Welke (PA) speakers - verzameltopic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Mag ik je 1 tip geven, DAP heeft leuk beginners spul voor 10 jarige, maar als je al een blues bandje moet uitversterkeren, zou ik wat meer investeren.

Als je goed spul wilt hebben, Electro Voice de Z5 of sx300, gaan lekker hard en klinke goed. Als je actief wilt kijk eens naar de Lucas Serie van HK Audio, ook zeer goed spul, heb zelf een Pro Premium setje, echt geweldig, natuurlijk niet zo goed als EV. Maar die Lucas is zeker handig klink mooi en gaat lekker hard

Comment

• Ws2
      • Jan 2008
      • 4

Vraagje over Program power, en speakers

Hallo,

We zijn bezig voor de carnaval met een muziek installatie, criterium is dat het hard moet gaan, geluids kwaliteit staat op nummer 2, afmetingen en gewicht zijn niet van belang.
      We zijn in het bezit van een Peavey 3000 versterker, 2 keer 1050watt 4ohm.

Maar nu nog een leuke set speakers voor niet teveel geld, max rond de 400euro.

We twijfelen tussen de:

Peavey pv215, http://http://www.peavey.com/product...oudspeaker.cfm

de dap k115 DAP K-115, 15 inch luidspreker

of de American audio dls-15 American Audio DLS-15 speaker

Maar wat ik niet begrijp van de Peaveys, is ''Program power'' waar staat dat voor? want bij de peavey speakers geven ze dat juist alleen maar aan, volgens mij is het meer een lokkertje.
      Wat denk ik vooral belangrijk is, is het rms vermogen van de speakers omdat de versterker meer dan genoeg heeft.

Wat zou een goede keuze zijn?
      Last edited by moderator; 19-01-08, 09:57. Reason: ongewenste links verwijderd

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

ik zou voor die 400 euro even lekker een speaker set huren....dan kan je wel stampen

als jij het hard wil laten draaien en je niet op de geluids kwaliteid let, dan is het halverwege je optocht gedaan met je speakers....

vooral buiten op ene kar zal het weinig doen.

Comment

• Ws2
          • Jan 2008
          • 4

Nou ik weet dat ik niet veel kan verwachten van de geluidskwaliteit als ik niet zo veel te besteden heb.

Maar welke van de 3 zou nou de beste keuze zijn? de kar is niet zo groot, en we willen de installatie ook zo nu en dan eens gebruiken tijdens feestjes e.d

Comment

• BobAronds
            • Oct 2007
            • 18

Nieuwe vraag

Weer een vraagje voor de mensen die er meer verstand van hebben.....

We gaan voor de EV SX300's + 2 monitoren. Maar nu de mixer....daar zijn we nog niet over uit. Zoveel keus

Iemand een advies/ervaring? We willen toch wel minimaal 10 inputs (meer is wel fijner) en ook dat we met de mixer de feedback (piiiieeep), waar we toch wel vaak last van hebben in cafe's, kunnen bedwingen. Of kan dat niet?

Alvast bedankt!

Comment

• Bartje
              • Jun 2005
              • 95

Ha bob, is er al een budget doorgesproken voor de mixer?

Zoek in ieder geval naar een tafel met (minimaal) parametrisch midden
              (even ter aanvulling: dat wil zeggen een 3 voudige toonregeling per kanaal waarvan de frequentie van de middentoon knop weer met een aparte knop te regelen is.)

als er nog geen budget is voor een aparte equaliser is het handig om de kritike kanalen (de zang dus) op te splitsen naar 2 kanalen op de mangtafel. zo kun je op 1 kanaal het zaalgeluid maken en op het andere je monitorgeluid.

het is op deze manier in beperkte mate mogelijk je feedback te verminderen zonder dat dat ten koste gaat van je zaalgeluid. echter heb je voor elke microfoon die je op deze manier naar de monitor wil sturen 2 kanalen nodig.

