nieuwe PA set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

nieuwe PA set

Hoi, ik ben nieuw op het gebied van PA audio, ik wil zelf een leuke set aanschaffen, deze is bedoelt voor carnaval, thuis gebruik, kleine feestjes en wil er steeds meer mee gaan draaien. Ik moet nog bij 0 beginnen, heb geen eq, geen mengpaneel, geen kabels, nix. Ik ga aankomende week luisteren naar de DAP k-115(2x) in combinatie met de P-1200. vanuit m'n laptop laat ik een kabel direct in de versterker lopen. Ik zoek hierbij natuurlijk nog 1, het liefst 2 subjes. Omdat ik zelf vooral hardstyle draai en hou van de diepe, doordreunende bassen en druk achter de subs moeten deze wel van normale kwaliteit zijn en geen stel DAP MC-15Btjes. Ik heb dus ook een X-over nodig en mijn budget is niet al te groot, maar 600 euro hiervoor, er gaat 100 ongeveer af voor de x-over, dus nog maar 500 voor de subs, iemand nog goede ideeen, wat beter kan, en andere oplossingen???

(ik wil helemaal niets met skytronic te maken hebben)
  • DJordy
    • Nov 2009
    • 112

en een mixer je kan niet je laptop meteen op je versterker inpluggen
    Mvg,

DJordy

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Kan wel, als je een stereo 3,5 mm mini-jack aansluiting laat uitlopen op 2x mono jack L/R kan je direct in de palladium p-1200 pluggen, toch?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Tuurlijk kan dat. Moet je wel mixen op je laptop natuurlijk en echt fijn gaat dat niet echt zonder externe controller.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

@ laserguy, bedankt voor je reactie, maar ik heb er (nog) niet het geld voor, het gaat me nu vooral even om de sub(s) met de x-over, iemand nog advies wat binnen mijn budget valt, welke je kan wegstrepen en welke ik beslist moet kiezen?

Comment

• hardstyle
            • Jan 2010
            • 427

iemand nog advies, welke oplossingen er zijn voor mijn probleem???

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Door sparen voor echt spul

Comment

• e-sonic
                • Aug 2004
                • 329

2 vliegen een klap

Ik dacht aan een mixer met een sub uitgang, zijn vast wel te vinden.

In navolging even gekeken, ook bij onze vrienden van J&H http://www.licht-geluid.nl/shop/zoek...eyword=vmx1000

Een mixer met genoeg knoppen voor je image, en met een sub uit....

groetjes jurjen
                Last edited by e-sonic; 21-01-10, 22:10. Reason: link voor mixer toegevoegd
                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• steven789
                  • Dec 2009
                  • 17

Crossover : 72Euro
                  2way stereo volstaat. deze heb ik momenteel ook en zeer tevreden over
                  Behringer - CX 2310 Super-X Pro Frequenzweiche : Frequentie crossovers

speakers :

bij subs moet je niet enkel kijken naar het wattage maar naar de hz, hoe lager ze gaan hoe dieper je bas zal zijn, 35-40hz heb je speakers die je van mooie diepe bas zal voorzien. het probleem met goedkopere bas speakers is dat je misschien wel genoeg watt zult hebben maar dat de bassen nogal dof gaan klinken. daarom is het het beste om nog iets door te sparen als je diepe bassen wilt ofwel beginnen met 1 duurdere bas speaker te kopen en later uit te bereiden naar een 2e.
                  Fame - MT-218B Lack 1000W/4Ohm, 2x 18" Sub : Luidsprekers
                  of de kleinere versie
                  Fame - MT-118B 500W/8Ohm, 18" Sub : Luidsprekers
                  lijken mij de beste/goedkoopste keuze mits je toch carnaval en op feestjes wil gaan draaien.

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Bedankt, hier kan ik wat mee, vooral voor die tip van die goedkope crossover en subs, de kleinere versie van de Fame sub's heeft mijn aandacht gekregen, verder nog advies, welke sub goed presteert en toch budgetvriendelijk is? liefst iets wat in nederland veel verkocht wordt, zoals bij de bekendere pa geluidwinkels
                    Last edited by hardstyle; 20-01-10, 20:20.

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by hardstyle
                      Bedankt, hier kan ik wat mee, vooral voor die tip van die goedkope crossover en subs, de kleinere versie van de Fame sub's heeft mijn aandacht gekregen, verder nog advies, welke sub goed presteert en toch budgetvriendelijk is? liefst iets wat in nederland veel verkocht wordt, zoals bij de bekendere pa geluidwinkels
                      Zeker even tweedehands gaan kijken!
                      Ook in jouw budget is er een enorm aanbod.

Als je per-se nieuw wilt... denk ik gauw aan de Dap X-serie, 4-acoustic BCS/FCS en JB systems. Allemaal een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

zal ik doen, op marktplaats is het wel wat lastiger om 2e hands te vinden, mrj... -->weet verder iemand nog een goed model?

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Originally posted by hardstyle
                          zal ik doen, op marktplaats is het wel wat lastiger om 2e hands te vinden, mrj... -->weet verder iemand nog een goed model?
                          Hmmm, op marktplaats lastig om een tweedehands te vinden?
                          Dat zou wel helemaal te gek zijn. In de zin van: te gek voor woorden.

Op marktplaats is ENORM veel tweedehands te vinden, ook in jouw budget en doeleinden.

Helaas zijn er de laatste tijd ook steeds meer volledig nieuwe spullen te vinden. Van -vooral kleine- ondernemingen die marktplaats gebruiken als goedkope en effectieve vorm van reclame maken. Markplaats is voor tweedehands spullen, adverteren doe je maar in de daarvoor bedoelde banners/hokkies/hoe heet die irritante rommel.
                          Maar dat is misschien weer een ander verhaal!

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• hardstyle
                            • Jan 2010
                            • 427

dat bedoel ik ook, veel kleine ondernemers die alles op marktplaats zetten en het zo'n beetje overspoelen.....

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Waarom koop je niet een JB C31800 versterker ( kost 430,00 in BTW ) met bv 2x VIBE15 ( kost 215 in BTW )

Kun je eerst de set fullrange gebruiken en later de subs erbij kopen en op dezelfde versterker erbij aansluiten en aktief draaien ( versterker heeft een regelbare x/over funktie ) stereo 450W 4ohm en mono sub 900W 4ohm

Echt een beest van een versterker vanwege zijn oversized voeding.

Maar op marktplaza of marktplaats zijn genoeg sets te vinden hoor !
                              Last edited by Rolandino; 24-01-10, 22:37.
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...