Is dit veilig of is dit niet veilig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Dat laatste lange bericht waarin duidelijk werd gemaakt dat het wel veilig was, wist ik allemaal niet.

Nu ik dus weet dat het verder veilig in elkaar steekt kan ik met een gerust hart instappen.

Ik had er ook niet aangedacht dat attractie gekeurd worden. Als ze onveilig zijn mogen ze ook niet reizen.

Hierbij mijn excuses voor het twijfelen van veiligheid.

Comment

• Scooterguy
      • Mar 2006
      • 2

Je zal eerder iets in een club of zaal op je hoofd krijgen dan op de kermis,elke keer weer voor de opening is er controle o.a. AIB Vincotte die alles keuren,van het kleinste boutje tot de grootste motor,alles bekijken ze.
      Iets niet in orde=niet openen.
      Dan doe je als exploitant wel je best om alles in orde te houden,het is immers je inkomen.
      En voor mensen die wat meer van de kermis willen zien mogen steeds even langskomen op m'n site om wat foto's te bekijken http://www.kermisreportages.be ,er staat trouwens ook een special op van de Deca Dance,dan zie je 'm uit alle hoeken,ook vanop de achterwand.

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

hahahahahaha wel lachuh dat me maat piet verwijk op dit forum genoemd wordt !!!!

Geloof me nou deze constructie is veiliger dan de meeste constructie's op een live concert of drive in show of ander dergelijk feest.

Na de opbouw wordt er altijd door een keuringsmeester gecontroleerd !

Als het echt niet door de beugel kan mag deze attractie dan ook niet open voor publiek.

Ze moesten in de verhuur ook eens controles uitvoeren dan zullen er veel feesten afgelast worden.

Deze constructie zit er al langer op dan pietje eigenaar is ! en is door een erkend bouwer in belgie ontworpen !

Truss is ook geen alu maar staal geloof ik.

Volgende maand staat ie weer in antwerpen !!!! das weer gezellie !

Kermis is een van de veiligste gebeuren in de wereld alleen vaak door de toeschouwers door stoer te doen voor anderen gebeuren de meeste ongelukken.
        Attractie's worden vaker gekeurd dan een rigging op lokatie !!!

ikzelf vindt het ook niet zo mooi deze constructie MAAR in het donker is het toch een verrassend effect !

Geluid is ook slecht vindt ik persoonlijk ondanks er SA op zit.

Maar ieder heeft zijn eigen smaak.

Comment

• Duffy
          • Mar 2006
          • 8

Nja, deze SA's zitten er ook héél lang op. Zover ik me kan herinneren, en dat gaat terug tot mid-jaren '90. Ik denk dat ze er in 1994 al op zaten. Kan zijn dat ze intussentijd zijn verandert.

Het geluid mag dan wel niet altijd evenmooi zijn, maar knallen kan het nog als de beste. Zoals in Waregem, bijvoorbeeld.

Comment

• stefan90kauw
            • Jun 2005
            • 189

Hoe zit dit dan vast als ik vragen mag:

dat is nogal onduidelijk voor mij om te zien.
            Foto komt overigens van Kermisreportages.be

Comment

• Duffy
              • Mar 2006
              • 8

Bij elke 'overgang' (junction) wordt ie ook vastgemaakt met dikke pinnen. En net als de anderen steekt die met lange dikke pinnen in de 'grond'.

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Je kan me veel wijsmaken, maar mijn oog zegt afgaande op de foto's dat dit geen rechte lijnen zijn:

Comment

• Duffy
                  • Mar 2006
                  • 8

Men leert het hier blijkbaar niet. Er is al zoveel gezegd dat die pyramide erg stevig is en zéér goed beveiligd. Daarbij, als dat niet het geval was zouden ze hoogstwaarschijnlijk ook niet open mogen.

En dat het nu eenmaal een beetje doorbuigt, dat verrast me niet als je besseft dat die pyramide er inderdaad langer op zit dan dat de 'nieuwe' eigenaar ermee rondreist. Ik durf te wedden dat ook jij later zal doorbuigen als je oud bent.

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

Is er een website van de Deca Dance waar een up-to-date agenda op staat? Ik wil het wel eens met mijn eigen ogen zien zonder het op foto's te hoeven beoordelen.

