Nieuwe JB Systems Mr-SU9 Draadloze microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Ik heb voor mijn drive in show, als dj de Shure PG48, voor zang de SM48, en de SM58. En als het draadloos moet voor presentatie of amateur zang: Freeport, en voor proffessionele zang kan ik eventueel een paar mic. bij huren de Sennheiser EW serie. Die shure`s kun je mee gooien en smijten wat je wil gaan gewoon niet kapot, zo`n shure pg 48 kost niks 40 euro, en een sm 58 voor de zang 110 met K&M statief, ook kei goed. De freeport vind ik echt een goed ding voor zijn prijs, goed bereik, geen storing. Ik weet niet wat die gene er mee doet die wel storing had.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Voor zang zal ik de JB ook niet inzetten zeker niet op PRO gebied.

Maar ben het niet eens dat deze mic wordt afgezeken want het is een goed apperaat vior zijn geld.

En de MRSU9 is echt wel beter als die van 15 euro hoor volgens mij heb je deze JB mic nooit gebruikt.

Enige nadeel is dat hij in de hand gevoelig is met vasthouden.

Resoneren doen alle mics als ze te hard worden gebruikt.

Maar de een gaat sneller als deander maar dat is aan de prijs te merken.

Klopt dat je voor een kleine 100 euro een betere mic hebt met snoer maar er wordt over een draaloze mic gepraat.

Dat is wat TS zoekt.

Als ik moest kiezen neem ik die JB ipv een iets duurdere Sennheiser.

Voor het geval van TS zou ik geen van beide nemen.

Ik zou gelijk gaan voor een EW100 of inderdaad een SM58 met draad.

Dan maar iets doorsparen
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Misschien lees ik er overheen.. maar is 2e hands geen optie?

Soms staat er een leuke sm 58 draadloos te koop voor niet al te veel geld.
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• ikweetvannix
          • Oct 2006
          • 66

Eens met vorige post... 2e hands gaan, scheelt bakken met geld, en vaak krijg je er best leuke spulletjes voor...

* Ikweetvannix spaart voor Shure UHFR met KSM9 kop

Ow, en over Shure gesproken, kijk ook daar eens naar, dat Performance Gear spul is lang zo slecht nog niet...

Shure - Wireless Systems - PGX Wireless Systems

Shure - Wireless Systems - Performance Gear Wireless
          Last edited by ikweetvannix; 26-02-08, 01:27.
          "Speakons in je oren..."

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Heb wel eens op een basisschool gestaan waar ze zes van deze hadden met drie van deze. Redelijk luxe op een basisschool want meestal kom ik erger tegen. Ik zou het nooit gekocht hebben maar basisscholen hebben geen geld voor Sennheiser etc. Ik heb er geen last mee gehad, het doet wat het moet doen. Ze waren goed te beheersen en gaven vrijwel niet meer problemen met feedback dan welke andere microfoon ook. Moest alleen wat meer doen met de EQ om de klank redelijk te krijgen.

Over de klank kan ik kort zijn, redelijk met kinderstemmen maar ik zou het dus niet kopen. Moet met de EQ aardig bijsturen voor een redelijk resultaat.

Comment

• jaksev
              • Jul 2007
              • 365

Ik heb wel eens met een paar Sennheisers EW100, een musical moeten uitversterken. Kinderen van groep 8, nouw 1 grote ramp. Sommige kinderen die houden die microfoon een halve meter van hun gezicht af, en fluisteren in dat ding. Alles zo ver mogelijk open staan, en ja je raad het al spreken ze wat harder dan begint het allemaal rond te zingen. En ze zaten ook nog eens hele tijd op de aan en uit knop te drukken, kreeg laterna hele slechte reacties van de organisatie, dat de mic. het niet deden, baterijen waren leeg zeiden ze, terwijl wij zelf met eigen ogen zagen dat de kinderen de mic. uit zaten. Verschrikkelijk

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by jaksev
                Kinderen van groep 8, nouw 1 grote ramp. Sommige kinderen die houden die microfoon een halve meter van hun gezicht af, en fluisteren in dat ding.
                Is een gevalletje de tijd nemen met de kinderen in de zaal (aula) en uitleg geven hoe om te gaan met een microfoon. Vooral ook laten zien en horen wat er gebeurt als je de mic voor je mond houd of voor je buik etc. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad en kost mij een half uurtje met de kinderen. Daarna nog een half uurtje oefenen en een kind kan de was doen.

