Zo kan het ook.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

@baszz..91 alle kleine beetjes is 1 grote duss, qou gewicht moet je je niet vergissen!!!

en zeg nou zelf ziet dit er degelijk uit??? balkje hier ,balkje daar je lijkt wel bob de bouwer
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Ik vind het een schitterend stukje knutselwerk Maar idd geeft het wel aan dat meneer vanuit de hobbymatige sfeer begonnen is.

Ik vraag me af of hij die beugels aan het uiteinde al eens goed getest heeft en er een effect van pak um beet 10 kg aan gehangen heeft, dit meerdere malen heeft herhaald en of na al die herhalingen die beugel dan nog steeds op dezelfde positie zat en of deze schroeven inmiddels al een stukje uit het hout waren getrokken....

Mocht ik op lokatie zo'n creatief bouwwerk tegenkomen, zou ik hem spontaan een statief van ons te leen geven voor die avond....
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Hallo,

Als jullie in mijn schoenen staan zouden jullie denk ik hetzelfde doen. Wees creatief. Ik heb het geld niet voor goede truss en dus zocht ik een goedkope creatieve oplossing. Ik en mijn pa kunnen er aan hang plusminus totaal 150 kg en dat 5 minuten lang. Beugels gaven niks mee, staan nog steeds in de zelfde stand. Nee, ik ben geen Bob de Bouwer .

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by Baszza91
          Hallo,

Dat hout was gratis. Dat hebben we van een kennis gekregen die het niet meer nodig had. Die beugels trouwens ook. Vandaar deze oplossing. De balk is ruim 10 cm dik dus dat is geen probleem.
          Zoek de denkfout in bovenstaande zinnen...
          Toch ongelooflijk dat sommige mensen hun echt door de verkeerde dingen laten leiden!
          Last edited by axs; 08-01-06, 16:44.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

Originally posted by axs
            Zoek de denkfout in bovenstaande zinnen...
            Toch ongelooflijk dat sommige mensen hun echt door de verkeerde dingen laten leiden!
            Hallo,

Welke denkfout ?

Greetzz en cheerss
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Orbis
              • Feb 2004
              • 217

als ik het rigging forum bijlees hoop ik steeds iets interessants op te steken of leuke ideetjes op te doen maar dit...misschien een idee om topic te verplaatsen naar http://houtbewerking.2link.be/
              Daar lijkt dit onderwerp me meer op z'n plaats...
              sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• SpaceyDeeJ
                • Sep 2001
                • 876

Kijk Baszza91,

je plaatst je foto's in een gebruikersforum waar zowel de hobbist alsmede de pro's hun bijdrage aan leveren.
                Als je zelf zegt dat je graag wilt leren, LUISTER DAN OOK !
                En het heeft niets met geld of geen geld te maken, maar met veiligheid en de diverse wetten die we op deze aardbol hebben.

Natuurlijk, het is creatief bedacht, dat zonder mee, maar om je te zeggen dat ik dit daadwerkelijk op een klus zou willen zien >? NEEN, geen hobbymatige klus en al helemaal geen Pro klus.

Ik neem aan dat jij natuurkunde hebt op school, leg je vraag eens voor bij een leraar, (vooral dat beugeltje bovenop met dat hefboom effect ! ) en laat hem nu eens echt berekenen wat het kan dragen.
                Doe vervolgens eens proeven met gewichtjes, en ga eens kijken wat je er in kan hangen ZONDER dat er vervorming van het staal, de gebruikte schroeven en het hout optreden...

En of je nu hobbymatig of pro bezig bent, stel dat er schade ontstaat(materiaal of letselschade) op een discoklus, ben en blijf je ten alle tijde aansprakelijk voor ALLE schade die ontstaat...

Stel dat er letselschade ontstaat, en het geheel komt voor de rechter (ik neem aan dat je nog geen 18 bent, nog lekker bij je ouders woont) weet ik nu al dat de schade door de rechter aan jou (en daarmee ook je ouders (of wettelijk voogd) ) zal worden toegewezen door opzettelijk een risico te nemen

Als jouw constructie nu zo goed zou zijn, leg mij dan eens uit waarom ik die constructies niet tegenkom op grote events ?
                Als ze wel zouden mogen, dan zouden wij niet enorme kosten hoeven te maken om dergelijke, lees veilige, werktuigen aan te schaffen.

ja ik realiseer mij terdege dat dit een best heftig verhaal is, en dat jongens zoals jij een stuk minder start kapitaal zullen hebben, maar liever geen risico nemen, dan wel. En liever doorsparen voor een net statief, dan dit risico nemen...

Wist je dat goedkope effecten die van 2 meter vallen ook vaak echt kapot gaan als ze vallen ? Toch weer zonde van het geld nietwaar ?

