Carnavalswagens met geluid!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

De tendens van tegenwoordig:

Hoe beter je het trekkendvoertuig kan herkennen, hoe meer herrie!

En ik ben het er helemaal mee eens. Geluid moet een ondersteuning zijn en als je teringherrie wil zorg dan dat het in het ieder geval naar jezelf toe gericht staat. Je ziet wel van die wagens dat alles naar buiten gericht staat en dat ze binnen staan te springen??? Ikke niet snappe!
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Precies!

Dit soort uitwassen zorgt er voor dat de gemeenten paal en perk gaan stellen aan de geluidsniveaus.
      Die worden dan weer zodanig laag, dat iedereen baalt.

Een stukje zelfregulering zou op z'n plaats zijn.
      Taak voor de optochtorganisatoren lijkt mij!

Ook hier weer een wagen voorbij horen komen (staande op het trottoir ca. 3 meter van de passerende wagen) waarbij mijn trommelvliezen bijkant scheurden op het moment dat men een "telefoon" bel liet overgaan! Niet normaal meer. Zeker 130 dB aan m'n oortjes gekregen. Dank u wel!

Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Tsjah... Vrees niet mannen: onze overheid zal dit aaaaallleeemaaal aan banden gaan leggen... Horeca maximaal 90dB, dus vaarwel house-feestjes, takkeherrie-bijeenkomsten en andere kansloze vormen van entertainment.

Tijd voor the New York style: een ouderwetse jazzclub met ECHTE (jawel lieve kijkbuiskindertjes) muzikanten... Bijna nostalgisch...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• mvdmeulen
          • Aug 2007
          • 137

Originally posted by AJB
          Tijd voor the New York style: een ouderwetse jazzclub met ECHTE (jawel lieve kijkbuiskindertjes) muzikanten... Bijna nostalgisch...
          maar zeker niet minder gaaf om naar te luisteren

ook hier heb ik me de t*ring geergerd aan het feit dat mensen(over het algemeen er zullen vast uitzonderingen zijn) met carnaval voor het gemak maar alle gevoel voor maat houden laten vliegen (in bier en "muziek")

leg mij nu eens uit wat er zo leuk is om andere mensen die gewoon willen genieten van je bouwwerken zo snel mogelijk van de stoep te vegen met een belachelijke hoeveelheid geluid

ik heb me voorgenomen om volgend jaar de geluidsniveau's te gaan meten(met oordoppen in)

groeten

mark
          Met vriendelijke groet,
          Mark van der Meulen

Comment

• Starlight light and sound
            • Feb 2007
            • 26

Dit jaar hadden wij ook een aantal geluidsetjes staan op carnaval, de grootste set die we hadden staan was 10 kw en we hebben gemeten onderweg tijdens de optocht; 136 decibel. Er werd vooral hardstyle gedraait.

Je kunt het natuurlijk van 2 kanten bekijken, dat wij er ons brood aan verdienen maar aan de andere kant je maakt het carnaval natuurlijk minder voor de mensen die staan te kijken naar de wagens..

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by Starlight light and sound
              we hebben gemeten onderweg tijdens de optocht; 136 decibel. Er werd vooral hardstyle gedraait.
              136DB???!!!!!!!!!!!!!!!!!! Onderweg in een optocht? Dat is toch volslagen belachelijk?! Bij 120DB loop je al binnen 4 seconden onherstelbare gehoorschade op!

Hier kan ik gewoon echt boos om worden, draait dat hele carnaval gebeuren dan alleen maar om de hoeveelheid herrie die je kunt maken, of het grootste aantal kinderen dat je tijdens de rit doof kunt krijgen?

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Funkmaster
                • Dec 2004
                • 204

Originally posted by Starlight light and sound
                Dit jaar hadden wij ook een aantal geluidsetjes staan op carnaval, de grootste set die we hadden staan was 10 kw en we hebben gemeten onderweg tijdens de optocht; 136 decibel. Er werd vooral hardstyle gedraait.
                Op welke afstand is dit gemeten?
                It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• Feb 2007
                  • 26

Op afstand van waar de mensen stonden; 2 a 3 meter dus.. ik vond het ook belachelijk hard maar je kunt er weinig aan doen, de verantwoordelijkheid ligt bij de huurders..

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

de grootste set die we hadden staan was 10 kw en we hebben gemeten onderweg tijdens de optocht; 136 decibel.
                    Kom op man! Dat is sterke praat. 136 db overleef je niet.
                    Hier kan geen mens met plezier naar luisteren.
                    Dit laat binnen 5 minuten je oren bloeden. Houw toch op met dat slappe #@#$^$@#@##@$#$%^^&*^&**

Wat een treurige bende!

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Mijn papa werkt bij de brandweer, nou mijn papa is lekker politieman...