Comment

• jaksev
                  • Jul 2007
                  • 365

goede tip

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

Originally posted by vasco
                    Is een gevalletje de tijd nemen met de kinderen in de zaal (aula) en uitleg geven hoe om te gaan met een microfoon. Vooral ook laten zien en horen wat er gebeurt als je de mic voor je mond houd of voor je buik etc. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad en kost mij een half uurtje met de kinderen. Daarna nog een half uurtje oefenen en een kind kan de was doen.
                    en de juf / meester er ook bij betrekken, die persoon kan de kinderen ook nog bijsturen
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

juf, meester...bijsturen... on topic verder graag weer!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Leks
                        • Oct 2007
                        • 330

uit ervaring zeg ik :

* 10 keer liever een draadgebonden mic dan een draadloze mic in het budget segment. ( dit vooral wegens bedrijfs zekerheid, het bereik van budget draadloos is gewoon niet al te best.. denk aan 10 M met open zicht tussen mic en antenne. meer afstand.. je mic word onbetrouwbaar, valt weg, ruist, stoort ernstig )

* moet het echt draadloos? dan is Citronic een prima optie, alsook Shure budget. TEST DE MIC! Loop ermee door de winkel, achter een stelling langs, achter een persoon langs ed en kijk wat ie doet.

* echt een leuke klank ga je niet vinden in een budget wireless. dit kan gewoon niet voor het geld. Klasseavond optreden...okay, pratende dj... okay, simpele kleine presentatie... prima. Maar hier moet het wel echt ophouden.

Conclusie:
                        - Heb je de nadelen over voor het voordeel(geen draad). Test er dan een paar in dezelfde klasse en koop er een.
                        - Heb je de nadelen niet over voor de voordelen... koop een degelijk draadgebonden microfoon.
                        - Trek je de nadelen niet, maar moet het draadloos? huur een setje of ga 2e hand opzoek... voor 250/350 kan je wel ergens met geluk een ew100 oid vinden.

Tip: wat je ook koopt.. maar vooral budget.. een mens bestaat uit veel water.... radiogolf gaat slecht door water.. dus zet je ontvanger hoog neer... het liefst een open ( zichtlijn) tussen antenne en mic

En die feedback.. tjah daar ga je eerst maar eens over lezen.. dan praten we met plezier verder

Leks
                        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Timothy
                          • Aug 2005
                          • 175

Ik heb sinds lang al een MR-SU9 in bezit. Als je hem gebruikt voor wat ie kan (spraak, af en toe een liedje), is hij perfect.

Maar ik heb een andere vraag: ik heb bij deze receiver tevens het beltpack gekocht, dus deze combinatie MR-SU9+UT16 - Old Products - Beglec
                          Nu heb ik ondertussen ook een freeport van Sennheiser en kwamen we met enkele vrienden op het idee om bij een trouw een optreden te doen, waarbij zowel zanger (met Freeport), als gitarist (met de MR-SU9 op zijn gitaar met element aangesloten) draadloos door de zaal konden wandelen (tot bij het koppel en zo).

Ik las in de specs dat de beltpack van de MR-SU9 ook als gitarpack kon worden gebruikt.

Ik heb nu een vraagje over de kabel die ik moet maken: dat is er eentje van (mono)jack naar ...??? (M.a.w. welke aansluiting is dat op het beltpack, waar nu de dasspeldmicro in zit, maar waarop dus ook een gitaar kan aangesloten worden?)
                          (Ik heb overal al gezocht, maar nergens vind ik een benaming van deze aansluiting: het lijkt op een mini-XLR, maar ben niet zeker...)

PS: geen discussie over kwaliteit van de micro op zich aub: we weten dat het niet de beste kwaliteit zal opleveren, maar het is grotendeels het verrassingseffect waarvoor we het doen (ludieke actie op een trouwfeest!)

Comment

Working...