Welke installatie kopen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesp_J
    • May 2004
    • 18

Welke installatie kopen.

Hallo

We zijn met een groep jongeren en we willen graag een nieuwe installatie kopen. De oude hebben we verkocht.

Dit was een DAP A-500 versterker(2 x 170 watt @ 8 ohm). En als boxen hadden we er 2 van deze:http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4415.

Dit hebben we aangesloten op dit mengpaneel http://www.kijkshop.nl/online/Shop/p...ent=MENGPANEEL

Nu willen we een nieuwe installatie die harder gaat als de vorige (dus meer dB). Bij de vorige hadden we vooral problemen met hard zetten als er veel bass in een liedje zat dat moet dus ook beter.
    Ook moeten we er soms mee kunnen draaien op een feest van ongever 300 man.

We hebben 900 euro ter beschikking. Hiervan willen we 1 versterker en 2 luidsprekers kunnen kopen (dit wordt later mischien uitgebreid tot 4 omdat dat beter is voor onze carnavalswagen). Wat kunnen we het beste kopen??

De kwaliteit van het geluid van het merk DAP zijn weer tevreden over.

Alvast bedankt voor de moeite.

• Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Hmmm, ik ben bang dat je op dit forum weinig mensen tegenkomt die een beetje thuis zijn in dit segment. Daarnaast (niet negatief bedoeld, je bent altijd welkom hier) maar volgens mij kan je dat toch ook zelf uitzoeken? Ik weet dat ze hier in de licht&geluid shop echt niet de duurste zijn, en ook aardig wat DAP spul hebben, dus ik zou zeggen, ga eens kijken, en kijk een beetje wat je voor jou budget kan krijgen. Over het algemeen mag je ervanuit gaan, dat als je bij hetzelfde merk koopt, en meer geld neerlegt, en apparatuur koopt die een hoger vermogen vragen, het spul ook harder gaat. Daarnaast hangt het er maar helemaal af of je voor die prijs apparatuur kan kopen waarmee je feesten van 300 man aankan, want dat hangt ook weer helemaal van de omstandigheden van zo'n feest af (loungemuziek of techno, buiten of binnen enz.). suc6, en als je meer vragen heb kom je maar. (mensen die andere reacties willen geven zijn ook welkom)
    De groeten => Micha

Comment

• Jesp_J
      • May 2004
      • 18

Bedankt voor de reactie Ibvee.

Nog een paar vraagjes: (sorry)

Dus meer vermogen betekent ook dat hij harder gaat (als het van hetzelfde merk is)? Dat is toch niet altijd zo? Maar ff een vergelijking we hadden dus eerst deze speakers:http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4415

Als we nu dan deze kopen: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4445

Gaan die dan harder over het algemeen? En ook als de bass hard staat? Is er misschien hier iemand die deze speakers kent.

En als we er dan later nog 2 boxen bij willen kopen welke kunnen we dan het beste erbij kopen?

En welke versterker hebben we dan nodig voor deze 2 boxen en de andere 2 die wellicht nog gaan komen?

Deze zag er volgens mij wel goed uit --> http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3612 of kunnen we beter een andere kopen als we later van plan zijn om er nog 2 speakers bij te kopen? En welke dan?

Alvast heel erg bedankt.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Ik denk dat je met twee Gemini GX 400's en een Boost PX-1100 amp al een heel eind komt. Je hebt dan 2 speakers van 1000W piek (300 man volledig versterkt zit er net niet in) en een redelijke versterker. Verder houdt je dan iets van 100 euro over, zodat je nog uitgebreid kabels uit kan zoeken

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

Die versterker is veel te zwaar voor de speaker die je daar voorstelde.

Je budget van 900 € is trouwens te weinig als je voor 300 mensen wil gaan draaien.
          75 à 100 wel als je budgetmateriaal koopt zoals DAP.

Toch, ik zou geen DAP kopen, misschien even kijken naar Behringer, Gemini, JB kijken?

Levert toch al betere kwaliteit dan DAP vindt ik.
          ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Jesp_J
            • May 2004
            • 18

Waarom is die te zwaar? 2*512 watt is dat te zwaar voor 2 boxen van allebei max 500 watt? En er komen er wellicht later nog een keer 2 bij.

