Beatrix 25 jaar in dienst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Beatrix 25 jaar in dienst

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er nog mensen hier van dit forum mee werken aan het podium op de dam in Amsterdam, ik ga er vanaf morgen heen voor mijn werk, één ding staat vast, het is heeeeeel groot wat daar aan rigging gaat gebeuren !!!!

Mijn collega's en ik hebben al veel voorbereiding gedaan op de zaak, en wat wij vooral moeten doen is truss afkleden , nou ja, truss....eigenlijk kan je beter spreken van "hijskraan achtige" stukken !!
    Afmeting van de standaard truss op dit forum is 30*30*30, daar praten we over 70*120*120 [:0][:0][:0]
    Delen van 3 meter worden met een hijskraan in elkaar gezet tot een hoogte van 35 meter en een overspanning van maar liefst 56 (!!) meter....

Het komt vanaf het paleis tot aan de tramrails vol te staan !!
    Op het podium komt een boogtent te staan, die opzichzelf al XXL groot is, misschien ken je die tent wel, hij heeft transparant doek en is volgens mij van flitslicht belgië (??)

Groetjes,
    Martijn.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

citaat:Op het podium komt een boogtent te staan, die opzichzelf al XXL groot is, misschien ken je die tent wel, hij heeft transparant doek en is volgens mij van flitslicht belgië (??)
    gok eerder stageco

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jo vaes
      • Jul 2002
      • 221

Is het een tent als op de volgende url? http://www.stageco.com/newsite/main....386#product474Dan is het eentje van stageco.

Greetz Jo
      Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Is dit dezelfde tent als is ingezet bij "Tiesto Live on the bridge"??

Tijdens de TMF awards van dit jaar??
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Hé, die 35 mtr hoogte, wat gaan ze daar mee doen dan?? line-array tussen/in hangen??

Ben wel benieuwd, Ik heb zelf wat andere klussen, dus kan het dit jaar niet van dichtbij bekijken.. mag ik er op vertrouwen dat jij je digicam meeneemt Beyma?? en een beetje rondkijkt voor een apparatuurlijstje?? Is altijd een leuke productie om te bekijken vindt ik
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Ideedeluxe
            • Sep 2002
            • 84

Toen ik vrijdag op de Dam stond, heb ik even over de omheining heengekeken. Er werd druk gewerkt (dûh), veel Pieter Smit Trucks en kratten met groot opschrift: Stageco.

Veel riggers in hun kenmerkende uitrusting. Op het moment dat ik er was, lagen de podiumdelen (truss-achtig en zwart) nog op de trailers. Ik heb niet van die alu delen gezien, maar het kan zijn, dat die nog niet gearriveerd waren.

Nu begrijp ik ook, waarom er een mobiele bouwkraan gebruikt werd....35 meter....

John
            When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Tís inderdaad de "micro arch" tent zoals in de link te zien is, en daar overheen komt dus een constructie in de vorm van het paleis op de dam.

Ik neem zowiezo een camera mee, maar ik wil geen gezeur, dus ik ga het wel vragen......

Oja, die "truss" delen van 70*120*120 zijn dus niet van allu, maar van lekker dik ijzer [xx(]

Maar opzich heb ik het nog wel makkelijk, het meeste mogen wij niet eens zelf doen, zoals grote logo's en foto's inhangen op die hoogte, daar hebben ze dus een tweetal riggers voor die decor taken op zich nemen []
              Totaal moet er 1056 meter truss ingepakt worden met doek!

Naast de tent komt inderdaad een lekkere grote line array links en rechts te hangen, ik zal proberen te ontdekken wat er verder aan apparatuur gebruikt gaat worden!

By the way, op het Malieveld in Den Haag komt een nóg groter spectakel,maar dat doen mijn collega's.....

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Ja we missen hier Kevin om even de toelichting te doen.
                Btw 70*120*120 - is dat driehoek of hoe moet ik dat zien...
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Ja dat is inderdaad driehoek Rinus, ik heb het zelf opgemeten [8D]

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Holy Sh*T! Dat is een hoop staal dan...! Moet helaas zelf ook elders werken dus kan niet gaan kijken. Hou sowieso niet zo van die enorme massale drukte, tenzij ik in het midden tussen dranghekken mag staan .

Kom maar aan met die foto's!

Comment

• Wysirik
                      • Feb 2002
                      • 97

citaat:Geplaatst door (iCe)

Holy Sh*T! Dat is een hoop staal dan...! Moet helaas zelf ook elders werken dus kan niet gaan kijken. Hou sowieso niet zo van die enorme massale drukte, tenzij ik in het midden tussen dranghekken mag staan .

Kom maar aan met die foto's!
                      Eel Veel Staal op de Dam.
                      Heb de tekeningen van Sightline gezien en de CAD tekennaar aldaar is een zeer druk man geweest de afgelopen tijd!!! . De dam wordt een MEGA klus voor StageCo truss delen.
                      Maar ook op het Malieveld in Den Haag wordt een GIGA productie!!!!!
                      Voorzover ik weet wordt de Dam 10 lijnen DMX.

grt'n

R

Comment

• Iko
                        • Feb 2002
                        • 766

Als ik tijd heb vrijdag of zaterdag eens gaan kijken. Staan zelf op het weteringplantsoen, dus wel takke eind lopen naar de Dam..

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Voor zover ik het weet, is dit concert geplaned voor vrijdagavond en het zou ook live op net2 te zien zijn.....

Of het Malieveld ook op tv komt weet ik niet, maar ik ben blij dat ik de "dam" doe!! (doe we met ze tweeën en een uitvoerder)

Mijn collega's moeten ruim 700 platen MDF (22 mm dik) uitlopen -en vast schroeven- over het podium van StageCo [xx(] en dan nog rondom alle steigers afrokken......

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

Dus Stageco komt in het Guinness Book of Records
                            voor het maken van de Grootste Poppenkast ter Wereld!
                            Ik hou erg van die buffels van dakspanten, maar volgens mij hebben ze er nog grotere:
                            iets van 1000 x 1800mm.
                            Dus die Trix zit weer mooi zuinig te doen!
                            Maar ja, ze heeft ook al zo weinig poen...
                            "Ze'(=de totale poppenkast) kost aan elke inwoner per jaar ongeveer 5 keer zoveel als de Koning van Belgie aan de Belgen en twee keer zoveel als Elizabeth II aan de Engelsen.
                            Maar als ze haar poen moet besteden aan feesten en fuiven... nee hoor.
                            Ook dat moeten we weer als klootjesvolk opbrengen.
                            Maar in elk geval verdienen er een aantal collega's nog een gruipsuiver(tje) aan.
                            De echte dikke strijkstok zit ongetwijfeld weer elders!

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

rigging forum: wederom opruiming gehouden.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...