Beatrix 25 jaar in dienst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mennobroere
    • Apr 2003
    • 89

Beste Martijn,

Ik zie dat Boven die Mirco Arch MAC2000's hangen in een soort Curver bakken kan je mij daar wat meer over vertellen?

Die MircoArc tent dat is tog dezelfde als het 555 Concert op de Dam en TMF Awards bij de brug (om het zo maar ff te noemen)?

En een klein nieuwschierig vraagje:
    - Hoe groot is die 25 precies die jij gemaakt hebt haha?

Greetz Menno

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Nou dat zijn geen Curver bakken , maar gelijmd plexiglas , ik heb er een foto van kijk maar :

Het zit vast aan een 25 mm dikke houtplaat, voor zover ik het kon zien.

En 'mijn' 25 is 310 cm hoog en 400 cm breed, en weegt 48,8 Kg... hangt aan twee 6 mm dikke staalkabels, met elk een WLL keuring van 360 Kg

Over de tent, ik neem aan dat ze niet al te veel van die dingen hebben, dus dit zou best wel eens dezelfde tent kunnen zijn....

By the way, hebben jullie mijn collega en ik nog gezien bij het 8 uur journaal gisteren ??[8D]

En het begint zo om 21:35 op net2 !!
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

off-topic geneuzel verwijderd
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Martincrul
          • Apr 2005
          • 32

MMMM, fijn hoor dat podium. Mag ik maandag en dinsdag weer afbreken. Collegas hebben het gebouwd samen met stageco. Dit is dus een combi productie van StageCo belgium en StageCo holland.
          In ieder geval weer van de straat. Gelukkig was ik tijdens de bouw op cursus hoef ik die spanten maar een keer in.

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Nou martin, veel succes met breken !!

En wij hebben veeeel lol gehad met die Belgen, allemaal van die type's met Rolling Stones en AC/DC shirts aan, dus wij lekker house draaien en zeggen dat we ook Eddy Wallie op cd bij ons hebben, nou ik dacht dat ze ontplofte hahahahaha[]

Comment

• Martincrul
              • Apr 2005
              • 32

Oh fijn, ik hoor het al, ik moet mijn stereo toren meebrengen en mijn AC/DC cd's. Want als er house gedraaid gaat worden dan komt er weinig van terrecht.

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Hallo Martin,
                welkom op het forum. Langs deze oneigenlijke weg ook nog even gefeliciteerd
                met het door jou behaalde resultaat van die cursus waar je het over hebt! [8D]
                De e-mail met de uitslag moet inmiddels al bij je liggen!

En @ beyma:
                6mm staalkabels hebben een breeksterkte van pakweg 1800a2200 kg.
                1800 / 5 = 360kg. En dat is dan de waarde waarbij we er geen personen onder mogen laten komen....
                Maar andersom gerekend:
                die staalkabels staan onder een hoek - laten we zeggen 45 graden
                (het is minder maar dat rekent makkelijker)
                Per kabel dragen ze dus 48,8 / 2 ~ 25kg.
                25kg aanbrengen onder 45 graden geeft een kracht in de kabel van 1,4 x zoveel (wortel-2) ~ 35kg.
                Dus 1800kg breuklast gedeeld door 35kg werklast ==> Vf = 51! Meer dan ruim voldoende dus.

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Oke ik begin het te snappen nu Rinus, ik dacht altijd dat er vanuit die 360 Kg gerekend werdt....
                  Want voor een Vf 10 360 delen door 10, dan blijft er praktisch niks over, maar gelukkig gaat het toch van de breeksterkte uit !

Als ik het goed begrijp voor een Vf 10, mogen wij dus niet meer dan 180 Kg aan deze kabel hangen ??? (als deze netjes recht hangt)

Comment

• st0mpie
                    • Mar 2005
                    • 52

nee, kijk beyma, dat schrijft rinus inderdaad hierboven al ze dragen dus per kabel 48,8 / 2 ~ 25kg.

