Zou nu ook wel lekker ruiken achterin je bus....
Carnavalswagens met geluid!
Collapse
X
-
Een benzinegenerator ruikt beter dan die bier- en sigarettengeur van de apparatuur die altijd in de bus moet
En idd stond ook nog rookdoosje van 1000watt in, uiteraard wel naar achteren gericht
Het viel eigenlijk reuze mee kwa trillingen en lawaai/geur overlast in de cabine. Ik dacht dat het veel erger zou zijn. Het geluid straalde vrij goed af naar achteren en ook de generator had meer dan voldoende verluchting.
In de bestuurderscabine was het geluid uiteraard nog hoorbaar maar men kon nog deftig een gesprek voeren.MVG,
Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & LightComment
-
[FONT=Verdana]Aangezien dit (zoek: muziek wagen) topic enkel voor carnavalswagens is waar JIJ aan hebt meegewerkt, kick ik even dit topic de lucht in voor mijn post.
[/FONT] [FONT=Verdana]Hier in Twente hebben we namelijk geluk: ik heb er al een weekend carnaval op zitten. Albergen (ov) is één van de eersten met een optocht. En aan de duur van anderhalf á twee uur is wel op te merken dat het niet om de minste optocht gaat.
Heb aan de kant van de weg met een pilsje in de hand wat leuke fotootjes geschoten:
1:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
2:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
3:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
4:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
5:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
6:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
7:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
8:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
9:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
10:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
11:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
12:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
13:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
14:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
15:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
16:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
17:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
18:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
19:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
20:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
21:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
22:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
23:Picasa-webalbums - Teun - Carnaval
Ik zal verder maar geen commentaar geven over geluidskwaliteit en dergelijke, aangezien dit met carnaval onzin is. (denk aan slechte geluidsbron, rare afstellingen en gehuurde spullen die totaal verkeerd aangesloten zijn...) Maar als iemand mijn commentaar nog wil weten van één van de spullen, of misschien een vraag heeft, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
[/FONT]
[FONT=Verdana]Mvg,[/FONT]
[FONT=Verdana]
Teun
[/FONT]uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Ik zie nu dat dit topic ook in het productie-foto's topic staat. Excuses dan maar, aangezien ik eer niet zelf aan heb meegewerkt.
Ik beschouw het stukje tekst van R. Den Ridder maar even als heilig:
Post hier je foto's van carnavalswagens al dan niet volgehangen met je eigen geluidsapparatuur en vermeld erbij wat er op stond en waar hij rondreed.

uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
-
Aaaahhh, leuk! Iemand op het forum is eigenaar van die set! (als ik het goed begrijp)
Klonk overigens best leuk, die grote KS toppen. Ik had ervoor alleen nog maar de enkel 12" toppen gehoord. (T4, als ik het goed zeg) Niet mijn merk, maar klinkt zeker goed.
Ik wacht geduldig op een reactie...uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
-
vandaag naar carnaval in raalte geweest,
beetje zakelijk en een beetje recreatie,spullen gebracht en gewoon even gekeken dus,
in deze stoet liepen de grote wagens en de losse lopers met kleine thema's door elkaar,
nu had een aantal van de grotere wagens best een hard geluid wat dan weer hinder gaf bij de kleinere lopers er achter,
in een enkel geval zoveel hinder dat de kinderen in het karretje erachter met de vingers in de oren zaten.
een andere kleine wagen weigerde dicht achter grote wagen te lopen wat weer een gat van een tig meter opleverde,
vanuit dit oogpunt gezien kan in mij een bergrenzing van 90 db. wel voorstellen,
zijn er meer optochten die dergelijke problemen hebben?
of is dit een "jammer dan" situatie?Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
Even gepraat met een organisator/jurylid van een carnavalsoptocht. (oldenzaal)
Ook zij stonden met db-meters langs de kant van de weg. Verder werd er volgens hem vrij weinig mee gedaan. Het is namelijk "geen doen aan, omdat 80 meter verderop het geluid wel weer harder- of zachter is".
