Welke installatie kopen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Waarom zijn in dit onderwerp de actieve kastjes opeens zo populair???

Prijzen kwestie? Prestaties??? ben zeer benieuwd waarom een selfpowerd kastje goedkoper zou zijn dan speaker met een versterkertje...

Mag ik er trouwens op wijzen dat ik WEL dap zou adviseren....

Comment

• Jesp_J
      • May 2004
      • 18

Iemand die werkzaam is in de branche raden ons dit aan:

DAP BOXEN RW-155
      2 X 15" + HOORN
      98 DB / 450 WATT

BEHRINGER VERSTERKER
      EP-1500
      2X 450 WATT

Wat vinden jullie ervan? Iemand ervaringen met de boxen en/of versterker? En kloppen de wattage's die hij heeft opgegeven. Want als ik ze opzoek zie ik nergens bij de versterker 2*450 watt staan en bij de boxen staat 350 watt en hij zegt 450. Dus wat klopt hiervan???

O en is deze nu beter(dus gaat die harder een heeft die meer bas) als onze vorige installatie van 1 dap a-500 versterker(2*250watt) en 2 keer een dap mc-15 speaker?

Alvast heel veel bedankt.

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

De boxen zijn een vorm van vooruitgang, zowel voor het hoog als het laag, maar alle waar naar zijn geld. Ze zijn max. 350 Watt, wat neer komt op zo'n 175 á 225 Wrms.
        De nieuwe luidsprekers zijn 4 ohm, op 4 ohm levert de EP-1500 zo'n 450 Watt, per kanaal.
        Wellicht dat de persoon die dit aanraadde daarom zei, dat de RW-155 450 Watt is. Wat niet bepaald spreekt van kunde. Vraag het nog een keer na, dan weet je waar je met die persoon aan toe bent.

De EP-1500 is bruikbaar, maar het geleverde vermogen is aan de hoge kant, voor de RW-155.

Bij goede kwaliteit luidsprekers, is de regel versterker is 2 x de rms-belastbaarheid van de luidspreker. Bij het echte budgetwerk is 1 x de rms-belastbaarheid een betere regel.

300 man in je dromen met deze luidsprekers, buiten nog minder. Ik gok op 75 á 100 man.

Mvg Johan

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Hier een Behringer budget mogelijkheid voor max 300 man krap bemeten, en in de juiste ruimte, zeker niet buiten haalbaar hiermee. Die € 900,00 gaat niet lukken hoor voor max 300 man. Hooguit die 100 man.

3 weg passief systeem - 2000 watt max:
          ======================================
          2x Top B1200 - 200 Watt RMS / 400 Watt max
          2x Sub B1800 - 400 Watt RMS / 600 Watt max
          1x Amp EP2500 - 2x 1200 Watt

komt op ongeveer € 1650,00

En dan de speakers koppelen dan spaar je een versterker en een crossover uit bij je aanschaf. Dit is zeker niet mijn installatie maar het geeft je een idee wat je heel low-budget kwijt bent om 300 man aan te kunnen. En waarom vraag je steeds naar de max. dB waarde?

Comment

• Jesp_J
            • May 2004
            • 18

Ik wil de max (of de SPL) dB waarde van de MDJ-15 weten. Zodat ik dan beter kan vergelijken met andere speakers.

En 300 man hoeft niet perse. Ik hoopte alleen dat dat zou kunnen met 900 euro. Het setje wordt vooral gebruikt in een keet van 9 bij 3 meter met ongeveer 15 man. Dus dat is geen probleem.