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Ja we missen hier Kevin om even de toelichting te doen.
                      Btw 70*120*120 - is dat driehoek of hoe moet ik dat zien...
                      Hej Rinus,

Net terug van jaartje touren, dus moest toch even eerst terug de smaak van de Belgische bieren te pakken krijgen :-).
                      Productie bij jullie was ik dus niet bij, maar weet wel het volgende adh van de foto's:
                      - Klusje is dus idd gewoon met onze standaard 750 tower/trussen systeem uitgevoerd. Dit is het type steeltower dat ong 20 jaar geleden door stageco ontworpen en gepatendeerd is. Hierbij voor de geinteresseerden nog een foto van een project, onder het motto 'creatief met staal'
                      Stageco is one of the most prominent international staging companies in the world.

Een 5-tal jaren geleden hebben we een nieuw systeem (superroof) ontworpen, omdat de riggingcapaciteit en spans van de huidige systemen onvoldoende waren (oa Robbie Williams, waar 60 ton in het dak getrokken werd, een dakconstructie met een overspanning van 35 meter en enkel steunend op 4 palen !). Dit systeem maakt gebruik van een soort 'groundsupport', en om een klein idee te geven van de omvang van dit systeem, hierbij een foto van zo 1 sleeveblock, en een foto van de robbie williams set (waarbij je vooraan 2 van de 4 palen kan zien staan):
                      Stageco is one of the most prominent international staging companies in the world.

De driehoek trussen die hierbij gebruikt worden voor de overspanning, zijn ongeveer groot genoeg om een niet te grote persoon rechtopstaand te laten doorlopen. Qua lading passen dr net 4 sleeveblocks op een trailer, dus mega in alles.

Nu terugkomend op Beatrix, de bogen die geplaatst werden zijn inderdaad de micro-arches, die geplaats kunnen worden in 4 verschillende groottes, en het lijkt me erop dat hier de grootste gebouwd is. Dit kan natuurlijk nog groter, maar dan gebruiken we de giant arch, waarbij de bogen eerst in trussen geconstrueerd worden, waarbij er dan op deze trussen de aluminium profielen bevestigd worden voor de zeilen.
                      Het hier gebruikte systeem (micro arch dus) heeft een verdeelde riggingcapaciteit van 2500 kg per boog, met een max van 750kg per aanpikpunt (vaste rigpoints gemonteerd in de bogen). In de diepte worden deze gebouwd per 4 meter, en er zal ongeveer genoeg in stock zijn om 200-tal meter mee te overbruggen.
                      Het dak gemonteerd aan de groundsupport is een gewoon standaard transparant boogdak, waarbij eerst de trussen gemonteerd worden, hieraan worden de aluminium bogen bevestigd, zeilen ingetrokken en heel de boel getakeld aan de motors in het maingrid. Het grote voordeel hiervan is natuurlijk dat je licht/productie etc mee kan inhangen in het dak, en zo de boel gelijktijdig kan takelen.

Voor verdere details en fotofreaks kan je misschien best even onze site bezoeken, www.stageco.com.

Trouwens, meer en meer wordt er door ons gebruik gemaakt van kranen en towersystemen bij grote shows, vooral doordat hier de meest waanzinnige constructies mee kunnen gebouwd worden in een tijdspanne van 2-tal dagen, wat meestal niet anders kan op wereldtournees etc.

Nuja, verdere vragen, vuur maar af.

En Martin, idd, dit is een stageco BE/stageco NL productie. Standaardsystemen (layhersystemen en overdekte 'standaardpodia' tot een overspanning van 30 op 10m) worden door de nationale vestigingen gerealiseerd, alle speciale constructies en de wereldtours worden nog steeds voorzien van alle speciale stukken vanuit Belgie (oa towers, waterbakken etc etc) en geleid door een Belgische crew, aangevuld met lokale techniekers.

BTW hoort dit al niet meer thuis in staging forum ?

