opgesplitst in het ook later ter ziele gegane Belgium Stage Equipment in Houthalen en Forceps/Fortech in Mol. (Bij deze laatste heb ik mijn eerste stappen in het vak gezet) Destijds hadden beide firma's een aanzienlijke stock Force trussen (bij ons ook wel Forceps-truss genoemd, een term die we vaker hoorden circuleren)

Naar wat ik altijd begrepen heb (maar hier kan ik fout zijn, omdat ik nog vrij jong in die periode was) zijn de Force trussen gemaakt door een aluminiumboer op vraag en specificatie van Forceps.

Vergeleken met huidige trussen waren/zijn deze Force trussen echte gruwels. Belasting was niet om naar huis te schrijven en de gebruikte pen-vork verbinding brak vaak af tijdens het inkloppen van pennen door brosse breuk.

Wat de Tass-stage trussen betreft. Ik heb jarenlang gewerkt met deze trussen en heb hier dan ook ergens nog een mooie belastingsopgave van de fabrikant van hun hele reeks liggen. (Is een boekje met nog erg grappige cartoons in) Ook hier geldt dat in vergelijking met trussen als bvb. de Prolyte S52F ed. de Tass erg minimaal scoort. Verder zijn de meeste Tass trussen die nu nog op de markt zijn oudgedienden, met de nodige 'stress histories' erin `

G.
        Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Phlippo Showlights
          • Jan 2004
          • 17

Originally posted by driesmees
          Da's leuk, ik heb net gehoord daat ze de truss 'van bij de ijzerhandelaar" hebben. Blijkbaar hebben ze alles tegen 'aluminiumprijs' kunnen opkopen...

Betrouwbaar???

Kan je me toevallig vertellen rond welk jaar de mini-tas weggedaan is? Misschien zijn ze hier al enkele jaren bezig met ex-phlippo truss. Ik zal morgen zeker eens de volledige herkomst navragen.
          De "mini-tas" is vernietigd volgens ons! Deze was trouwens 40 Driehoek als ik me goed herinner want hij is nooit gebruikt in de periode vanaf 94' en gedumpt in 2000.

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

Originally posted by Phlippo Showlights
            De "mini-tas" is vernietigd volgens ons! Deze was trouwens 40 Driehoek als ik me goed herinner want hij is nooit gebruikt in de periode vanaf 94' en gedumpt in 2000.
            Okay, de truss waarmee ik in contact kom zal dus niet van jullie komen, want als ik met niet vergis hebben ze die gekocht in de loop van 2001... De lini-tas is inderdaad rond de 40cm (iets minder, maar het hangt er van af waar en hoe je meet)Ik ga proberen om vanavond voor de start enkele foto's te schieten...
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...