Ik heb nu eindelijk 2xk-115 +p-1200+speakon kabels en verloopkabeltje van mini jack naar 2x mono jack. en ik heb kunnen krijgen voor maar 500 samen, kon het gwn niet laten voor het geluid en prijs, nu nog subs/ dj mixer (geen live) tips?
nieuwe PA set
Collapse
X
-
Subs heb je, bij de K115, pas nodig als je openlucht dingen gaat doen of serieus grote ruimtes voor meer dan 60 man gaat bedienen. Daaronder (kinderfeestjes, koortjes, presentaties) is het overkill.
DJ mengtafel... ik roep JB Systems Beat6 USB.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
bedankt voor jullie reacties, maar ik zoek een simpel 2, het liefst 3 of 4 kanaals mengpaneeltje voor maar minder dan 100 euro ofzo, moet gewoon goed z'n werk doen en het liefst met die fadertjes... Het is gewoon bedoelt als simpel volume van ingang 1, 2, 3 en bijv. 4 te regelen en dan weer door te versterken naar de p-1200Comment
-
Tuurlijk simpel en goedkoop, maar je mengtafel is een kwetsbaar onderdeel.
Een fader van slechte kwaliteit gaat binnen een paar maanden kraken, lekken of gewoon stuk, dat wil je niet (neem ik aan).Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
grappig dat je daarover begint, ik kreeg ook al eerder vandaag zo'n gebruikt mengpaneeltje aangeboden, moet nog beetje onderhandelen over de prijs, maar ik denk dat ik die dan koop, overigens ben ik zeer te spreken over de K-115 in combi met de P-1200, goede bassweergave, niet zo oerzwaar en helemaal geschikt voor mijn doeleinden. Het enige minpunt wat ik kon ontdekken is dat er geen 2e handvat aan zit, maarja, deze til je zo op, dus is het niet dat de wereld vergaat:P Toen ik ze thuis had staan, begonnen m'n handen ontzettend te jeuken, bij wie niet als je nieuwe set hebt:PComment
-
de dozen openmaken is net als sinterklaas avond (helaas moet je vaak zelf betalen
)
BACK ON TRACK DJComment
-
Ja
, maar dat zelfbetalen viel harder mee, dan dat je ergens anders haalt waar ik heb gedaan, want jij komt niet klaar met 500 euro voor dat setje:P
-->verder nog tips, voor subs/mengpaneeltjes, van zo'n 100 euro, gewone simpele dj mixer die het goed doet, paar fadertjes, x-fadertje, niet veel meer, moet het gewoon goed uithouden (wordt niet veel mee op pad gegaan)Comment
-
Iemand ervaringen met de volgende mengpaneeltjes????:
-american audio Q-D1 American Audio Q-D1 MKII Mixer - J&H licht-geluid.nl / shop
-behringer VMX 100 Behringer PRO MIXER VMX100 - J&H licht-geluid.nl / shop
-DAP DS-CM-4 DAP DS-CM-4 Club Mixer - J&H licht-geluid.nl / shop
(ik weet dat het budget mixers/merken zijn, maar ik wil gewoon een goede mixer, van links naar rechts en volume bepalen, zonder dat hij gaat kraken)Comment
-
persoonlijk zal ik voor de beringer gaan
heb er al met gewerkt en heb er toen niets op aangemerkt
en de platen winkel had er ook een staan en die werd elke dag gebruikt en soms niet al te zacht
maar deze heeft toch een aantal jaartjes uit gehouden zonder kraken dus zeker een plus punt voor die prijs
de andere merken heb ik zo nog niet tegengekomen
wel rodec en pioneer maar dat is andere prijsklasse
mvg GinoComment
-
Ik ben van mening dat de American Audio toch een betere keuze is.
Voor het geld maken zij bijzonder leuk spul. Heb al 'n aantal keren met een groter model gewerkt en was zeer tevreden.
Dit specifieke model van Behringer ken ik niet, maar slechte ervaringen met andere mixers heb ik al voldoende.
En de DAP ken ik niet. Bovendien denk ik dat als je aan de 2 kanalen genoeg hebt die 40 euro meer misschien iets te veel is?Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?Comment
-
Precies wat ik ermee wil zeggen " OVERPRICED "
Maar goed weer naar het topic.
Keus zal voor mij op Behringer vallen reden hiervoor is dat Behringer in deze prijsklasse erg sterk staat naar mijn mening.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Heb zelf er geen ervaring mee maar je moet er natuurlijk niet al te veel van verwachten maar bij normaal gebruik zul je er best een tijd mee tevreden zijn.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment

Comment