Comment

• Duffy
                      • Mar 2006
                      • 8

Originally posted by Dj Mark
                      Is er een website van de Deca Dance waar een up-to-date agenda op staat? Ik wil het wel eens met mijn eigen ogen zien zonder het op foto's te hoeven beoordelen.
                      Jazeker, www.deca-dance.be

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Ja, sorry, maar als ik op de foto's af moet geen dan zeg ik op mijn beurt, laat die berekeningen eens zien. zou ik controleur zijn dan zou ik het op prutswerk houden en ook de berekeningen gaan checken.
                        houd me ten goede, de verdachte is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar met uitspraken als deze:

Originally posted by Duffy
                        Men leert het hier blijkbaar niet. Er is al zoveel gezegd dat die pyramide erg stevig is en zéér goed beveiligd. Daarbij, als dat niet het geval was zouden ze hoogstwaarschijnlijk ook niet open mogen.

En dat het nu eenmaal een beetje doorbuigt, dat verrast me niet als je besseft dat die pyramide er inderdaad langer op zit dan dat de 'nieuwe' eigenaar ermee rondreist. Ik durf te wedden dat ook jij later zal doorbuigen als je oud bent.
                        redt je het bij mij niet.

punt 1: als je truss gaat doorbuigen omdat het zo verschrikkelijk oud is en Napoleon zijn paard er al een heeft vastgebonden is het tijd voor de oud-ijzerboer (90 ct de kilo) en de hoogste tijd voor verse truss

punt 2: erg stevig en goed beveiligd.. waar baseer je die uitspraak op?? ik vind stevig iets heel anders als jij.
                        jij kan een spaanplaat discomeubel erg stevig vinden, maar ik vind het slappe hap.. is een mening, geen feit. dit moet op de een of andere manier te onderbouwen zijn.

punt 3: hoogstwaarschijnlijk ook niet open mogen.. prachtig.. je hebt gelijk, en dat zou mooi zijn.. betekend dus dat de attrakie keurig in orde is.. maar je hebt het over hoogstwaarschijnlijk.. dus het is nog maar de vraag of dit punt 1 gecheckt is, punt 2 de controleur een persoon is die behalve van de kermisattraktie zelf ook verstand heeft van rigging.

Ik zal idd ook wel doorbuigen als ik zo oud ben, maar ik hoef niet volgehangen te worden met licht op mijn oude dag, en al helemaal niet boven mensen gehangen te worden.
                        bovendien vindt ik dit een foute uitspraak.. als truss zo oud is dat het gebreken gaat vertonen moet je het net als ik wanneer ik krom ga staan met pensioen gestuurd.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Originally posted by Upgrading your system
                          punt 1: als je truss gaat doorbuigen omdat het zo verschrikkelijk oud is en Napoleon zijn paard er al een heeft vastgebonden is het tijd voor de oud-ijzerboer (90 ct de kilo) en de hoogste tijd voor verse truss

punt 2: erg stevig en goed beveiligd.. waar baseer je die uitspraak op?? ik vind stevig iets heel anders als jij.
                          1)
                          Toch opletten met zulke uitspraken!
                          Truss zal altijd doorbuigen! Max doorbuiging is zelfs opgegeven in de specificaties...
                          We lieten bij clouseau een 2tal jaar geleden zelfs het gebinte van het sportpaleis een 10tal centimeters doorbuigen!

2)
                          dan spelen we de bal even terug... waarop baseer jij je om een 'eventuele' keuring onderuit te halen?
                          Vrees dat dat maar een slappe hap is :s
                          Last edited by axs; 27-03-06, 22:42.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

en zo zijn we weer lekker bezig op het forum met meningen.

Ik zou zeggen : ga in MEI naar Antwerpen naar de sinksefoor ( kermis )

Daar staat hij een week of 4 opgesteld voor het publiek. ( als hij dit keer niet wordt afgekeurd vanwege dat de controleur naar jullie negatieve meningen heeft gelezen )

deze zaak reist al ruim 10 jaar met deze konstruktie en wordt bijna wekelijk gecontroleert op veiligheid.

Als er nou eens een keuring was op de wekelijkse drive in shows en andere feesten / evenementen die worden georganiseerd zouden er een hoop mensen stoppen met dit werk !

