Zo kan het ook.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterblaster

Mensen laat deze jongen rustig hij zegt in het begin al dat dit zijn kamerdeur nooit zal verlaten en vraagt alleen om een reaktie over originaliteit.
    hij heeft er zelfs geen wet mee gebroken want voor thuis gebruik mag bijna alles behalve als andere mensen er last van krijgen. en dan is hij gewoon zelf verantwoordelijk ( of zijn ouders)

Het enige wat hij fout heeft gedaan is dit in het verkeerde topic te plaatsen.

Comment

• pri_snl
      • May 2005
      • 35

Hallo

Ik denk dat ik niet veel jonger/ouder ben dan jou, maar ik zou dit nog niet in mn kamertje willen al kreeg ik er geld bij,, gewoon omdat ik het er nie uit vind zien.

Als je het zelf wel mooi vind, en het is allemaal stevig, dan zeg ik laat lekker hangen.

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Hallo,

Ik heb heb tog maar besloten om voor echte truss te gaan. Om het gelijk goed te doen ga ik voor 2 meter prolyte 30d. Zou de volgende manier verantwoordlijk en veilig zijn. Het is de bedoeling dat er plusminus 30 kg aan komt te hangen. Je pakt 4 half couplers die belastbaar zijn tot 500 kg. Op elke hoek van de truss komt zo'n half coupler. Plusminus 20 cm naar binnen. De half coupler worden dan met keilbouten in de muur vast gezet. Dan zit de truss vast aan 4 punten. Zo is de truss nog mobiel ook, maar de zonder de couplers.

Laat maar horen.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• masterblaster

nou dan ben ik het vanaf nu wel met de rest eens want geld heb je dus schijnbaar wel om het goed te doen

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

Hallo,

Waar een wil is is een weg.
            Ik heb het geld wel maar ik geef het liever uit aan een goede scancontroller. Die moet maar ff wachten. Want ALS het spul naar beneden dondert dan heb ik tog niks aan scancontroller.

Greetzz en cheerss
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• masterblaster

heb je ondertussen al scans dan of wilde je je scancontroller in de truss hangen?

Comment

• Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

Hallo,

Haha erg leuk (niet dus ). Maar ik wou mijn aankoop van de scans tegelijk doen met de truss. Want ik ga niet zo vaak naar een disco winkel. Ik bedoel de diesel is al zo duur. Dus doe ik mijn aankopen in een keer. Ik nog geen (zinnige) reactie gehad op mijn vraag. Wat dat nou uit wat ik erin hang, het gaat tog om of het veilig / verantwoordelijk is.

Greetzz en cheersss

Comment

• masterblaster

ja ik ben nu even serieus als ik jou zou zijn dan zou ik gewoon je spullen bestellen bij verschillende winkels de meeste versturen dingen nog gratis ook als je voor een groot genoeg bedrag besteld.
                  Bijvoorbeel d bij J&H natuurlijk of bij de musicstore

Groetjes

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Hallo,

Ik weet wel een addresje waar ik goedkoop aan truss kan komen. Daar ga ik waarschijnlijk ook andere dingen halen. Alle dingen die ik nodig heb die hij niet heeft die koop ik waarschijnlijk bij J&H. Dus kort gezegd, ik wil alles zo goedkoop mogelijk . Budgettair gezien is dat beter voor mij . Maar is het zo veilig of zeggen jullie van je kan beter zo en zo doen da's goedkoper en steviger.

Kom maar, kom maar en kom maar.

Greetzz en cheersss

Comment

• masterblaster

Ik zit zelf ook met het "budget probleem" ik heb mijn licht alleen mis ik nog iets om ze aan op te hangen.
                      Maar als je het ergens koopt en je gaat niet over de maximum belasting heen kan je volgens mij vrij weinig verkeerd doen

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Wat kan een forum en gezellig kletsen op de MSN toch leerzaam zijn :P

Succes met je aankopen ! klinkt goed allemaal !
                        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Hallo,

Dus als ik de volle 30 kilo aan de zo ver mogelijk van de muur verwijderde buis hang. Heb ik geen probleem dat ik de keilbouten eruit trek. De keilbouten zitten gewoon in een ''volle'' muur.

En nog een vraagje tussen door. Half couplers kunnen die ook je truss beschadigen of bekrassen .

Greetzz en cheerss

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

Als je niet als een gek met je truss heen en weer gaat schuiven als het in de couplers zit, denk ik niet dat couplers je truss erg zullen beschadigen.

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

Originally posted by Dj Mark
                              Als je niet als een gek met je truss heen en weer gaat schuiven als het in de couplers zit, denk ik niet dat couplers je truss erg zullen beschadigen.
                              Hallo,

Ik wou het ff zeker weten. Want op die plaats waar nu de oude geval hangt komt tie te hangen. Het is eigenlijk een soort meubelstuk.

Greetzzz en cheersss

Comment

• Van_Diemen
                                • Oct 2001
                                • 189

Beste Bassza91,

Even terugkomend op je eerste post.
                                Ik ben het met je eens dat het niet altijd veel hoeft te kosten, maar de houten balk zoals getoond is niet het toonbeeld van veiligheid.

De beugels vind ik niet zo'n slecht idee. Ik heb dit een tijd geleden ook gedaan om wat ophang punten voor scans te creeeren. Ik heb echter voordat ik begon wat info gevraagd aan mensen die er meer verstand van hebben.

In mijn geval ging een beugel (ook met dwarsligger) met 2 keilbouten de muur in. Ik heb de beugels gemeten en Rinus heeft hier voor mij een mooie berekening op losgelaten om de max VEILIGE belastbaarheid te benaderen.
                                Zie dit topic voor het complete verhaal (wat erg leerzaam is!!!)

Eindconclusie even hieronder:
                                "Ofwel een statische last van 17 kg met een Vf = 1,5.
                                Omdat je niet gaat hijsen of heffen lijkt mij dit laatste getal ook goed verdedigbaar.
                                (De veiligheidsfactor voor dit ding hoeft wettelijk niet meer dan 1,5 te zijn.)
                                Hou het lekker op 15kg, hebben we de randafstand tot de hoogste keilbout ook verdisconteerd...."

Dit is dus de belasting op 1 beugel (met gegeven maten).
                                Belasting op 2 beugels komt dus in de buurt van 30KG. Let wel op dat je keilbouten groot genoeg zijn (M10 ofzo) en dat je beugel niet van pisbakkenstaal is gemaakt

Ondertussen is bij mij gewoon alles aan de muur blijven hangen! Spul komt er niet vanaf...tenzij voor onderhoud! Om de zoveel tijd ga ik wel een keer alle bouten en keilbouten na om te kijken of hier geen speling op gekomen is. Misschien is dit nodig, maar het zal zeker geen kwaad doen!

Succes met je bouwwerk!

Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

Working...