Welke installatie kopen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

waarom koop je geen 2 klannkkasten van rond de 450 euro met versterkers ingebouwd,de iets goedkopere merken maar die zijn meestal al beveiligd enzo ook??
    komt altijd van pas,ik mis da wel,zal me dit zeker nog gaan schaffen.
    ik draai nu met 2 * 700wrms (nsx touring) en een inter-m 2 * 750 wrms 4ohm
    das wel iets zwaarder,maar ik zou toch gaan voor een gepowert kastje (300 man zal wel te hoog gegrepen zijn)

459 euro voor limit met ingebouwde versterker 15" woofer en 300wrms 8ohm
    zal wel evengoed zijn als dap denk ik.
    vriendelijke groeten
    jeffrey vancoillie

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Idd, dit mis ik ook, ik stuur mijn boxen aan met dezelfde inter-m als jij, de M1500 normaal...

En ben ook van plan om limit kasten aan te kopen.

Check deze topic:

In deze ben ik zwaar geïntereseerd:

Levert 400wrms in totaal...
      Prijs ongeveer 450 € per kast.
      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• zjeten
        • Mar 2003
        • 331

ik zou zeker een actief kastje kopen om te beginnen.
        i zou eigenlijk ook gaan voor die samsontech.
        denk dat dit veel mooiere klank zal geven dan die daps en je hebt limiter dus kun je uw kast niet naar de verdommenis spelen.
        als je dan wilt uitgroeien kun je dan nog altijd een serieus systeem kopen met versterkers ,maar die gaan je nooit spijten voor monitor ofzo!!
        of gewoon,verhuur voor een buurstand ofzo.
        vriendelijke groeten
        jeffrey

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Een ding vraag ik me toch wel af, hoe bereken je in ***snaam hoeveel man je installatie kan dekken, aantal m2 snap ik nog wel als je het zo berekent, maar hoe je dat met aantal man doet mag iemand met toch wel uitleggen[?]
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• dj_lucv
            • Aug 2001
            • 616

citaat:Geplaatst door René_Master

Een ding vraag ik me toch wel af, hoe bereken je in ***snaam hoeveel man je installatie kan dekken, aantal m2 snap ik nog wel als je het zo berekent, maar hoe je dat met aantal man doet mag iemand met toch wel uitleggen[?]
            Volgens mij doe je dat toch een beetje op ervaring met bepaalde sets. Maarja, 10 man in de arena is natuurlijk ook niet echt per persoon te tellen. Dus vooral ervaring telt volgens mij.

Comment

• LuPuS
              • Dec 2002
              • 457

citaat:Geplaatst door zjeten

ik zou zeker een actief kastje kopen om te beginnen.
              i zou eigenlijk ook gaan voor die samsontech.
              denk dat dit veel mooiere klank zal geven dan die daps en je hebt limiter dus kun je uw kast niet naar de verdommenis spelen.
              als je dan wilt uitgroeien kun je dan nog altijd een serieus systeem kopen met versterkers ,maar die gaan je nooit spijten voor monitor ofzo!!
              of gewoon,verhuur voor een buurstand ofzo.
              vriendelijke groeten
              jeffrey
              gewoon onder die gepowerde Samson kasten een basskast zetten en je hebt je zwaarder systeem...

Comment

• Jesp_J
                • May 2004
                • 18

Weet iemand hoeveel dB dze speakers hebben http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4415. Of met welke speakers ik ze kan vergelijken waar het aantal dB wel van bekend is.

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

En welke dB waarde wil je dan weten?
                  dB max?
                  Om echt te vergelijken zou ik meten met de SPL, dat is veel eerlijker.
                  Eerlijk gezegd geloof ik alleen al niet of dat ding wel 250W Max geeft, lekker handig dat er geen RMS waarde bij staat vermeld, als die 250W echt klopt zou dat dus neerkomen op zo'n 60W RMS, maar dan weet je eigenlijk nog niet veel.
                  We're ready to party, are you?

