Starten met weinig investeren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

Het zal vooral in het begin niet makkelijk zijn. Feitelijk ben je te groot voor de pony, maar te klein voor het paard...

Oftewel; voor veel particulieren te duur (voornamelijk omdat ze het niet willen betalen) en voor veel bedrijven niet bekend genoeg / weinig referentiemateriaal.

Mijn menig is, dat je juist beter wel kunt investeren; dat kan namelijk het opstapje zijn, waarom een zakelijke klant wel met je in zee gaat. Bijvoorbeeld: ik heb een opdrachtgever die begonnen is met de verhuur van skytubes en ander promotiemateriaal. Langzamerhand kwamen steeds meer klanten bij hem voor de organisatie van meer en meer van het evenement. Stapje voor stapje zijn ze nu aardig op weg om ook de financieel leukere klussen uit te voeren.

Je moet iets vinden, waardoor je bij de klanten binnenkomt. Een verhuurproduct kan daarvoor een laagdrempelig opstapje zijn....
    Last edited by timedriver; 29-03-11, 19:36. Reason: typos
    I am a Timedriver!

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 649

Er zijn al veel goede adviezen voorbijgekomen.

Begin gewoon klein en ga ervaring hiermee opdoen. Gebaseerd op je ervaring en de kennis van de markt (die je al hebt) zou het mogelijk moeten zijn om hier verder mee aan de slag te gaan en het verder uit te bouwen.

Zoals zoveel dingen begint dit ook door het gewoon te doen.....

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Originally posted by Johnvdven
        Allereerst bedankt voor deze snelle reacties met zeker nuttige inhoud.

Het is voor nu nog niet de bedoeling dat ik er fulltime mee bezig ga zijn.
        Ik heb er nog een baan langs waar ik me van Ma tot Vr mee bezig houd.

Komende 2 jaar wil ik vooral veel ervaring opbouwen.
        Na deze 2 jaar heb ik voldoende referenties en ervaring opgebouwd om hier fulltime mee aan de gang te gaan.

Dat is het idee.

Ik ben al enkele jaren werkzaam in De AV sector.
        Hier en daar stel ik wel eens de vraag of mensen zouden kiezen voor een zogenaamde '' Partyplanner'' Als het het niet veel doet met de uiteindelijke prijs. De uitkomst hiervan is dat mensen best bereid zijn om iets meer te betalen wanneer ze er zeker van zijn dat alles goed geregeld
        is. Dit geeft mij dan ook nog meer doorzettingsvermogen om dit plan uit te voeren.
        kijk, dat scheelt al een stuk.
        Natuurlijk is naast een baan klussen aanpakken zonder investeren altijd een prima idee. Zolang je verstand van zaken hebt. Anders ga je alleen tijdens je eerste experimenten al zoveel antireclame oplopen dat de boel per definitie gedoemt is te mislukken. (het MAG geen enkele keer fout gaan. Jouw klus is namelijk "dat het niet fout gaat" )

Mijn belangrijkste verhaal is: Te vaak is het net als de huisvrouw die ook een modewinkel wil, en geen verstand van retail heeft. Hoeveel amateur DJ's gaan geen "PA bedrijfje" beginnen of "een organisatiekantoor" omdat het leuk verdienen voor een leuk soort werk lijkt. Dat het een vak is met unieke eisen aan de persoonlijkheid wordt dan even vergeten.

Voorbeeld.
        de meeste personen die een organisatiebureau voor een familiefeestje huren zijn bijna per definitie:
        1) kritisch / perfectionistisch
        2) onzeker genoeg om het niet zelf te doen.

voor gewone mensen met geld is even een feestje organiseren namelijk helemaal niet zo iets zwaarwegends dat ze het uitbesteden. Die vinden de voorbereiding een onderdeel van de fun. Waarom zou je iemand anders de muziek laten kiezen? dat is toch leuk! Mensen zonder geld zul je in nederland niet overtuigen dat het goedkoper is om de organisatie uit te besteden. (heus)

De standaardklant zal meestal continu in je nek hijgen en op onmogelijke tijden bellen. Die zal uren zeveren over je voorstellen. enz enz. Even met een drietal concepten komen in een portfolio en die dan realiseren tegen minimale prijs / problemen is dus NIET de dagelijkse realiteit van een organisator die 50 jarige verjaardagen doet. Hou daar rekening mee!

Als bandleider geef ik dus ook nooit mijn gsm aan een ceremoniemeester tot een week voor het feest. Eenvoudig om de uren binnen de perken te houden. Ik geef als band een goede deal en hou het daarbij. Als organisatiebureau is je bestaansrecht dat ze je altijd en overal over hun feest kunnen contacten, bijsturen, uithuilen. Dat is een baan. En niet te vergelijken met dat feest wat je een keer voor een kennis hebt georganiseerd!

Verder, gewoon doen als de mogelijkheid zich voordoet. Geld is geld.
        Last edited by showband; 30-03-11, 10:07.
        lekker belangrijk!

Comment

• e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

Er is wel een markt

Net op Nu.nl gelezen

Merendeel werknemers klaagt over bedrijfsuitjes | nu.nl/werk en priv | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Er is blijkbaar toch behoefte aan leuke bedrijfsuitjes, dus je kostje is gekocht.

Aan de slag,

groet jurjen
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

Working...