En dat doorbuigen komt vaker voor in betrouwbare konstruktie's heb het zelf al eens meegemaakt met truss van Artilan ( zakt ook maximaal 10cm door bij belasting ) en dit spul is steviger dan prolyte !!!! maar ja daar is het dan ook 3X zo duur als de meeste trussen

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Maar nu FF serieus:
                              Duffy jij weet het dus het beste van ons allemaal,
                              want bouwt dat ding geregeld op.
                              Dan weet je ook wel wie er zo af en toe langs komt om het geheel te keuren....
                              - AIB/Vincotte? - DNV? - BureauVeritas? - liftInstituut? - van Hemelen?
                              En wat ze dan allemaal precies keuren aan deze attractie, en op grond van welke Richtlijnen, normen, rekenregels of zoiets. enz.....
                              Nu geen algemeenheden meer maar feiten:
                              - wat voor PARren zijn het 64's of 56's - ik kan er niet uit wijs op de foto's?
                              - wat wegen die andere lichtbakken (strobes?)
                              - wat voor truss is het (merk type enzo)
                              - hoe groot is een zo'n overspanning tot aan het centrale 'hoekstuk'? 8 a 9 meter?
                              - wat is de belastbaarheid van die trussconstructie? Rapporten gezien?
                              - hoe komt het dat die zooi zo giga veel ruimte heeft op de koppelingen.
                              - doorbuigen is één, maar uitgelubberde (ovale) gaten op de koppelingen is twee.
                              Dat laatste is namelijk een reden voor afkeur. Gebeurt dat niet door de keurder (die alleen maar de attractie keurt en echt niet de 'rommel' eromheen) dan had de eigenaar dat zelf allang moeten doen.
                              Keurders in de buurt gehad of niet, het blijft zijn verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.
                              Ik zou mijn kinderen niet in dat ding toelaten.
                              Dan maar 10 Euro extra om ze in de botsauto's bezig te houden.
                              Gehoorbeschadigingen loop je toch overal op op de kermis, dus daarvoor maakt het niet uit in welk attractie je zit.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Duffy
                                • Mar 2006
                                • 8

Voor een verse truss zijn er al plannen, wat niet betekend dat de huidige gevaarlijk is. Maar blinken doet ie niet meer zoals voorheen.

jij kan een spaanplaat discomeubel erg stevig vinden, maar ik vind het slappe hap.. is een mening, geen feit. dit moet op de een of andere manier te onderbouwen zijn.
                                Ik basseer mijn uitspraak op eigen ervaring. Niet alleen het opbouwen, maar ook tijdens het draaien. Zelfs bij volle snelheid komt er geen beweging in. Die SA luidsprekers zijn overigens ook gemonteerd op een dikke pin en vervolgens met spanriemen stevig vastgemaakt. Eraf glijden is uitgesloten.

Jullie basseren jullie uitspraken op wat jullie denken. Jullie denken dat die pyramide elke muggenscheetje hevig heen en weer wiegt. Fout, die is wel degelijk stevig. Ik zou er zelfs onder willen wonen als dat kon.

punt 3: hoogstwaarschijnlijk ook niet open mogen.. prachtig.. je hebt gelijk, en dat zou mooi zijn.. betekend dus dat de attrakie keurig in orde is.. maar je hebt het over hoogstwaarschijnlijk.. dus het is nog maar de vraag of dit punt 1 gecheckt is, punt 2 de controleur een persoon is die behalve van de kermisattraktie zelf ook verstand heeft van rigging.
                                Zoals ik in het begin al verwachte is hier veel gezever over hoe zulke stellingen horen te zijn bij evenementen waarbij zoiets opgebouwd wordt boven of op een podium. Echter, de kermis is geen gewoon evenement en een kermisattractie is geen podium. Als je ons niet geloofd dat het wel degelijk stevig is moe tje maar eens een kijkje komen nemen.

Het geheel bestaat uit stukken die je in elkaar moet schuiven die dan ook nog eens met dikke pinnen beveiligd worden. De persoon die zo'n systeem handmatig uit elkaar wil krijgen wens ik alvast veel succes en een goed jaar.

Ik zal idd ook wel doorbuigen als ik zo oud ben, maar ik hoef niet volgehangen te worden met licht op mijn oude dag, en al helemaal niet boven mensen gehangen te worden.
                                bovendien vindt ik dit een foute uitspraak.. als truss zo oud is dat het gebreken gaat vertonen moet je het net als ik wanneer ik krom ga staan met pensioen gestuurd.
                                Je neemt ook alles een beetje té letterlijk op, nietwaar?

Comment

Working...