Wind-up Statief: Zelfbouw?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Zo ik ben weer 'vol gas' online [^]

Mijn statiefen heb ik gemaakt van 2,5 mm dik geblauwd ST433 staal, maar al had ik ze van ST37 gemaakt dan nog zijn ze sterk zat voor mijn toepassingen!
    Want waar hebben we het over? Er komt in mijn geval hooguit totaal 75 Kg over twee stuks netjes verdeeld te staan, de lier gebruik ik alleen om het omhoog te krijgen, daarna gaan er pennen door de kokers.
    De hoogte is maximaal 4 meter,hij bestaat uit drie delen en het eerste deel is een koker met een lengte van 1,5 meter, met een koker van 1,75 er in, en daar weer een 2 meter als laatste in.
    Bij het opdraaien blijft de tweede een halve meter er in zitten,(zit je op 2,75) de laatste komt er dan nog tot 4 meter totale hoogte er uit schuiven (blijft dus 75 cm in de andere)
    De 'outriggers' zijn 90 cm , met de basis erbij komt dat 'kruis' op 200 cm, knappe jongen die dat omtrekt hoor! (oja, deze hebben 3 mm wanddikte van de koker)
    Totaal gewicht per statief zit op 40 kilo [xx(]

Foto's ga ik niet plaatsen,-heb ze gebouwd ver voor de digitale periode!- verzin zelf maar hoe die staalkabels over de katrollen lopen, ik heb het ook grotendeels zelf uitgedacht...

En de verzekering, tja, die zal ook met gekeurd spul altijd zoeken naar dingen om er onderuit te komen wat betalen betreft! (Ja meneer, u stond op een houten vloer, in artikel 2342/35/-235.66 punt 234/55 staat dat dat niet mag.....)

Nou eens kijken hoeveel reply's/mail dit opleverd
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Nielsken
      • Oct 2005
      • 76

maar is hij nu gekeurd of niet?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Ik denk dat ik mij heb laten overtuigen...
        Maar Beyma: Hangen jouwn statieven dan niet in de "gevaren zone"?
        Ik koop denk ik toch maar gewone "Kant en Klare afhaal statieven[:P]"
        Toch wat veiliger en sterker. Toch wil ik graag nog reacties ontvangen van jullie! (Vooral
        beyma[:P])

Dank jullie wel en stop aub niet met reacties plaatsen!

Mark
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Beyma nog 1 ding: Waar woont u?
          Ik zou u wel eens willen ontmoeten ivm de statieven.

Mark
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

@ MEEO:

Goed bezig kerel. Het is inderdaad véél verstandiger gewoon afhaal-statieven te gebruiken

Verder zijn er denk ik inderdaad genoeg mensen die je met een experiment-statief (dus om te oefenen, niet te gebruiken) zouden kunnen helpen. Helaas kan izelf op dat vlak weinig voor je betekenen, ik wens je in ieder geval veel succes!!

Cheers!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• edgard
              • Apr 2004
              • 33

wij hebben er ook gebouwd. echt stevig en niet te tillen.
              met een lier om alles op te heffen.

Comment

• edgard
                • Apr 2004
                • 33

http://www.muziekkasteel.nl/edrecosite/foto's/mollepop/5.JPG
                De twee voorste statieven.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

citaat:Geplaatst door edgard

wij hebben er ook gebouwd. echt stevig en niet te tillen.
                  met een lier om alles op te heffen.

Waar heb je de lieren dan vandaag gehaald?
                  Ik kan er maar geen vinden.

Mark
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Ik heb vroeger het genoegen mogen smaken met een stel zelfbouw power-drive-imitaties te mogen werken. Het scheelde, bij de lokale smid, wel 25 gulden op de aanschaf.
                    Totdat je je vingers ertussen kreeg, en die 25 gulden wel graag extra had willen betalen....
                    Of het statief op de verhuurders hoofd had willen testen.

Kortom : eet voedsel dat gaar is, en koop materiaal dat al klaar is.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Mac, ik zeg al eerder: Ik koop kant en klare statieven maar ik vind wat knutsellen best wel leuk[:P]
                      Dus als nog de vraag: Waar kan ik lieren krijgen?

Mark
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• ostracized
                        • May 2002
                        • 214

ik ben eigenlijk benieuwd hoe je die statieven op deze foto behoedt van voorover vallen(IE: richting publiek) ik zie namelijk geen enkele poot in deze richting[xx(]
                        om maar even te zwijgen van de stijgerbuis die in de tentpaal hangt aan een soort swiffel[xx(][xx(] volgens mij is dit geen doughty maar de budgetversie voor 50Kg...

maar goed, om een kort verhaal korter te maken, koop je statieven.

Gr Otto
                        (...)

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Mac, ik zeg al eerder: Ik koop kant en klare statieven maar ik vind wat knutsellen best wel leuk[:P]

Mark

Als je nou /catalog/popup_image.php?pID=2532 eraf haalt : dan staat er ineens iets anders. [V][V]

Comment

• som
                            • Nov 2002
                            • 787

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Mark
                            bij elke technische handelsman,
                            maar je vind knutselen leuk dus zoek je leuk betaald knutselwerk,
                            van dat geld wat je daarmee verdient koop je orginele statieven,
                            op die manier hou je de economie ook nog eens aan de gang.
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Een lier kan je bij een watersport winkel kopen, indien deze ook boottrailers verkoopt.

Maar let op,bij de lowbudget lieren moet je een blokkeering omduwen en tegelijk de handel goed vast houden, als je een beetje zwaar beladen bent, en je hebt de pech dat je de handel niet meer houd, dan kan je dus je eigen hand verbrijzelen!!!(of afhakken...) De handel slaat echt alles kapot wat in z'n bereik komt....
                              En niet te vergeten, een truss die eerder beneden is dan je in gedachten had, kan ook nog eens in z'n val het andere statief mee nemen, kortom, het meeste risco zit bij het omlaag laten zakken!

Maar, je hebt ook de duurdere zelf remmende lieren, die moet je ook nog wel goed vast houden, maar er is aanzienlijk minder risico op een op hol geslagen handel.
                              Ik woon in midden Nederland, maar je hebt pech, die statiefen zijn een jaar of 3 geleden al naar de oud ijzerboer gegaan! (doe geen drive in werk meer)
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                                • Nov 2005
                                • 950

Oky ik ga eens naar een zelfremmende lier op zoek.
                                Heb inmiddels al naar metaal gekeken en die prijzen vallen mij zeer mee

Mark
                                Mark van der Werff
                                Groningen

Comment

Working...