Daar wil ik zelf ook nog wat aan toevoegen: muziek is héél sfeerbepalend met carnaval. Toen in Albergen een EAW KF set voorbij kwam rijden gingen bij iedereen de voetjes van de vloer! Andere wagens met een lager volume rijden gewoon voorbij, met 90db achtergrondmuziek-volume blijft iedereen doodleuk staan en kijkt naar de wagen.uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
-
wat ik zag dat de 90 db wagens verzopen in het geluid van de grote wagens,
Daar wil ik zelf ook nog wat aan toevoegen: muziek is héél sfeerbepalend met carnaval. Toen in Albergen een EAW KF set voorbij kwam rijden gingen bij iedereen de voetjes van de vloer! Andere wagens met een lager volume rijden gewoon voorbij, met 90db achtergrondmuziek-volume blijft iedereen doodleuk staan en kijkt naar de wagen.
waar gaat het over?
het recht van de sterkste en schijt aan de rest?
volume is niet bepalend voor de sfeer,dat doet de muziek.
gelukkig is het geluid in raalte ook een beoordeling voor het totaal aantal punten.
dus de volgende keer gaan ze vanzelf zachter,misschien een idee voor de organisatie in oldenzaal?Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
Goed, té hard geluid is nooit goed ivm eventuele gehoorschade. Dat is bij iedereen duidelijk. Mijn mening is echter dat een wagen met een harder geluid dan 90db absoluut staat voor meer sfeer- en gezelligheid.
Dit zou een eindeloze discussie worden...
Ik stel dus voor dat er weer foto's komen, waarvoor dit topic bedoelt is. (al je foto's van dbmeters die 90db aangeven
)
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
-
hmm mooi is dit, 90db.....
waar gemeten? gewone db's of dba's?
en die fotos van teun? wat dit de "ik heb de grootste tractor met meeste herrie" optocht?
muziek is zeker sfeer bepalend bij een optocht, maar een kakofonie van krakende bassen en schelle herre ("omdat de buurman harder gaat zet ik em nog maar harder") is niet wat ik me bij muziek voorstel. Een limiet vind ik goed, en stekker eruit voor wie er overheen gaat. Ow en ps, neem dan aub de kroegen ook even mee? (en nee ik boycot niks, ga zelfs graag op stap en woon in brabant...)\"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"Comment
-
Mijn lijst:
1x Dynacord XA5 set
2x RCF ESW 1018
2x Event 4000
2x EAW FR153
7x EV S200
1x Dynacord XA2600
1x Digidrive SHE2104
3x Mackie M1400
1x Sennheiser EW zenderset
1x Mackie 1202 VLZ mixer
1x Sony md speler
Op de 1e wagen stonden 2x Dynacord oudjes met een Peavey versterker van de carnavalsverening zelf. Aangestuurd door een draadloze set vanaf de grote wagen. De Groeëte Wieërter Vastelaovundj Optocht 2009
O ja .... het gaat hier om een wagen met een totale lengte van ongeveer zo'n 45 metertjes
Zie de foto's:
De Groeëte Wieërter Vastelaovundj Optocht 2009
De Groeëte Wieërter Vastelaovundj Optocht 2009Last edited by Rieske; 23-02-09, 23:07.Life is what you make itComment
-
Niet de eigenaar, wel de verkoper.Aaaahhh, leuk! Iemand op het forum is eigenaar van die set! (als ik het goed begrijp)
Klonk overigens best leuk, die grote KS toppen. Ik had ervoor alleen nog maar de enkel 12" toppen gehoord. (T4, als ik het goed zeg) Niet mijn merk, maar klinkt zeker goed.
Ik wacht geduldig op een reactie...
4x KS TXII
2x RCF Art 325
5x HL218
2x BR118
+ amps, processing en dj setje
Dat KS klinkt inderdaad best leuk, en blijft ook leuk klinken wanneer je het op z'n staart trapt.
Deze wagen van ons reed mee in Albergen, Reutum, Geesteren en Tubbergen.Comment
-
Even een reactie op "te veel herrie" in de carnavalsoptocht. Ook dit was jaren geleden een groot probleem bij ons. Er was een wedstrijdje gaande tussen de verschillende groepen. Wie heeft het mooiste geluid, de meeste herrie of de grootste p.a. Hier is een oplossing voor bedacht om de kakkefonie van geluiden tegen te gaan. Iedereen begon zich te irriteren aan de carnavalswagens die zo hard mogelijk keiharde house draaiden.
Men heeft 1 grote praalwagen midden in de optocht geplaatst. Hierop was een zendinstallatie gemonteerd. De overige wagens hadden een "ontvanger". Een soort van een ringleiding dus. Elk grote praalwagen had dus dezelfde muziek. Dit is dusdanig goed aangeslagen dat men dit nu bij meerdere optochten tegenkomt. Hiermee tackle je dus al een groot gedeelte van het probleem.......Comment

Comment