Beyma, voor wie werkte jij daar ? Als steelhand ? Wie was crewchief (ben ook nog maar net terug in land, dus volg alles zo niet meer op), Martin of Hendrik ofzo ?

--- watt ever you want ---

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Ik werk bij NOB decor, de crewchef van stageco was ene Arjan uit belgie ,maar phoehee wat een constructie's kunnen jullie maken zeg !!! petje af hoor !![^]

Comment

• Martincrul
                          • Apr 2005
                          • 32

Heej hallo,

lijkt idd meer op staging topic maar goed. Crewchief voor stageco is Dirk voor het project op de dam, PL voor Stageco NL (waar ik door word ingehuurd) is Arjan en das geen belg maar een nederlander uit de regio van Lochem waar StageCo Holland zit.

Btw kevin kennen wij elkaar niet ergens vaag van een feestje in cerfontenne ofzoiets in belgie, waar jij met Luc verlooy en Bart... en mij (toen nog TCC) en enkele deadliners dat podium hebben gebouwd?

Groeten martin

Comment

• Kevin_DM
                            • May 2003
                            • 577

citaat:Geplaatst door Martincrul

Heej hallo,

lijkt idd meer op staging topic maar goed. Crewchief voor stageco is Dirk voor het project op de dam, PL voor Stageco NL (waar ik door word ingehuurd) is Arjan en das geen belg maar een nederlander uit de regio van Lochem waar StageCo Holland zit.

Btw kevin kennen wij elkaar niet ergens vaag van een feestje in cerfontenne ofzoiets in belgie, waar jij met Luc verlooy en Bart... en mij (toen nog TCC) en enkele deadliners dat podium hebben gebouwd?

Groeten martin
                            Hey Martin,

Ik was inderdaad in cerfontaine, 2 of 3 jaar geleden... En dit jaar ook weer, grootste deel van de zomer benelux jobs, dus kom ik je misschien nog tegen ? Volgende week al te beginnen op pinkpop.
                            En Arjan is inderdaad geen belg, en ik hoorde net dat Stef Angilis crewchief voor de dam geweest zijn (da's daar toch waar de micro-arch/transparant dak stond ?)...
                            Luc Verloy werkt ondertussen in magazijn, onderhoud zeilen etc, dus zal je wss niet meer tegen komen op de baan. Bartje zou van de zomer met een van de boogdaken in frankrijk/duitsland/UK gaan touren, dus ook zelden in het land. Ik dacht dat ie wel pinkpop zou doen...
                            --- watt ever you want ---

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Leuk die Stageco onderonsjes....
                              maar gaan we het nu weer over de rigging van de Bea-bühnes hebben?
                              Bijvoorbeeld:
                              Wat hing er her en der zo al aan takels en trussjes en tonnen aan die "Royal Roofs" ??

Comment

• beyma
                                • Oct 2002
                                • 1614

Nou nog maar wat foto's dan he.....

De volgende foto is behoorlijk aan het begin geweest, wat mij hier opviel was dat er nog geen kruislingse schoren (staalkabels dus) aan de torens zaten,ook niet tijdens het omhoog takelen van dit 'maingrid'....
                                Wat mij ook opviel was dat deze constructie gewoon in één keer paste ! Het ging omhoog en gleed als vanzelf in de koppelingen[^]
                                Zou dat komen omdat die staalkabels er dus niet in zaten en zodoende de torens nog wat konden bewegen ??

Hier zijn ze de boel aan het koppelen:

En nog maar eens een boven aanzichtje

En een hoekverbinding van de achterkant gezien...

en nog meer constructiewerk

Hier is het dak klaar om omhoog te gaan

Oke, ik heb nog wel meer foto's , maar dat is eigenlijk alleen maar meer van het zelfde.....
                                Dus ik laat het wat foto's betreft even hier bij.....[:I]

Voor vragen over gewichten van zo'n dak kunnen de heren van stageco jullie vast meer vertellen!!

Martijn.

Comment

Working...