Starten met weinig investeren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johnvdven
    • Dec 2010
    • 3

Starten met weinig investeren

Hallo Allemaal,

Ik zit er al een tijdje aan te denken om als zzp-er aan de slag te gaan.
    Ik dacht eraan om als een soort tussenschakel aan de slag te gaan.
    Bijvoorbeeld: U word 50, U wilt dit groots aanpakken maar weet niet precies waar te beginnen. Dit is het moment waarop de klant mij kan bellen.

Ik ga samen met klant een gesprek aan en leg alle mogelijkheden op tafel.
    Vervolgens regel ik de complete aanpak, Tent(en), Catering, aggregaat, Dj en/of band.
    Dit is makkelijk omdat de klant 1 contact persoon heeft, men hoeft dus ook geen verdere telefoontjes te plegen.
    Ook legt de klant de verantwoordelijkheid bij mij neer en kan hij genieten van zijn eigen feest zoals dit hoort.

Natuurlijk zijn klanten die voor zoiets kiezen veeleisend.

Wat ik van jullie wil weten is hoe jullie hierover denken.

Alvast Bedankt
    Gr John
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Je bent dan dus gewoon een klein evenementenbureautje. Dat kan, maar in deze tijd waar mensen nog altijd niet erg veel geld hebben lijkt het mij een uiterst moeilijke markt.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar makkelijk zal het zeker niet zijn. Zeker als je nu een vaste baan hebt zou ik er wel even heeeel erg stevig over nadenken voordat je die er voor opzegt.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Bestaan al verschillende "PartyPlanners" die doen dit soort dingen, licht en geluidsboeren doet het vaak niet zo heel veel omdat het geen concurrentie is.
      De betreffende partyplanners hebben soms alleen wat teveel "dubbeltje-op-de-voorste-rij-mentaliteit" dat ze zeggen: willen een feestje voor 300 personen met licht+geluid+DJ voor 4 uur en we hebben €250,- maar het moeten wel Pioneer Pro spullen zijn en bewegend licht...

Zal vast markt voor zijn, maar doe goed onderzoek en probeer ergens "vernieuwend" te zijn

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Dat kan mits:
        - Je een netwerk aan leveranciers hebt waarbij je genoeg korting kan bedingen, anders ben je duurder dan je concurrent.
        - Je genoeg kennis van zaken hebt om alles op het gebied van vergunningen, financiële administratie, organisatie, enz. te regelen.
        - Je genoeg "materiaalkennis" hebt om te weten wat je voor de betreffende klus nodig hebt

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Originally posted by Johnvdven
          Hallo Allemaal,

Ik dacht eraan om als een soort tussenschakel aan de slag te gaan.
          Bijvoorbeeld: U word 50, U wilt dit groots aanpakken maar weet niet precies waar te beginnen. Dit is het moment waarop de klant mij kan bellen.

Ik ga samen met klant een gesprek aan en leg alle mogelijkheden op tafel.
          Vervolgens regel ik de complete aanpak, Tent(en), Catering, aggregaat, Dj en/of band.
          Dit is makkelijk omdat de klant 1 contact persoon heeft, men hoeft dus ook geen verdere telefoontjes te plegen.
          Ook legt de klant de verantwoordelijkheid bij mij neer en kan hij genieten van zijn eigen feest zoals dit hoort.

Wat ik van jullie wil weten is hoe jullie hierover denken.

Alvast Bedankt
          Gr John
          Weet je wat jij moet doen? Naar de Kamer van Koooooooooophandeeeeeeeeeeeel!
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Die klanten zullen direct vragen naar je portfolio....
            Ik denk dat je slechts kans van slagen hebt wanneer je je op wat voor manier dan ook duidelijk kunt onderscheiden van de concurrentie. Daarnaast heb je een netwerk van bedrijven waar je mee samen gaat werken nodig en vooral een netwerk dat je klanten oplevert.
            Ik zou me wel ff twee keer achter de oren krabben voor ik daaraan zou beginnen. Vraag me daarbij af hoe je erbij komt om zoiets te willen, heb je er al ervaring mee?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

ik zeg : DOEN !!

(loonslaaf spelen kun je altijd nog) ...... (en als je failliet gaat is er nog altijd de bijstand in Nederland).

Kost je alleen alles wat je tot nu toe hebt opgebouwd, maar een kniesoor die daarop let..

En die 50-jarige heeft natuurlijk maar één telefoonnummer, en dat is dat van jouw?

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

pak even minimumloon. +/- 1200/maand
                wat onkosten
                telefoon en internet +/- 200/mnd
                administratie, pennen potloden, computertje, kaartjes, briefpapier, inktpatronen, pakken en stomerijkosten enz +/- 400/mnd
                oh, ja. Je gaat heel wat kilometers rijden.... 400eur per maand?

ga je zonder investering snel per jaar 21.600 per jaar binnen moeten krijgen.

serieuze feesten zijn do/vr/zat/zo
                52 weken
                max aantal feesten: 208 feesten
                Realistisch max 2x per week en 4 weken vrij. 96 feesten
                zul je bij een topomzet elk feest zo'n 200 euro moeten beuren om te sappelen.
                In de praktijk is een feest serieus organiseren zelfs als je kennis hebt en prefab draaiboeken gebruikt snel 400euro minimumbedrag nodig. Omdat je maanden gebeld gaat worden door alle klanten, en je niet het hele jaar door grote feesten hebt.

wat voor prijs wil jij vragen voor een 50 jaar verjaardagsfeest om een paar honderd euro op af te tikken? Waar haal je voldoende feesten vandaan om dat op waar te maken?