Maar we hebben af en toe ook een feest(je) en we kijken voetbalwedstrijden buiten enzo. En dan geldt het: hoe harder hoe beter. Dus vandaar die 300 man (dat is voor als we een feest gaan houden voor 300 man maar dat gaat ons dus niet lukken)

Maar de EP-1500 + 2*RW-155 is wel genoeg voor ons dan he. O ja en als we er later nog 2 speakers bij willen (voor optochten en feesten) zouden we nu dan niet beter al een EP-2500 kunnen kopen zodat we straks kunne doorlussen.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Als je nog eens 2 speakers wilt gaan aanschaffen zou ik ook een extra EP-1500 en een crossover aanschaffen in dat geval
              Met een crossover kun je de balans over de versterkers verdelen en dus ook over je speakers

Maar in het begin van je topic zeg je dat je de set ook wilt kunnen gebruiken voor 300 man. En nu is dat niet meer zo nodig en is normaal de max 15 man in een keet [?]

Weten jullie al wat jullie willen?
              Muziek draaien en TV kijken in een keet met 15 man kun je ook doen op een leuke Hi-Fi set. Heb je al een behoorlijke set voor € 900,00

Comment

• LuPuS
                • Dec 2002
                • 457

Zou toch een minder zware versterker nemen, die is iets te zwaar er voor vindt ik...

Misschien stageline? Toen ik nog een budget boxensetje had, had ik de STA600 van Stageline, nu de opvolger is de STA602 en levert 2 x 380 watt... past al beter bij je dap speakers dan van 350 watt. Kostprijs ongeveer 500 €.

Of misschien nog beter, de PALLADIUM P-700 versterker van DAP die 2 x 350 watt.
                ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Jesp_J
                  • May 2004
                  • 18

We willen een zo hard mogelijk geluid met veel en een (diepe bass). Voor ongeveer 900 euro.

Ook verhuren we onze installatie soms voor op feestjes van ongveer 100 man. We wilden ook voor 200 of 300 doen maar dat kunnen we blijkbaar niet aan.

Als je 2 speakers van 4 ohm doorlust dan wordt het toch 2 ohm. Dus dan hoef je eigenlijk geen extra versterker aan te schaffen want de versterker geeft op 2 ohm een veel hoger vermogen. Of heb ik dit fout?

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door Jesp_J

We willen een zo hard mogelijk geluid met veel en een (diepe bass). Voor ongeveer 900 euro.
                    Ook verhuren we onze installatie soms voor op feestjes van ongveer 100 man. We wilden ook voor 200 of 300 doen maar dat kunnen we blijkbaar niet aan.

Als je 2 speakers van 4 ohm doorlust dan wordt het toch 2 ohm. Dus dan hoef je eigenlijk geen extra versterker aan te schaffen want de versterker geeft op 2 ohm een veel hoger vermogen. Of heb ik dit fout?
                    1) als je handig bent kun je misschien eens overwegen om aan zelfbouw te doen ,
                    als je veel en diepe bas wil zijn er tekeningen zat : kijk eens naar www.speakerstore.nl
                    2) inderdaad als je 2 speakers van 4 ohm doorlust heb je 2 ohm !
                    Het probleem zit hem dan gewoon in de versterker !
                    Gebruik je een goedkoop merk , ga je al vlug in de problemen komen , wat de fabricant ook zegt.
                    maw ik denk niet dat je onder de 1250 euro een eindtrap hebt die betrouwbaar is op 2 ohm of 4 ohm gebrugt
                    sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Jesp_J
                      • May 2004
                      • 18

Onze hoorn van de DAP RW-155 speaker is stuk. We weten niet welke nieuwe we er nu in moeten zetten en hoe dit moet. We hebben de speakers over 3 en een halve week nodig, kan iemand ons misschien helpen of info geven?

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by Jesp_J
                        Onze hoorn van de DAP RW-155 speaker is stuk. We weten niet welke nieuwe we er nu in moeten zetten en hoe dit moet. We hebben de speakers over 3 en een halve week nodig, kan iemand ons misschien helpen of info geven?
                        Na het zien van de nieuwprijs zeg ik "total-loss" en nieuwe kopen. Onderdelen en manuren, zeker als je het zelf niet weet hoe te doen en dus moet laten doen, zijn duurder dan wat ze hier bij J&H kosten.

Comment

Working...