Citaat:
                Origineel gepost door Orbis
                misschien een idee om topic te verplaatsen naar http://houtbewerking.2link.be/
                Daar lijkt dit onderwerp me meer op z'n plaats...
                Eindelijk iemand die het snapt...
                Last edited by SpaceyDeeJ; 08-01-06, 17:56.
                cheers,

DeeJ

Comment

• SpaceyDeeJ
                  • Sep 2001
                  • 876

Originally posted by test12

Het lijkt net alsof deze plaatjes rechtstreeks uit wat boeken der oudheid zijn overgenomen...
                  Ik mis dan alleen nog een bepaald personage...
                  cheers,

DeeJ

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Hallo,

Reactie op bovenstaande stuk. U hebt gelijk maar op een punt heeft u het fout. Zoals je ziet is dit een vast instalatie en geen mobiele. Ik neem inderdaad een risico, maar wie zit eronder juist ja ik. Als dat ding naar beneden komt heb ik wel genoeg tijd om weg te komen, dus geen letsel. Maar wel andere schade. Ik ben daar niet verzekerd voor. En dan de vraag ''hoe groot is de kans dat het naar beneden komt?'' In mijn visie niet groot. Tenzij iemand mij 2,5 meter triangel 30 truss kan geven met bijbehorende beugels waar 100 kg aan kan hangen laat maar horen. Dan hang ik het gelijk op . Maar dat kan waarschijnlijk niet . Dus. Als ik echte truss zou kopen dan word het volgende

en deze als beugels

Dan kom ik uit op € 451 nog wat. Dat is bijna een jaar folders lopen. Tenzij een van jullie iets 2de hands heeft voor mij. Waarschijnlijk zal dit weer niet goed zijn want je kan beter voor Prolite gaan. Maarja,..........

Greetzz en cheerss

Comment

• SpaceyDeeJ
                      • Sep 2001
                      • 876

Hallo,

ik zit niet fout, maar jij ! Als deze installatie niet jouw speelkamer zal verlaten, prima, maar zodra je door die deur komt ervan.. FOUT.

Ik lees echter dat je voor het eerste kiest, ikke blij, je ouders blij. En is huren dan idd de enige juiste optie.

Mijn verhaal heeft wel degelijk de bedoeling dat mocht een onverlaat het in zijn of haar botte hersens krijgen (mocht men die idd bezitten ) om dit na te gaan maken en wel on the road gebruiken... men gewoon fout zit

Echter verwijs je telkens naar jouw visie, maar meerdere forumgangers zullen het beamen dat ik door de gemaakte opmerkingen, deze visie niet echt groot acht. Mocht je anders van mening zijn, zou ik graag jouw visie eens onderbouwd zien met wat formules van breeksterkte van de gebruikte materialen etc etc.

Met alle respect, maar zelfs als ik het aangeboden kreeg met geld toe, zou ik het nog geen eens in mijn eigen huiskamer willen hebben staan, hoe goedbedoelt en gratis dan ook...

. uit
                      cheers,

DeeJ

Comment

• dp
                        • Nov 2005
                        • 6

Originally posted by SpaceyDeeJ
                        Het lijkt net alsof deze plaatjes rechtstreeks uit wat boeken der oudheid zijn overgenomen...
                        Ik mis dan alleen nog een bepaald personage...
                        Deze?

Comment

• SpaceyDeeJ
                          • Sep 2001
                          • 876

whahahah, ROFL
                          cheers,

DeeJ

Comment

• Baszza91
                            • Oct 2005
                            • 476

Hallo,

Nou, je moet er van houden in je kamer . Lachuh

Greetz en cheerss

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Baszza bedankt voor deze nieuwe insteek in rigging.
                              Maar dat stuk hout vervangen door een buis ....
                              en we gaan we wat meer de kant van ('echte') rigging op.
                              En DeeJ en dp bedankt voor de humorvolle bijdragen,
                              maar om nu te voorkomen dat we straks ook andere dan de christelijke religies erbij gaan slepen, moesten we maar eens echt een punt achter dit topic gaan zetten.
                              Tenslotte had Mohammed geen kruis en onder Buddha zou het ding ongetwijfeld wel bezweken zijn......
                              Voor lachen, grappen en andere grollen kunnen we ons ook altijd melden in de Lounge nietwaar?
                              Dus nu maar definitief een slot erop.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5429

OK,
                                alleen voor serieuze reacties.
                                Verdere grollen gaan er onherroepelijk uit.
                                Tenslotte zijn er heel wat moderne gebouwen ook uitgerust met houten spanten,
                                en kennen we in de bouwkunde ook wel degelijk technische rekenregels voor houtconstructries.
                                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...