Gym uitvoering Sporthal Marsdijk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

De meeste foto's laten alleen de dansopvoeringen zien, echter bestond het grootste deel uit acts op gymtoestellen waarbij de hele zaal vol stond met die dingen. Daar was gewenst dat alleen bepaalde toestellen uitgelicht konden worden. Daarom ook de kleppen en de 'hotspots'. Daarnaast viel er nog een fresnel uit voor die in het midden hing en gaf daar ook een donkere plek.

Statieven wouden niet hoger, had het zelf ook nog iets hoger gewild ook ivm de volgspot.

Volgende keer gewoon iets meer front dus en iets beter uitlichten. Dan wil ik er ook zij licht bij, dat is geen overbodige luxe bij dit soort dingen vind ik (maar ja helaas geen budget dit keer).

Greetz

PS Die showtecs gingen prima, alleen adressering vond ik **** (kon aan mij liggen).

Comment

• AH
      • Apr 2004
      • 248

citaat:PS Die showtecs gingen prima, alleen adressering vond ik **** (kon aan mij liggen).
      Ligt niet aan jou je moet nl ieder kanaal apart adresseren, voordeel hiervan is dat je wat uitgebreidere patch mogelijkheden hebt.
      En als je het 1 keer weet is er niets aan het handje.
      Anne Homan

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

citaat:Geplaatst door Overdrive

De meeste foto's laten alleen de dansopvoeringen zien, echter bestond het grootste deel uit acts op gymtoestellen waarbij de hele zaal vol stond met die dingen. Daar was gewenst dat alleen bepaalde toestellen uitgelicht konden worden. Daarom ook de kleppen en de 'hotspots'.
        Die speciaaltjes in het licht zetten kan je met profieltjes, daarvoor dien je je frontlicht toch niet volledig te dimmen of laat staan je barndoors zo stellen.

Wat ik bedoel met de hotspots... komt door het slecht stellen van je lamp (focus). Je kon je bundel aanpassen zondat je een mooier totaaltje krijgt van je PC.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

citaat:Geplaatst door AH

citaat:PS Die showtecs gingen prima, alleen adressering vond ik **** (kon aan mij liggen).
          Ligt niet aan jou je moet nl ieder kanaal apart adresseren, voordeel hiervan is dat je wat uitgebreidere patch mogelijkheden hebt.
          Dat ligt dan toch aan jullie, want op onze showtecs kies je voor DMX Address -> Block -> Start 001 en alles staat meteen goed. Kan aan het model liggen uiteraard, maar lijkt me sterk dat die software echt anders is.

Single mode adresseert inderdaad per kanaal, maar dat kan af en toe ook best handig zijn.

Comment

• Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

citaat:Geplaatst door AH

Ik had het wel in 1x door, alleen hoopte dat er ook nog een functie opzat waarbij je de eerste instelt en de rest volgt. Kennelijk niet dus(of wel volgens Jasper), liever een harde patch zoals je mooi in je case had (erg netjes). Anders is het ook zo dubbelop.

Oja Axs, jij gaat met mij mee de volgende keer

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Hardpatch en softpatch op je dimmer is volgens mij niet dubbel op.

In sommige situaties waar ik met (onvoldoende)stroom zit te knoeien ga ik in de hardpatch de lasten zo gelijk mogelijk verdelen over de fases. Daarna stop ik er in de softpatch weer een logische volgorde in, zodat de patch op de tafel een beetje overzichtelijk blijft.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Uhh dan kun je toch gewoon op de tafel softpatchen lijkt me? Heb je het op de dimmer niet nodig. Al onze nieuwe dimmerracks (nou ja, allebei dan) hebben digidimmers en geen hardpatch meer, nog nooit ernstige problemen mee gehad. Zeker als je van tevoren even uitdenkt wat je waarin steekt kun je thuis je patch al volledig voorbereiden. Kan met een hardpatch natuurlijk ook, maar dat gekloot met die wielandjes, mij niet meer gezien

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:Geplaatst door Overdrive
                  Oja Axs, jij gaat met mij mee de volgende keer
                  Huh?
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

Mn fresnels uitlichten toch [8D][)]

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Dimmers zonder hardpatch zijn in mijn ogen echt niet handig. Te weinig ruimte om te improviseren. Geen mogelijkheid om ff een kabeltje van de ene naar de andere dimmer te trekken omdat je daar net ff een kanaaltje op tekort komt. Hardpatch op je dimmers is bijna noodzaak, terwijl softpatch alleen maar luxe is, omdat je dat idd ook op je tafel kan doen. Maar ik wil altijd een zo eenvoudig mogelijke softpatch op de tafel, zeker met festival, maar ook als er maar 1 persoon aan de tafel zit, zodat er snel een handige patch in de tafel kan en ik dus niet 10 keer heen en weer hoef te lopen omdat er net ff een dmx kanaaltje vergeten of teveel gepatched is.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...