Mijn eerste ingeving zou zijn yamaha MG 206C genoeg kanalen, prijs is ok te noemen. maar voor hetzelfde bedrag is er occasion vaak ook wel iets moois te vinden.

mocht er (veel)meer budget zijn de mixwizard van allen & heath (of natuurlijk een 19" crest )
              Last edited by Bartje; 21-01-08, 20:38.
              Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• Ws2
                • Jan 2008
                • 4

mmm weinig reactie...

Maar we zijn voorzien.

Comment

• Lennartsound
                  • Dec 2006
                  • 269

Originally posted by BobAronds
                  Weer een vraagje voor de mensen die er meer verstand van hebben.....

We gaan voor de EV SX300's + 2 monitoren. Maar nu de mixer....daar zijn we nog niet over uit. Zoveel keus

Iemand een advies/ervaring? We willen toch wel minimaal 10 inputs (meer is wel fijner) en ook dat we met de mixer de feedback (piiiieeep), waar we toch wel vaak last van hebben in cafe's, kunnen bedwingen. Of kan dat niet?

Alvast bedankt!
                  Als je zo vaak last hebt van feedback zou ik eens gaan kijken naar een feedback killer van Sabine. Ik weet niet wat voor mics je gebruikt of veel rondloopt voor monitoren langs maar las je gekken dingen doet kan dat wel eens een uitkomst zijn.
                  Ik ben zelf fan van de oudere Mackie mixers (dus niet de recente chinese zooi) De 1604 of 1644 kan je nu nog kopen met parametrisch mid en 4 subgroepen voor onder de 1000 euro

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by Ws2
                    mmm weinig reactie...

Maar we zijn voorzien.
                    Ongeduldig?

Maar wat is het dan geworden?

Comment

• Ws2
                      • Jan 2008
                      • 4

het zijn de pv215's geworden.

Comment

• BobAronds
                        • Oct 2007
                        • 18

Oke oke.......ons budget voor de mixer is ongeveer 800 euro of minder. We hebben dan dus twee SX300's en waarschijnlijk twee monitoren. Wat is dan slim? En redden we het met alleen een mixer? Plus dan een eindversterker of gewoon een poweredmixer? En de monitoren, moeten die nog apart over weer een andere eindbak?

Alvast bedankt!

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Denk dat we dan toch in oa de Behringer-catalogus moeten gaan kijken... IIg voor iets met voldoende kanalen en parametrische EQ's. En als er dan ook nog versterkers bij moeten...

Comment

• BobAronds
                            • Oct 2007
                            • 18

We sparen zonder moeite even door hoor alleen willen we liever geen miskoop doen vandaar deze vragen. Dus ik hoor graag van jullie wat jullie ons adviseren. We willen ons band geluid gewoon goed en degelijk tot z'n recht laten komen. We hoeven niet best of the best.

Alvast bedankt!

Comment

• Bartje
                              • Jun 2005
                              • 95

1. Ja de monitoren moeten over een aparte eindversterker.
                              2. Voor 800 euro is best wel een goede mengtafel met 12 kanalen te vinden, dat moet voor jullie meer dan genoeg zijn.(is een occasion mixwizzard of een PA20 van allen & heath geen mooie optie?)
                              3. hebben jullie ook al nagedacht over microfoons of hebben jullie die al? en de bekabeling? dit telt in de beurs ook altijd lekker door.
                              (tip! probeer als je spullen nieuw koopt er altijd nog een setje kabels bij te ritselen, meestal is dit bij een iets grotere aankoop wel te regelen).
                              4. Een kist om je spullen is ook niet weg als het vaak getransporteerd moet worden.
                              Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• BobAronds
                                • Oct 2007
                                • 18

Kabels en mics hebben we en qua transport zijn we ook al aan het kijken en regelen dus dat komt goed. We vragen gewoon om lekkere korting als we de hele boel in één keer kopen

Die tafels zijn zeker een goede optie....maar die zijn dan ook powered? En wat voor een versterker is er goed voor monitoren?

Comment

Working...