Zo kan het ook.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

wow, van dat topic snap ik echt geen fluit meer van. Dat gaat echt boven mijn pet hoor. Al die berekeningen, gelden die ook voor mijn stukkie truss of niet?

Greetzz en cheerss
    P: ik weet dat het voor mij dan andere berekeningen worden.
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Van_Diemen
      • Oct 2001
      • 189

Nou....

Als je uitlegt wat je niet snapt, dan denk ik dat er hier genoeg mensen zijn die je heel graag een en ander uit zullen leggen! Laat je vooral niet afschrikken....vergeet niet dat iedereen die nu meer kennis heeft dan jou het ook ooit heeft moeten leren! Pas als je je kop in het zand steekt en je eigen plan trekt zullen ze miss niet zo graag uitleggen.

Maar zoals je zelf al zegt" Als er een trap van kennis is...." nou die is er dus echt....vraag maar raak!
      Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Hallo,

Die berekening snap ik niet. Waar al die afkortingen voor zijn en hoe je ze moet gebruiken (vermedigvuldigen en gedeeld door). Laat ik zeggen ik ben echt een leek in bereken van hoeveel kilo iets kan dragen. Mijn wiskunde is wel goed en 8.1 op rapport, dus.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

Hallo,

Ik neem waarschijnlijk deze truss

Prolyte x30d 2 meter. Ik snap niet hoe je de tabelen met lezen van prolyte. Ja, ik snap wel hoe je het moet lezen maar wat betekent
          [LIST=1][*]Deflection[*]Udl[*]Cpl[*]Tpl[*]Qpl[*]Fpl[/LIST]Alvast bedankt.

Greetzzz en cheerss

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

1) Doorbuiging van je truss
            2) [FONT=FuturaBT-Book]Iniformly Distributed Load [/FONT](je belasting mooi verdeeld over de gehele lengte truss)
            3) [FONT=FuturaBT-Book]centre point load
            [/FONT]4) [FONT=FuturaBT-Book]single load third points
            [/FONT]5) [FONT=FuturaBT-Book]single load fourth points
            [/FONT]6) [FONT=FuturaBT-Book]single load fifth points[/FONT]

[FONT=FuturaBT-Book]Je moet maar eens kijken in de tabellen, boven de afkortingen staan er mooie tekeningetjes van wat met bedoelt...
            [/FONT]
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Originally posted by Baszza91
              Prolyte x30d 2 meter. Ik snap niet hoe je de tabelen met lezen van prolyte. Ja, ik snap wel hoe je het moet lezen maar wat betekent Deflection
              Udl
              Cpl
              Tpl
              Qpl
              Fpl
              Alvast bedankt.
              Greetzzz en cheerss
              HalloBaszzo,
              als je nou eens de moeite neemt om ook achterin het Prolyte boek de algemene technische info en uitleg te gaan lezen...
              scheelt dat hier weer een hoop tekst.
              Dat het wiel rond is schijnt op de hele wereld zo te zijn......
              Mar als jij maar een 2m trussje gaat kopen kun je daar waarschijnlijk wel 1000kg of meer aan kwijt.
              Loop, werk, slaap of lig je er zelf onder, dan waarderen we je toch als persoon, en dan spreken we af dat je het geheel beperkt tot 500kg = dwz tot de helft van wat de betreffende truss werkelijk in de tabellen opgeeft...
              Goiede kans dat je beugels hget dan toch niet zouden houden....
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• smmeij
                • Aug 2000
                • 110

Waarom zo'n dure truss halen zoals je zelf al zei?

Er zijn ook andere merken en andere soorten truss die denk ik in jou geval een stuk goedkoper zullen zijn, en aangezien het voor thuis is, het nou ook weer niet zo super robuust als prolyte hoeft te zijn...

kijk eens naar een stukje decotruss of misschien wel een laddertje...

en hang het op aan het plafond ipv het in je muur te boren...

succes er verder mee!!

groetjes Sanderrr
                The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

Hallo,

Ik heb niet het grote prolyte boek. Ik lees die tabellen op internet. @ smmeij, Truss aan plafond bevestigen is geen optie!!!!! Oke, welke merk truss zou ik dan het beste kunnen nemen Alulite, Eurotruss of Admiral enz. enz.

Greetzz en cheersss

*edit*
                  Ik heb net gekeken naar laddertruss maar dat is niet geschikt. Ik kom te weinig van de muur af. Ik bedoel als ik triangle neem word alleen de ''paal'' die het verste van de muur is belast. Want als ik de ''palen'' neem die tegen de muur zitten met half couplers heb ik niet genoeg ruimte. Want als ik daar g-haken aan hang met daaraan een dataflower dan kan ik de g-haak niet recht belasten. Of kan dat wel maar dan moet ik in plaats van een g-haak een half coupler nemen.
                  Last edited by Baszza91; 15-01-06, 09:49.

