zelf lichten maken.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bazookakrid
    • Feb 2004
    • 4

kan je niet gewoon lampen kopen veel makkelijker
    I try to colour the sky blue but my pencil is emty and now I turn to black

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Ik hoop deze "techneut" nooit tegen te komen met zijn homemade lampen op een plaats waar ik geluid moet doen. Ik hoor nu al alles brommen. Rubinioow kun je niet beter goed investeren i.p.v. risicovol zelfbouwen?

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Rubinioow,

Ik weet niet wat je intensie met de lampen is, maar als het voor eigen gebruik is knutsel dan verder maar denk aan je eigen veiligheid en die van het huis van je ouders. ( Heb zelf eens een lamp in een tent zien hangen met een houten achterkant, "hé de lamp staat in de fik ")
        Wil je een drive-inn show beginnen dan zou ik zeggen, doe eerst eens wat kennis op, er zijn boeken legio te koop, en ga eens je ogen goed de kost geven tijdens evenementen e.d. kun je veel iedeën uit halen.

In ieder geval succes met het knutselen.

Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• djloverbot
          • Mar 2004
          • 14

citaat:Geplaatst door rubinioow

hoi..
          weet er iemand een site waar info. over het maken van lampen??
          ik wil ze zelf maken. maar ik weet ook nog niet wat alles inhoud. (de namen)

alvast bedankt
          heeyz ik heb een goede tip , dit makte ik vroeger ook toen ik net begon , je sluit gewoon een fitting aan op 220v dan zet je tussen de + of de - da maakt niet uit een , starter van een tl buis , als je nu de stekker in het stopcontact duwd gaat de lamp in de fitting best snel aan en uit de snelheid dit is per starter verschillend TIP: gebruik gekleurde reflector lampen , en maar op deze manier meerdere spots langs elkaar , zorg wel dat iedere fitting op een apparte starter zit

suc6 groetjes robbert
          lasers the best light effect there is :P

Comment

• timescape
            • Oct 2002
            • 328

Hmm....
            even off-topic aan DJloverbot : Misschien dat je ook naar de data van verschillende onderwerpen kunt kijken. Ik weet niet of je trouwens ook heel dit topic gelezen hebt, maar het slaat dus naar mijn mening helemaal nergens op he ! Dit is dus echt niet serieus volgens mij. Maar goed....

Comment

• djloverbot
              • Mar 2004
              • 14

citaat:Geplaatst door timescape

Hmm....
              even off-topic aan DJloverbot : Misschien dat je ook naar de data van verschillende onderwerpen kunt kijken. Ik weet niet of je trouwens ook heel dit topic gelezen hebt, maar het slaat dus naar mijn mening helemaal nergens op he ! Dit is dus echt niet serieus volgens mij. Maar goed....
              sorry maar zo ver ik weet gaat dit topic over zelf discolampen maken dus ik schrijf hier even een manier op hoe ik vroeger zelf discolichten maakte , dat van die starter meen ik dus sirieus hé niet zomaar voor de gein , probeer het maar gewoon dan zul je zien dat ik gelijk heb . kijk ik weet dat he raar klinkt een starter tussen je + of - maar het werkt echt , je krijgt dan gewoon het effect van een tl die aangaat , maar dan blijft hij zow de hele tyd knipperen , probeer nou maar gewoon ik zweer op heel di forum dat dit echt werkt

groetjes robbert

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

citaat:Geplaatst door djloverbot
                probeer nou maar gewoon ik zweer op heel di forum dat dit echt werkt
                Als ik opzettelijk kortsluiting wil creëren, weet ik nog veel makkelijkere manieren. Deze manier lijkt verantwoordelijk, maar de elektriciteitsrekening zal daardoor zeer hoog oplopen

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

citaat:Als ik opzettelijk kortsluiting wil creëren, weet ik nog veel makkelijkere manieren. Deze manier lijkt verantwoordelijk, maar de elektriciteitsrekening zal daardoor zeer hoog oplopen
                  Als je een starter in serie zet met een lamp kun je geen kortsluiting veroorzaken.

Mogelijkheid 1: De starter brand door of iets dergelijks, de lamp gaat uit.
                  Mogelijkheid 2: De starter maakt sluiting; de lamp gaat branden.

Daarnaast heb je een stop (zekering) en waarschijnlijk ook een aardlek (al heeft een lamp meestal geen aarde), dus die stroomrekening zal wel meevallen.

Of het verstandig is, is maar de vraag, maar dat is iets anders.

Mvg Johan

Comment

• maarten
                    • Jan 2002
                    • 268

drie tl starters zijn prettiger voor je rekening dan wat voor disco apparatuur het voor gevolg heeft

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

sorry, k kreeg de indruk dat hij m parallel aan de lamp wilde schakelen.

Als dan de starter stroom doorlaat zal de stroom dus voor de kortste weg kiezen, en dat is dus de starter en niet de lamp. De starter heeft een hele kleine weerstandswaarde, dus valt het onder kortsluiting. Ik dacht dus vanuit die redenatie. Dan knippert de lamp namelijk ook Alleen de vraag is dan voor hoe lang.

In serie is dan inderdaad geen kortsluiting, maar het is er ook niet bepaald voor gemaakt. Ik hou het denk ik toch maar bij de conventionele vormen van lampen, en niet een experimenteel geintje waarbij componenten worden gebruikt waar ze niet voor zijn bedoeld. Niks persoonlijks

Comment

• maarten
                        • Jan 2002
                        • 268

parren zijn oorsprongelijk ook niet bedacht te dimmen of te knipperen

Comment

• djloverbot
                          • Mar 2004
                          • 14

ik heb op deze manier vroeger ooit een hele lichtbar gemaakt en deed ik meer dan een jaar met één starter , na een jaar moet ik ze enkel vervangen ,ik heb hier ook nooit kortsluiting mee gehad

kijk het is natuurlijk niets voor een drive in of whatever

maar het blijft tog leuk voor een beginnertje

greets robbert

Comment

• rubinioow
                            • Dec 2003
                            • 47

Het is mij gelukt en het ziet er goed uit.
                            Ik heb 6 lampen gemaakt en opgehangen aan een Showtec - Stage Set 2 Black.

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

Meteen foto's plaatsen, joh!

Comment

• rubinioow
                                • Dec 2003
                                • 47

Ik zal foto's maken.
                                Ik heb alleen nog maar een dimmerpack en lichtsturing nodig.
                                Ik weet niet wanneer de foto's klaar zijn.

Comment

Working...