Comment

• LuPuS
                    • Dec 2002
                    • 457

Jesp,

luister je eigenlijk wel naar de tips die we je geven ivm het kopen?
                    DB is niet alles... en nee ik weet niet het db van deze DAP...

DAP is wel zo slim om de RMS waarde en de DB waarde niet in hun catalogus te zetten...

Hier heb je de hele DAP catalogus als je niet eens naar een ander merk wil kijken:

Iedereen van dit forum raadt je echt wel af DAP te kopen, en toch ga je er zo op door...

Met die Samson powered speaker heb je al dubbel zoveel vermogen of nu, en deze speaker klinkt alvast beter of de DAP!

Nuja je ziet maar...

Comment

• Jesp_J
                      • May 2004
                      • 18

We zijn met 15 man dus ik beslis niet alleen en ik stel gewoon de vragen die ze aan mij stellen.

En die samson powered speaker maar vind ik die dan?

Dus RMS is wellicht 60 watt van onze oude boxen. Vandaar dat de versterker als die half open stond al begon te clippen. Met het mengpanneel eraan gesloten zelfs nog eerder.

Comment

• LuPuS
                        • Dec 2002
                        • 457

15 man voor ne drive in? Ja das goed bevolkt!

samson speaker?
                        Dit is de link: http://www.samsontech.com/products/p...1644&brandID=2

Es rondvragen in licht-geluid winkels hé...

versterker kan niet beginnen clippen omdat boxen te licht zijn, dan zouden eerder je speakers eruit moeten vliegen...

Comment

• Jesp_J
                          • May 2004
                          • 18

Waarom begonnen die dan te clippen? Dat ligt toch aan mijn speakers dat hij begint te clippen? Dan zijn ze toch te licht of hoe zit dat?

Comment

• sntho0
                            • Sep 2003
                            • 196

Jesp J,

Ik zou eens zoeken op clippen op dit forum. Hier is genog over te vinden.
                            Verder zou ik alle goede raad goed in overweging te nemen. Maar het is jullie
                            portemonee. Ik kan je alleen maar aanraden (uit eigen ervaring) neem goede boxen anders
                            krijg je spijt. Ikzelf vind dit nog iets belangrijker dan de versterkers. Tegenwoordig zijn zelfs de goedkope versterkers lang niet slecht. Zelf gebuik ik dap voor mid en hoog en als je ze goed behandeld (dus niet laten clippen) gaat dit heel goed. En ze hebben nou eenmaal een leuke prijs.
                            Misschien als je wekelijks gaat draaien moet je overwegen een duurder merk te kopen.

Groeten, Toin
                            Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Jesp_J
                              • May 2004
                              • 18

Ik heb ff gelezen op het forum. Maar nu weet ik het nog niet allemaal. Is het nu verstandig om een versterker te kopen die ver boven het wattage van de boxen ligt of juist andersom. Ik wil niet hebben dat ik mijn versterker half open zet en dat hij dan al begint te clippen (zoals bij de vorige) lag dat toen aan mijn speakers (2*250 watt max) of lag dat aan mijn versterker (2*250 watt rms)?

Comment

• sntho0
                                • Sep 2003
                                • 196

Begonnen de clip lampjes te branden op de versterker of begonnen je boxen te vervormen?

Clippen wilt zeggen dat je versterker een vervormd signaal gaat uitgeven omdat deze aan of over zijn maximum zit.
                                Hierdoor kan je amp beschadigd raken. Afhankelijk van je amp kan deze verschillende beschadigingen oplopen. Zelf de eindtrap kan gan fikken. Meestal slaan ze voor die tijd wel uit.

Nu je amp gaat vervormen. Dit betekent dat de sinus die hij normaal versterkt, gaat afvlakken. Dit kan dus gaan resulteren in gelijkspanning wat je boxen niet lekker gaan vinden.
                                Het beste is dat je clip ledjes uit blijven.
                                Dus, het is niet zo dat je boxen zwaarder moeten zijn dan je amp. Andersom is bveel beter en dan gewoon zorgen dat je boxen niet gaan vervormen.
                                Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

Working...