Ja de kwaliteit van het geluid van DAP vinden we goed maar als we voor hetzelfde geld iets kunnnen kopen van een ander merk dat harder gaat dan hebben we natuurlijk liever dat.

Maar gaan die andere 2 speakers wel een stuk harder als de oude 2 van ons?

(ik kan de boost xp-1100 nergens vinden)

Comment

• LuPuS
              • Dec 2002
              • 457

Die speakers zijn 275 Watt RMS op 4 ohm.
              Die versterker is 1025 Watt rms op 4 ohm.

Of ben ik hier nu nog zo moe dat ik het zo mis heb?
              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Jesp_J
                • May 2004
                • 18

Nee dan zal je wel gelijk hebben. Ik dacht dat je het vermogen wat daar stond door 2 moest delen wat het wordt namelijk verdeeld over 2 kanalen. dus 1025 watt gedeeld door = 512,5 watt. En de boxen hadden max 500 watt (500 Watt max.load ). Dus dan dacht ik dat de versterker dat dan ook minimaal moest hebben. Ik weet het niet ik heb er niet zoveel verstand van.
                Nog een vraagje
                Wat betekent 8 Bridge Power (RMS): 2050W?
                en waarom staa er geen waar de voor 4 ohm vermeld?

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Een installatie die ook 300 man aan kan en een budget van 900 euri word wel heel erg moeilijk.

Misschien is dit wat:

En dan nog kabels etc. Maar dan ga je al wel € 300,00 over je budget heen zonder de kabels etc.

Verder kun je later misschien uitbreiden met extra speakers en een versterker incl. een X-over (bv. de Behringer DCX2496 http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3295). Hierdoor kun je de verdeling beter beheren over je uitgangen naar de speakers en dat komt je geluid weer ten goede.

Comment

• dj_lucv
                    • Aug 2001
                    • 616

citaat:Wat betekent 8 Bridge Power (RMS): 2050W?
                    Als je meerdere versterkers achter elkaar hangt, dat is voor grotere systemen soms handig, wordt er 1x 2050w geleverd. Dus niet 2x zoals jij nodig hebt.

Comment

• Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

citaat:Geplaatst door Jesp_J
                      Nog een vraagje
                      Wat betekent 8 Bridge Power (RMS): 2050W?
                      en waarom staa er geen waar de voor 4 ohm vermeld?
                      bridged betekent dat ie de 2 kanalen aan elkaar schakelt, dan heb je dus 1 versterker van 1 kanaal, maar (in dit geval) het dubbele vermogen. Er word alleen een impedantie van 8ohm vermeld omdat de versterker in bridged mode niet op 4 ohm kan draaien, dan zou die volledig doorbranden. omdat de versterker de 2 kanal dan in serie zet, word de impendantie ook opgeteld (weet zo even niet precies hoe het zit, misschien iemand anders even snel?)
                      De groeten => Micha

Comment

• Jesp_J
                        • May 2004
                        • 18

8 Stereo Power (RMS): 750W is dus voor allebei de uitgangen 750 watt en niet 375
                        4 Stereo Power (RMS): 1025W is dus voor allebei de uitganegn 1025 watt en niet 512

Ja ik moet de rest van mijn vrienden ook zien te overtuigen. Dus gaan deze speakers http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4445 een stuk harder als deze: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4415? Dat willen ze namelijk weten.

En je kan ze aan de achterkant doorlussen verandert dan ook het aantal ohm?

Comment

• dj_lucv
                          • Aug 2001
                          • 616

citaat:En je kan ze aan de achterkant doorlussen verandert dan ook het aantal ohm?
                          1x doorlussen maakt 4 ohm. Dan heb je dus 4 luisprekers = 2 per kant.

Comment

• Jesp_J
                            • May 2004
                            • 18

Maakt 4 ohm :S Je bedoelt het blijft 4 ohm.

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Jesp J, ik heb je net een mailtje gestuurd, ik hoop dat die is aangekomen.
                              Je mag me aanmelden op je msn die ik in het mailtje heb gegeven, ik hoop dat ik zo snel je vragen kan beantwoorden.
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...