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Originally posted by driesmees
                    1) Doorbuiging van je truss
                    2) [FONT=FuturaBT-Book]Iniformly Distributed Load [/FONT](je belasting mooi verdeeld over de gehele lengte truss)
                    3) [FONT=FuturaBT-Book]centre point load
                    [/FONT]4) [FONT=FuturaBT-Book]single load third points
                    [/FONT]5) [FONT=FuturaBT-Book]single load fourth points
                    [/FONT]6) [FONT=FuturaBT-Book]single load fifth points[/FONT]

[FONT=FuturaBT-Book]Je moet maar eens kijken in de tabellen, boven de afkortingen staan er mooie tekeningetjes van wat met bedoelt...
                    [/FONT]
                    Bedankt

Greetzzz en cheerss

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Hallo,

Ik heb weer ff gezocht maar tussen Prolyte en Admiral truss zit weinig verschil kwa prijs.

Admiral

en

Prolyte

Dus als ik hieruit zou moeten kiezen dan ga ik voor Prolyte. En Alulite
                      http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=10552 . Sorry voor de link naar andere webshop, maar deze shop verkoopt geen Alulite. Maar Alulite is wel weer € 50 goedkoper. Ik denk dat het weinig uitmaakt als je totaal kijkt naar de prijs. Want Prolyte verkoop je makkelijk door met minder verlies dan Alulite. Plus als ik ooit nog eens show kan / ga doen dat ik makkelijker kan bijhuren / bijkopen als ik voor Prolyte truss kan gaan.

Greetzz en cheerss

Comment

• smmeij
                        • Aug 2000
                        • 110

kijk anders hier eens,

of hier;

en hier heb je er nog veel meer;

Succes er verder mee!
                        The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Hallo,

Ik net met mijn vader gesproken over dit ''bouwwerk'' wat er nu hangt en wat mijn plannen zijn over de echte truss. Hij vind het A dat er echt wel genoeg gewicht aan kan hangen en dat het veilig is, en B hij vind het ook nog is lelijk (Prolyte voor mij niet). Daarom mijn vraag kan iemand een bereking maken voor mij wat ongeveer het gewicht is wat de beugels kunnen dragen?

De maten zijn
                          40 cm lang
                          25 cm diep (arm)
                          4 mm dik staal?
                          van het punt van de arm tot de versteviging zit 6 cm dat geld ook voor de muur gedeelte. Voor verduideluking zie foto

Ik wil wel zelf die bereking doen maar aangezien ik ook nog een stuk staal tussen de arm en de onders bout zit kan ik die berekening niet doen. Heel jammer want ik had het graag een keertje zelf geprobeerd
                          Last edited by Baszza91; 15-01-06, 16:43.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

als jij dit zo voor op je kamer wilt gebruiken is hier niets mis mee, berekeningen hiervoor kan ik zo niet maken maar mijn ervaring vanuit de bouwmarkt geeft aan dat dit schapdragers van groot formaat zijn die ook regelmatig worden gebruikt voor het realiseren van een buro of werkblad. En dan staat op de doos waar deze dragers in worden aangeleverd: belastbaarheid per drager 70kg. Dus als je er dan 2 hebt en je gaat uit van een totaal van 100 kg netjes verdeeld dan zal hier nix mee gebeuren, let wel op een goede bevestiging in de muur. Want hier zal eerder de maximale belasting worden bereikt. succes ermee.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1066

toen ik 12 was had ik een 51 mm pijp van links naar rechts in me kamer.....kon ik zo alles met een trussklem ophangen. die zaten vast met 2 bouten in de muur en werkte perfect.

ik vind een truss op je kamer een beetje onzin, kost met klemmen en montage 250,- nieuw terwijl een steigerpijp 20,- kost, ook vind ik een truss erg lomp, als je hem ziet in de winkel lijkt het niks maar als je hem op je kamer aan het plafon hangt sta je denk ik nog gek te kijken hoe groot het is komt ( heb zelf een setje 15"toppen staan....in een zaaltje lijkt het niks maar voor op je kamer....) tevens kan je een enkele steigerpijp veel hoger ophangen (dichter tegen het plafon)

verder vind ik het in acht nemen van veiligheidsnormen zoals ze in de theater techniek worden gebruikt een beetje overdreven voor op je kamer, wil niet zeggen dat het niet belangrijk is maar als je een wandlamp koopt bij de gamma zit er ook geen safety kabel bij. of ga eens bekijken hoe je keukenkastje vastzit die je volstapeld met borden......ook gewoon met 2 klemmetjes aan de muur en een stuk of 6 parker schroeven van 4x50
                              Ik zou me eerder zorgen maken om al je stroonverbruik op je kamer

succes ermee

Comment

• Baszza91
                                • Oct 2005
                                • 476

Hallo,

Nou modje hier kan een slotje. Ik bedoel het gaat nu nergens meer over. Ik heb mijn antwoord, nou ja. Het blijft voorlopig zo hangen. Ik ga wel op zoek naar stevigere beugels waar wel het max draaggewicht op staat gegeven. Iedereen bedankt voor jullie verhelderende ideeen. Ik laat morgen ff die som zien van dat andere topic en mijn wiskunde lerares zien. Is kijken tot hoever zij het snapt .

Oke bedankt en greetzz

Slotje

Comment

Working...