Eigen bedrijf beginnen!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroen01
    • Jan 2006
    • 45

Eigen bedrijf beginnen!

Hallo allemaal!

Ik wil heel graag aan het begin van 2010 een eigen bedrijf gaan starten in de licht/geluid branche. Ik heb inmiddels 6 jaar ervaring in vooral musicals en grotere schoolfeesten. Daarnaast ook een aantal keer stage gelopen bij Eyeworks.

Graag wil ik een bedrijf wat zich richt op het verzorgen van uiteenlopende faciliteiten zoals: losse verhuur, karaokefeesten, bedrijfsfeesten, bedrijfsfaciliteiten (versterking, beamer, LCD etc..) bruiloften, kleine tot middelgrote optredens etc...

Daarvoor heb ik natuurlijk wel wat apparatuur nodig. Om niet te veel risico te nemen in één keer, heb ik ervoor gekozen om niet heel hoog te beginnen qua budget. Hieronder een lijst van wat ik denk aan te schaffen:

microfoons: (microfoons voor instrumenten nog niet meegerekend)
    4xOmnitronic DR-1000 (ontvanger)
    4xSennheiser EW135 G3
    2x2xShure Combi: SLX BETA87A Set
    2xShure Combi: SLX BETA SM58 Set (meerdere types omdat ik klanten alternatieven wil bieden)
    4xOmnitronic TM-1000 (zender)
    4xOmnitronic EHS-110 (huidkleurige mic voor presentaties en losse verhuur)
    4xOmnitronic LS-1000 (indien bovenstaande niet gewenst door opdrachtgever)
    6xBehringer*ULTRAVOICE XM8500 (goede ervaring mee, als budget alternatief voor de SM58 van shure)

geluid versterking:
    4x Behringer E1220A active monitor (voor presentaties/kleine dingen)
    4xB1800X PRO
    4x B1520 PRO
    2xEuropower EPX2000 (behringer) (voor de B1520's)
    2xEuropower EPX3000 (voor de B1800FX's)
    2xDCX2496 behringer (crossover)

mengtafels geluid
    1xEurodesk SX3242FX (voor grootschalige dingen)
    1xBehringer XENYX 1622FX (kleine projecten)
    1xBehringer VMX 1000 (feesten en DJ)
    2xomnitronic DM-1050 (als alternatief voor pioneer CDJ)

lampen (statisch en effectlicht)
    9x Eurolite*T300/500F (basislicht statisch)