wat houd par precies in??[:I]
zelf lichten maken.
Collapse
X
-
een par is de benaming voor de (vaak gekleurde) lampen die je meestal als basislicht ziet bij drive-inns, discotheken kroegen enz.citaat:Geplaatst door rubinioow
wat houd par precies in??[:I]
bijv.
http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=1943
met daarin bijv de volgende lamp;
http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=4232\"Ebbing with the Flow\"Comment
-
Mijn vader zat vroeger in een band die ook hun eigen lampen maakten... gewoon van cakeblikken! Gat erin, lampie erin, gat aan de achterkant maken voor het snoer, bovenkant afsluiten, en klaar is Kees! Ook iets voor jou, Rubinioow?!Comment
-
neej.. ik weet ut al..
je kent wel van die rioleerings buizen
daar zet je een hardplastic dop op.
maak je een gatr in en zet er bijv een goede plafond fitting in..
boord wat gaten in de buis zodat het niet te heet word.
ik maak ook zelf een standaard en ik maak aan de lamp een beugel met vleuegelmoeren.
waardoor de lamp omhoog en omlaag kan...Comment
-
Als je geen hoogvermogen lampen erin zet zal het met de hitte wel meevallen. Spaarlampie zal zeker goed gaan!
Comment
-
dan zeg toch maar daaag tegen je lichtopbrengst als je een spaarlamp gaat gebruiken. Het pvc buis gedoe is allemaal heel leuk, maar ook daar zal je niet veel lichtopbrengst mogen verwachten.
Ook dien je rekening te houden met de warmte die zo een lamp afgeeft. Pvc begint al te vervormen bij 70°c he. Dus bezint eer ge begint
niet zagen, gewoon doen!Comment
-
Nee, je vind een Par 64-, een HS-, een MSR- of een HMI lamp dan wel een puik idee?citaat:Geplaatst door ronny
dan zeg toch maar daaag tegen je lichtopbrengst als je een spaarlamp gaat gebruiken.Comment
-
Bij de betere doe-het-zelf zaken kun je ook spaarlampen kopen van 20 Watt (te vergelijken met 100 Watt gloeilamp).citaat:zeg dan toch maar daaag tegen je lichtopbrengst als je een spaarlamp gaat gebruiken.
Als je er drie naast elkaar (in driehoekvorm) stopt zou je dus de lichtopbrengst van een 300 Watt PAR mee moeten kunnen nabootsen.
(Of het ook nog in PVC gaat weet ik niet).
Mvg JohanComment
-
ik heb nu een statief gekocht voor 6 lampen.
en die lampen maken gaat goed je maakt gewoon gaatjes erin en dan valt de hitte mee.
ik wil nu een 8 of 12 kanaals lichtsturing kopen en daar hoort een kastje bij van 125 euro.
ik wil graag de naam van dat kastje weten zodat ik kan kijken of hij ergens anders goedkoper is.Comment
-
Ik wilde eigenlijk in het begin van deze topic al zeggen: koop de lampen i.p.v. ze zelf maken! Maar toen bedacht ik me dat ik dit had gelezen. Ik zoek terug en ja hoor:Dus dacht ik: nou ja, hij heeft een nieuwe hobby en krijgt een lichtcomputer aangeboden...citaat:Geplaatst door rubinioow
Ik wil gewoon normale discolichten. Als ik er genoeg heb gemaakt dan krijg ik een lichtconsole van iemand.
Nu plaats je dit:Kopen? Ja, dan zou k zeggen: koop er meteen 4 PAR 56's bij! Gezien jou kennis van techniek, dat ik opmaak uit de posts, lijkt het me een niet zo jofel idee dat je met 230V gaat spelen. Als je dan een controller krijgt... Oké, je kan altijd nog lampies kopen en dan zijn die zelfbouw lampen alleen om je computer te krijgen.citaat:ik heb nu een statief gekocht voor 6 lampen.
[..]ik wil nu een 8 of 12 kanaals lichtsturing kopen en daar hoort een kastje bij van 125 euro.
Bovenal: geen conservenblikken! Als er iets losraakt kunnen die blikken geleiden en zal je behoorlijk op je donder krijgen. Aan de ene kant: eigen schuld, dikke bult (niet bij jou persoonlijk hoor
). Aan de andere kant wens ik je het cker niet toe. [B)]
Comment
-
Bedoel je een dimmerpack? Zorgt ervoor dat de signalen (DMX, analoog, e.d.) kunnen worden 'vertaald' naar de 230V kringen waar je je lampen op aansluit.citaat:Geplaatst door rubinioow
ik weet alleen nog niet hoe zo'n kastje heet die het signaal ontvangt van de lichtsturing..
Om het maar ff simpel uit te leggen.
Comment

Comment