Microfoon kabels - krullen voorkomen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Originally posted by hugovanmeijeren
    Bedoel je dan dat je elke keer weer die elastiekjes eromheen moet wikkelen? Dat lijkt me dus ook niet handig. Die klittenbandjes bevestig je aan de kabel en die gaan dan ook niet meer los.
    En zo duur zijn die kleine klittenbandjes nou ook weer niet. Je hebt ze namelijk in verschillende soorten, je hebt grote bandjes met gesp, die zijn inderdaad wat duurder maar die doe je ook niet om microfoonkabels. En je hebt kleine bandjes zonder gesp (0,5cm breed, 10cm lang) die dingen kosten vrijwel niets en scheelt je een boel geklooi met elastieken en kralen.

Groeten Hugo
    Het grote voordeel van klittenband is ook dat je er netjes je logo op kan laten drukken... Vind je altijd je kabels terug op een grote productie. Alleen niet in het gras gebruiken!!!
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• kentuckytukker
      • Apr 2004
      • 39

kabelkrullen

Ik haat klittenbandjes omdat dit de neiging heeft om met bandjes om andere kabels te gaan "samenwerken". Ok slingeren de klittenbandjes over het podium!!! Ik heb daarom al mijn kabels gemerkt met bedrukte witte krimpkoustules en daar over heen nogmaals doorzichtige krimpkous. Eventueel kun je de houten kralen ook nog merken met je naam. De kralen welke ik gebruik hebben een dia van 25mm. Pak uit je kabelcase een kraal en je hebt automatich een kabel te pakken zonder dat dit aan elkaar klit. Ieder zijn feestje!!!!

Comment

• niesten
        • Aug 2004
        • 115

Zoals hierboven al vermeld, zitten de klittebandjes VAST aan de kabel en slingeren dus niet over het podium. Een aangezien ze aan de kabel vast zitten, heb je ze bij het opruimen dus precies op de plek waar je ze nodig hebt.
        Jouw kraaltjes zitten niet aan de kabels, maar in een case. Die moet je er dus elke keer erbij pakken. En mijn ervaring met kleine meuk die "los" ligt is, dat je er altijd kwijtraakt :-(
        Dus dan moet je alsnog regelmatig een knoop in een kabel leggen om hem op te rollen, als er plots te weinig kralen zijn....
        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Originally posted by niesten
          Zoals hierboven al vermeld, zitten de klittebandjes VAST aan de kabel en slingeren dus niet over het podium. Een aangezien ze aan de kabel vast zitten, heb je ze bij het opruimen dus precies op de plek waar je ze nodig hebt.
          Jouw kraaltjes zitten niet aan de kabels, maar in een case. Die moet je er dus elke keer erbij pakken. En mijn ervaring met kleine meuk die "los" ligt is, dat je er altijd kwijtraakt :-(
          Dus dan moet je alsnog regelmatig een knoop in een kabel leggen om hem op te rollen, als er plots te weinig kralen zijn....
          Dat kwijtraken geld ook voor Jan-Willempjes. Voor de zelfbouwers: houten roede van 5/6mm en post-elastieken. De rest bedenk je zelf maar... De zelfbouwers werken ook perfect, maar die krengen ben je dus ook altijd kwijt! Dus lang leve de klitteband!

Btw: krimpkous met naam kan ook nooit kwaad. Werkt beter dan bedrukt klittebandje... Die heb je er namelijk sneller af, als je zou willen.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Yep, voor mij ook klitteband. Uiteraard zit deze aan de kabel vast aan de kant van het mannetje zodat dit bandje niet bij de mics etc op het podium hangen. Ik heb slechte ervaringen met losse bindmiddelen die niet aan de kabel zitten. Als andere mensen helpen rollen gaan ze niet steeds naar de kist om een bindmiddel te pakken maar leggen er gewoon een knoop in.

Kentuckytukker zal wel alleen werken en alles zelf doen waardoor hij dit niet heeft als probleem. Ga nu niet zeggen dat je het de helpers kan vertellen waar de bindmiddelen liggen want dat heb ik echt wel gedaan in het verleden.

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Goed oprollen van kabels/snoeren is ook zeer belangrijk wanneer deze aan het apparaat zelf vast blijven zitten, begin altijd vanaf het punt waar de kabel vast zit !!

Begin je bij de stekker bijvoorbeeld en ga je dan naar het apparaat toe oprollen, dan sloop je op de plek waar de kabel vast zit van binnen de koper draden, waardoor de verbinding op die plek erg slecht is, gaat vonken, en zo gaat het van kwaad tot erger, met op het laatst een dikke sluiting....

losse kabels zoals al vermeld nooit om je ellebogen op bossen!
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by beyma
                Goed oprollen van kabels/snoeren is ook zeer belangrijk wanneer deze aan het apparaat zelf vast blijven zitten, begin altijd vanaf het punt waar de kabel vast zit !!

Begin je bij de stekker bijvoorbeeld en ga je dan naar het apparaat toe oprollen, dan sloop je op de plek waar de kabel vast zit van binnen de koper draden, waardoor de verbinding op die plek erg slecht is, gaat vonken, en zo gaat het van kwaad tot erger, met op het laatst een dikke sluiting....

losse kabels zoals al vermeld nooit om je ellebogen op bossen!
                Denk dat de meeste hier dat wel weten... Voor degene die het nog niet wisten zou ik zeggen: Wat doe je hier?!?

En probeer dit logische verhaal maar eens aan een leek uit te leggen... Walvis-blikken gegarandeerd!

Comment

• Ruud_de_Koning
                  • Aug 2003
                  • 112

Uit den ouden doosch

Wat is eigenlijk het bezwaar van een krulletje hier en daar? Zolang je je aan de gouden regel houdt: 'Rollen vanaf het vrouwtje' is er toch eigenlijk geen bezwaar?

We hebben het over microfoonkabels toch? Dan willen we niet dat er van die ontsierende krullen in de afgaande kabel van de microfoon zitten, toch? Meer zou ik zelf niet kunnen verzinnen.

Een knoop in een kabel van de genoemde kwaliteit รก la Klotz kan echt wel tegen een stootje, en ziet er zelfs na vijf jaar knopen nog niet uit als een pijpenkrul (of is het nou 'pijpekrul?)

Klittenbanden klitten aan klitten en nog veel meer, en bindbandjes raak je kwijt. Wat is het bezwaar van een halve steek? Die frubbeldingen zijn er pas sinds pak 'm beet, zullen we zeggen 1995. Ik heb in die andere tien jaar nog nooit een probleem met een knoop (bij het mannetje!) gehad.

Het is een echte vraag. Ik weet dat ik zelf vaak pretendeer het antwoord te hebben....maar ja....ikke is eigenlijk van huis uit van de peertjes en het streepglas.... Dus op dit gebied toch zeker geen expert.

Is er ook een relatie met storingen? Of is mijn standpunt alleen leuk in een vast theater, en niet voor op de baan? (Alhoewel voor 1995 ook de mensen op tournee niets anders hadden dan een knupke...)

(Wat een rare flutter in deze zaal..)
                  "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Nou, zelf nog geen storingen gehad door krullende kabel maar een logisch gevolg van krullen en knopen zou kunnen zijn dat je aderpaar in de kabel getwist en/of verzwakt en daardoor na verloop van tijd en/of bij een iets te hard rukje het zou kunnen begeven.

Maar zoals gezegd, zelf dit probleem nog niet ondervonden dus zit nu puur theoretisch te lullen.

Iemand wel ervaringen?

Comment

Working...