Als je dat weet dan ga je prima werken. Ik wens je veel succes. Ik weet trouwens nog wel een leuke flexibele band...

praten we over deze John? muziekproducers.nl : John van de Ven & Charly Prick
                Last edited by showband; 29-03-11, 00:05.
                lekker belangrijk!

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Hallo Allemaal,

een tijdje= ??

dagen, weken, maanden...

Hoe oud ben je, wat is je achtergrond, waar ligt je kracht/zwakheden?

oftewel WIE BEN JE?!

In welke wijk van Nederland ben je actief?

Owjah, Welkom op dit forum

ps. ik denk dat starten met weinig investering HEEL lastig is, investeren is ook : Kennis, klantenkring, leveranciersnetwerk
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Bijvoorbeeld: U wordt 50,
                    Tsjah... Het idee is zo oud als de weg naar Rome, de ervaring nihil en de voorbereiding ook niet bepaald grondig... Als je echt heel serieus wilt beginnen, schrijf dan onder begeleiding van een adviseur een bedrijfsplan. Dit wijst je vanzelf op je zwakke punten.

Mijn advies op basis van bovenstaande zou zijn om het allemaal nog even niet te gaan doen...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Het is ook niet dat de markt niet is voorzien of zo...

Exposanten 2011

Weddingplanners International | Vind een weddingplanner op de kaart | Weddingplanners, opleiding weddingplanner, BWPN, OWPN

enz enz
                      lekker belangrijk!

Comment

• SH1000
                        • Dec 2009
                        • 220

Hallo John,

Van mij een afwijkend antwoord alhoewel ik de overige reacties wel begrijp. Maar toch, ik zeg: "gewoon doen" en eigenlijk zo snel mogelijk. Ik zou het als volgt oppakken:

Het mooie van starten zonder investering is dat je er eigenlijk gelijk mee kunt beginnen. Je hoeft niet te wachten op een financiering, rechtsvorm of aankopen.

Of je nu in loondienst bent, DGA of werkloos; doe asap ervaring op in het verlenen van deze (voor jou) nieuwe dienst. Je hebt voldoende expertise (?), dus zoek een paar klanten waar je je diensten mag aanbieden. Deze eerste klanten zijn (als het goed is) eenvoudig te vinden in je directe kennissenkring, er is altijd wel iemand die iets serieus te vieren heeft.

Let op dat je je eigen (toekomstige) markt niet verziekt met je pilotprojecten. Doe het liever gratis onder het mom van eerste 3 pilots en een paar bijzondere voorwaarden dan zonder afspraak tegen een te lage prijs.

Stel jezelf de vraag wat je precies met de pilotprojecten wil bereiken, bijv:
                        - haalbaarheid idee toetsen
                        - referenties opbouwen
                        - mini marktonderzoek
                        - inventariseren tijdsbesteding
                        - ervaring opdoen
                        - etc.

Elke doelstelling kan je vervolgens specifiek maken, bijv:
                        - spreek ik vooraf af of ik deze klus als referentie mag gebruiken
                        - op welke wijze spreek je af deze referentie te gebruiken
                        - spreek ik vooraf met de referent af om persoonlijke feedback te krijgen

Na een paar "pilots" heb je ervaring, antwoorden op vragen zoals je jezelf in een ondernemingsplan zou stellen en referenties.

Verder zou ik goed inventariseren wie er nu al in deze markt opereren en hoe zij dat doen (USP's, prijs, locatie etc.)? Wat ga jij vervolgens toevoegen aan de bestaande aanbieders, waarom moeten klanten straks vooral voor jou kiezen en welke klanten zijn dat dan precies.

Misschien kom je tot de conclusie dat het idee niet haalbaar bleek. Je hebt het in ieder geval geprobeerd.
                        Mischien ben jij hier echt de juiste man voor en ben je risicoloos ingestapt en niet blijven hangen in een idee.

Zomaar een paar snellen gedachtes
                        succes
                        Last edited by SH1000; 29-03-11, 11:06.
                        Good is the enemy of Great
                        [Jim Collins]

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Ik heb een dejavu http://www.licht-geluid.nl/forum/new...nvesteren.html

Comment

• Johnvdven
                            • Dec 2010
                            • 3

Allereerst bedankt voor deze snelle reacties met zeker nuttige inhoud.

Het is voor nu nog niet de bedoeling dat ik er fulltime mee bezig ga zijn.
                            Ik heb er nog een baan langs waar ik me van Ma tot Vr mee bezig houd.

Komende 2 jaar wil ik vooral veel ervaring opbouwen.
                            Na deze 2 jaar heb ik voldoende referenties en ervaring opgebouwd om hier fulltime mee aan de gang te gaan.

Dat is het idee.

Ik ben al enkele jaren werkzaam in De AV sector.
                            Hier en daar stel ik wel eens de vraag of mensen zouden kiezen voor een zogenaamde '' Partyplanner'' Als het het niet veel doet met de uiteindelijke prijs. De uitkomst hiervan is dat mensen best bereid zijn om iets meer te betalen wanneer ze er zeker van zijn dat alles goed geregeld
                            is. Dit geeft mij dan ook nog meer doorzettingsvermogen om dit plan uit te voeren.
                            Last edited by Johnvdven; 29-03-11, 14:13.

Comment

• Johnvdven
                              • Dec 2010
                              • 3

Originally posted by vasco
                              Dit bericht heb ik destijds ook gelezen en lijkt inderdaad op mijn verhaal,
                              al is mijn aanpak toch stukken anders als die van Bas Klarenbeek

Comment

Working...