Nieuwe JB Systems Mr-SU9 Draadloze microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikel_18
    • Jul 2007
    • 20

Nieuwe JB Systems Mr-SU9 Draadloze microfoon

hoi hoi,

Ben vandaag in de winkel een mooie draadloze microfoon tegen gekomen van JB.. €189,- Ik vroeg me alleen af of deze microfoon wel geschikt is voor mijn doeleinde.. zingen/presenteren??? Het betreft een JB MR-SU9 handheld mic...

En waar ik ook mee zit is als ik in mijn kleine ruimte muziek aan het draaien ben en wil iets over de microfoon roepen dan gaan de boxen piepen als ik die te hard zet. Wat kan ik hieraan doen???

Hoop dat iemand me kan helpen...
    Heb der namelijk nog weinig verstand van...

Dankjewel alvast
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

hoi terug...
    over het algemeen sta ik hier op dit forum altijd sterk voor de producten van JB maar van dit productje word ik niet warm vrees ik. Ik geef toe dat er betere merken zijn binnen eenzelfde prijsklasse. Als je echt geen budget hebt en toch veel waar voor je geld wil krijgen dan bestaat er een leuke Sennheiser copie (tot zelfs microfoonelement toe!) die veel verder draagt, veel beter klinkt en waarvan je veel meer plezier zult hebben.
    Dat piepen heet feedback. Test even de zoekfunctie van dit forum en lees vooral de vele informatie daarover (ontstaan en oplossingen).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Maikel_18
      • Jul 2007
      • 20

hoi laserguy,

kan je het beargumenteren waarom je deze microfoon niet voor deze doeleinden geschikt vindt?? Deze microfoon is voor mij namelijk toch best wel hele vooruitgang dacht ik zo...haha.. Dit is mijn eerste echte 'merk' microfoon.. heb voorheen altijd gedaan met die markt dingen van 15 euro.. hahah...en kan je me ook uitleggen wat en waar je copie van senheisser kan krijgen???

Thanks voor 'feedback' ding.. ga het gelijk uitzoeken..

dankje!!

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Originally posted by Maikel_18
        Thanks voor 'feedback' ding.. ga het gelijk uitzoeken..
        Ook wel rondzingen genoemd

Originally posted by Maikel_18
        Dit is mijn eerste echte 'merk' microfoon.. heb voorheen altijd gedaan met die markt dingen van 15 euro..
        Best kans dat het microfoontje wat er in zit het zelfde is als die microfoon van 15 euro van je. Je moet ook niet vergeten dat het draadloos maken van een microfoon ook aardig wat kost. Voor je idee: JB Systems 5 dynamic microfoon zonder XLR -> kost maar 13 euro, en is ook een JB-microfoon Leuk voor bij je PC zal ik maar zeggen...

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

ik zeg altijd:

bespaar niet op mics en zeker niet op draadloze mics.

Een draadloze mic. voor onder de 200 euro?... ik zou dr niet veel vertrouwen in hebben.
          Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• djproffi

Ik ben het helemaal eens met Stage-Q.

Ik heb geen idee wat ik van de freeport generatie moet verwachten van Sennheisser, maar dáár heb ik nog een beter gevoel bij dan die van JB..

Het begint leuker te worden vanaf de EW100 serie..

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Waarom geen JB: te overbruggen afstand is niet heel groot, klank is niet super en nogal klinisch.
              Copie van Sennheiser is een 1:1 copie van de Sennheiser EW100 serie... aan de helft van de prijs (ongeveer 250.00,-) én met hetzelfde microfoonelement als in de EW100. Deze gaat (volgens een klant die van allebei meerdere stuks heeft) een stuk verder dan zijn MRSU9's en de geluidskwaliteit is veel beter.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Ik vind persoonlijk deze JB mics ook wel goed hoor voor zijn geld ( bij goed zoeken koop je de MRSU9 voor 156,75 )

Zelf heb ik deze ook gehad en was er best tevreden over.

Ik heb er een aantal B artiesten mee laten zingen en ik was er best enthousiast over.

Nadeel is dat ie in de hand wat gevoelig is.

klank op zich goed.

De budget serie van sennheiser vind ik tegenvallen zeker omdat je wat verwacht omdat het sennheiser is.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

Originally posted by Rolandino
                  De budget serie van sennheiser vind ik tegenvallen zeker omdat je wat verwacht omdat het sennheiser is.
                  nee je bent gewoon niet slim bezig als je de budget serie aanschaft...
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

De budgetserie van Sennheiser (Freeport) is idd. niet zo goed. Het bereik is wel zeer klein en dikwijls storingen of uitval. De klank valt echter wel mee.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Vaak zijn de Semi Pro merken beter dan de budgetlijnen van de A merken.

Maar mensen zijn MERKgeil !