Stelletje opscheppende kleuters!!! Flikker toch op met die 136dB onzin, zoals al aangehaald: daar kan geen mens naar luisteren. De eerste de beste grote kerel die je dat hoort halen klimkt op die knutselkar en stampt je naar beneden!

Als je niks weet van geluid, dB's, natuurkunde of welke vorm van algemene kennis dan ook: mondjes dicht! Dat gejammer over niks is echt zwaar vervelend aan het worden.

Dank voor uw aller begrip...
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jorg
                        • Oct 2007
                        • 28

Ik meng me even in deze discussie,

Ik wil alle 'zuip en buts wagens' er even aan herrinneren dat de mensen die maanden lang staan te bouwen wel de dupe zijn van zulk soort wagens, en dat de regels er alleen maar strenger op worden.

Als je mensen tot last wilt zijn met die enorme takke herrie moet je dat ergens doen waar de rest van de optocht er niet de dupe van is. Ik zal niet ontkennen dat wij niet veel herrie bij ons hebben, maar wij bouwen serieuze carnavalswagens en verdelen het totale geluid met zenders over de loopgroep en de voorkant/achterkant van de wagen, zodat er geen piek ligt op 1 plek. Zo blijven de pieken rond de 80/85 DB liggen, en kan iedereen nog met plezier naar de optocht kijken....
                        Last edited by Jorg; 08-02-08, 16:30.
                        Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• theo
                          • Nov 2001
                          • 503

[quote=Starlight light and sound;476640]Dit jaar hadden wij ook een aantal geluidsetjes staan op carnaval, de grootste set die we hadden staan was 10 kw en we hebben gemeten onderweg tijdens de optocht; 136 decibel. Er werd vooral hardstyle gedraait.

Ze hebben echt super spul:
                          ][FONT=Arial]Cerwin geluidsset.[/FONT]
                          [FONT=Arial]Deze 3 weg geluidsset word aangestuurd door een BBS Loudspeaker Managment System. Hierdoor is het geluid van deze set uitermaten goed. Door de zeer goede afstellingen van deze set is het geluid dan ook boven cerwin niveau. Verschillende collega's die de set al hebben mogen horen zijn er daarom ook al zeer over te spreken[/FONT][FONT=Arial]. Ideaal voor in openlucht show's, geen last van verwaaiend geluid. Ook blijven het Laag, mid, hoog. tot meer als 100 meter goed en helder.
                          Momenteel is hij nog maar in 2 opstellingen te krijgen.[/FONT]

136db en 100 meter ver goed en helder.Denk dat ik mijn 20kw Meyerset eruit gooi die komt nog niet de helft.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Originally posted by AJB
                            Tsjah... Vrees niet mannen: onze overheid zal dit aaaaallleeemaaal aan banden gaan leggen... Horeca maximaal 90dB, dus vaarwel house-feestjes, takkeherrie-bijeenkomsten en andere kansloze vormen van entertainment.

Kijk, dat is een goede post. Helemaal mee eens. goed gesproken AJB.

Ervan uitgaande dat ik bijna wekelijks moet inprikken in een stopcontact, waar nog eens een dB meter aanhangt waardoor de spanning uitvalt als je boven een bepaalde grens komt, weet ik jullie te vertellen dat ik dit meer en meer tegenkom op locaties.

Dit is dan ook één van de redenen waarom ik mijn EAW set heb verkocht, die staat daar niks meer te doen .
                            Ik hoop dan ook dat de overheid iets doet aan dat gewoon onozel gedoe van : kijk ik heb hier 10 kW staan op mijn wagen .

De mensen en VOORAL KINDEREN die komen kijken naar carnavalswagens en optochten zijn er om de pracht en praal te zien van mensen die er maanden aan gewerkt hebben .
                            Dan vind ik het echt niet nodig om daar te staan boenken met een set die thuishoord op grotere festivals enz...

Ophouden jongens met die onzinnige dB's en vermogens, zijn jullie nu echt gek ?

sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Turboke
                              • Oct 2006
                              • 463

Het lijkt me meer een organisatie probleem te zijn, deze mensen bepalen dacht ik toch wie er mag meedoen aan een stoet of vergis ik me hierin.
                              En meestal zijn dit naar mijn denken toch wel allemaal volwassen mensen die eigenlijk enkel iedereen tegen een opzetten door dit toe te laten, want dit jaar heeft die groep het meeste volgend jaar moeten we enkele kw meer zetten, zo gaat dat.

Comment

• Feb 2007
                                • 26

Oke, oke om 136 decibel te zeggen was natuurlijk ook overdreven, maar dat het geluid knalhard stond overdrijf ik niet mee; dat mensen met vingers in hun oren langs de weg stond dat zegt genoeg denk ik..

Ooh @ Theo, dat je ons nu gelijk moet afzeiken om onze geluidset; we zijn er gewoon trots op dat we dit op jonge leeftijd al kunnen doen..

Comment

Working...