MERK wilt niet altijd zeggen dat het goed is !
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Maikel_18
                        • Jul 2007
                        • 20

Originally posted by laserguy
                        Waarom geen JB: te overbruggen afstand is niet heel groot, klank is niet super en nogal klinisch.
                        Copie van Sennheiser is een 1:1 copie van de Sennheiser EW100 serie... aan de helft van de prijs (ongeveer 250.00,-) én met hetzelfde microfoonelement als in de EW100. Deze gaat (volgens een klant die van allebei meerdere stuks heeft) een stuk verder dan zijn MRSU9's en de geluidskwaliteit is veel beter.
                        Oke thnx voor de uitleg.. waar kan je die zogenaamde copie van sennheiser krijgen dan?? Wat ik hier allemaal lees.. moet ik me toch nog maar eens heel erg goed in gaan verdiepen haha

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

Ik krijg weer erg het idee dat dit een post is waarbij gebruikers van TE goedkope spullen elkaar aan lopen te praten dat het bijna hetzelfde spul is en je het verschil toch niet merkt.

Ga terug naar je eerste post. Als het ding te snel feedbackt dan is ie NIET "bijna gelijk" aan een echte EW100 serie.

Echt niet.

Ook niet als je veel bijval krijgt van andere forumleden.

Je hebt gewoon een goedkope microfoon die je inruilt voor een goedkope microfoon met "snoerloos functie". Niets mis mee als hij bevalt. Maar dat vervelende rondzingen is dus een teken dat ie niet bevalt. En voor zang moet je zoiets niet gebruiken.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

een reactie op showband :

En voor zang moet je zoiets niet gebruiken.

Het is idd GEEN PRO micro maar je kunt er best iemand mee laten zingen hoor micro klinkt vrij goed maar is idd niet te vergelijken met een EW100 serie maar daar is de prijs ook naar.

Maar dat vervelende rondzingen is dus een teken dat ie niet bevalt.

Elke microfoon zingt rond of het er nou een is van 5 euro of een van 500 euro ( natuurlijk is er wel een verschil van gevoeligheid ) hier is ook de prijs een van de faktoren.

Ik krijg weer erg het idee dat dit een post is waarbij gebruikers van TE goedkope spullen elkaar aan lopen te praten dat het bijna hetzelfde spul is en je het verschil toch niet merkt.

Hier wordt niets aan elkaar gepraat hoor er worden alleen meningen gegeven waaruit de topicstarter zelf een conclusie kan trekken.
                            Natuurlijk is er verschil tussen JB en Sennheiser of Shure maar nogmaal DE PRIJS is ook het verschil.

Er wordt op dit forum vaak de B-merken in de zeik gezet terwijl ze ook goede en degelijke produkten hebben die financieel makkelijker aan te schaffen zijn voor jonge en startende medeforummers. Vaak zijn deze B-merken beter als de Budgetlijnen van een A-merk.

We moeten allemaal onderaan beginnen dus het is geen schande om met JB te beginnen. Er is niemand die met een dure Sennheiser begint met drive in gebeuren omdat deze door iedere " PRO " wordt aangeraden.

Als een drive in show hem alleen gebruikt om alleen maar wat te praten of om te roepen heb je echt geen Sennheiser nodig hoor.

Kan ook gewoon met een JB alleen JA er is verschil in kwaliteit maar daar is ook de prijs naar. Het ligt eraan waar je tevreden mee bent.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

Als je de thread nou eens terug leest.
                              Dan zie je in het nieuwbies forum vanuit een serieuze vraag over wat je als DJ beter kan aanschaffen na de stap van een 15 euro microfoon. Een uitgebreide thread waarin een JB draadloze set als goed alternatief voor een serieuze keuze wordt beredeneerd.

Die draadloze JB zal vrijwel geen haar beter functioneren dan een 15 euro draadgebonden microfoon.
                              En voor het budget van dat ding kun je een fullprof draadgebonden microfoon kopen. Van een A merk als je wilt.

Ik vind dat geen goed signaal voor de mensen die de zoekfunctie gaan gebruiken omdat de hier gemaakte keuze gewoon niet voor kwaliteit, restwaarde, bedrijfszekerheid enz gaat.

En dat er koopjes zijn onder de budget merken is duidelijk. Alleen vergt het kennis om te zien of dit die ene topper is in een zee van miskopen.
                              Als je maar een paar keer per jaar weg gaat met je disco kun je makkelijk met DAP bekabeling werken. (neem je een reserve mee). Er zitten bij behringer echt hele leuke dingetjes tussen de rotzooi.
                              Daarom is die bewering "Vaak zijn deze B-merken beter als de Budgetlijnen van een A-merk." gevaarlijk. En in mijn ogen moet je in die zin het woord vaak vervangen door soms. Psychologisch valt de budgetlijn vaak tegen omdat je van zo een merk meer verwacht. Een freeport naast een JB wint de freeport wel. Maar klankmatig en qua degelijkheid koop je met beide dingen een kat in de zak.

Conclusie. ik vind dat je met het genoemde budget voor een leuke draadgebonden 99 euro instapper moet gaan in de professionele series. (desnoods tweedehands). Dan blijf je ruim binnen je bedrag. En als je doorspaart kun ja altijd nog een opplug XLR setje (bv van AKG) op zetten. Dan ben je budgettair veilig bezig en werk je in de kern met adequaat spul.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...