Welke (PA) speakers - verzameltopic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BobAronds
    • Oct 2007
    • 18

Duidelijke taal.....bedankt!

Comment

• BobAronds
      • Oct 2007
      • 18

Beste mensen,

weer even een paar vragen:

ik hoorde via dit forum en via iemand anders dat EV en Dynacord voor ons goede opties zijn, maar wat is het verschil tussen deze twee? Is Dynacord duurder/beter?

Ik wil ook even rond neuzen voor monitoren, adviezen? We zitten te denken aan 1 monitor voor bas en drums en 1 monitor voor aan het podium. Moet voldoende zijn voor in een café toch? Hoeft niet heel hoogstaande kwaliteit te zijn.

Alvast bedankt!

Comment

• Bartje
        • Jun 2005
        • 95

Inderdaad 1 monitor voor de drummer en 1 (of 2) aan de voorkant van het podium (voor de zang) is wel z'n beetje de standaard voor in een cafe.
        Ook voor deze als tip zoek niet al te grote uit (12") de ruimte in een cafe is al zo beperkt.
        Probeer vooral goed uit hoe feedback gevoelig de monitoren zijn die jullie willen kopen dat scheelt een heleboel ergernis als je daatwerkelijk gaat optreden ermee. (mijn ervaringen met de Powerwoks 122M (budget merk van HK) zijn wel ok voor dit soort optredens tevens zijn ze niet al te duur).

En zijn er verschillen, ja tuurlijk tussen alle merken, types en fabrikanten zijn er verschillen.

Het is net wat jullie het lekkerst vinden klinken bij jullie muziek.
        Maar het is wel zo dat je bij deze merken zeker weet dat je altijd een redelijke standaard in huis haalt dat is ook de reden dat deze adviezen naar voren komen.
        Last edited by Bartje; 12-11-07, 12:40.
        Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

beste forumleden,

wij gebruiken in verhuur al een tijdje de mackie serie. deze heeft verschillende voordelen:

a) compact en makkelijk vervoerbaar
          b) goede prijs/kwaliteitverhouding
          c) hoog rendement
          d) actief, dus geen versterkerracken etc.

wij hebben zowel de oude SRM serie als de nieuwe. bij de nieuwe serie moet er wel een aanpassing worden gemaakt in de dynamiek, bij de 2/3.15khz klinkt ie in een akoestisch goede ruimte net wat te fel en wordt het geluid agressief. een kleine aanpassing op de Eq of processor erbij kan ook.

maar ik vind de set zeer goed klinken mede door de componenten en de ontwikkeling door rcf(oude) en EAW.

deze verkopen ze ook bij feedback volgens mij, dus daar kun je ook eens naar luisteren en je naar laten informeren!

wij gebruiken de oude subjes erbij (srs1500) ik weet niet hoe de andere subjes klinken SWA. maar wij durven met twee toppen en twee subs wel een zaal aan van 150-175 ma dan is het een heel eind op.

succes met het aanschaffen van een setje..
          maar huren is ook ideaal, maar dit afhankelijk van de frequentie van optredens die jullie hebben..
          anders is een monitorrack ook een heeéle goede oplossing om eerst in te investeren als jullie niet elke week te hoeven optreden..

maar dat moet je maar bekijken
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• BobAronds
            • Oct 2007
            • 18

Wat zijn jullie adviezen over Peavey? Ik kreeg namelijk via deze site een aanbieding:

Ik heb 2x Peavey hisys 3xt te koop ( fullrange kasten met 2x12 inch, 6,5 inch mid en 1 inch hoog) kast is 700 watt rms en 1400 watt rms program . Kasten zijn het laatste nieuwe model, slechts enkele keren gebruikt en mogen weg voor 1000 euro voor het stel ( nieuwprijs was 1050 euro per stuk, dus minder dan de helft). Peavey kwaliteit die perfect voor bandjes gebruikt kan worden. Evt. heb ik ook nog een stel Peavey Hisys 118xt staan voor 450 euro. Met deze set kun je tot een man of 250 gaan. met alleen de topkasten ongeveer 150 man.

Is dit iets voor ons?

Comment

• Bartje
              • Jun 2005
              • 95

Ja zoals eerder gezegd, is dit ook weer geen geen compacte set.
              je hebt het over kasten die je van de arbo niet eens meer alleen mag tillen (50 KG !).

Daarom zou ik eerst eens kijken wat je nu daadwerkelijk wil en daarmee verder gaan.

Ik werk zelf met peavey (maxsys) en de duurdere serie's van peavey zijn zeker goed vooral voor live werk.
              De meningen over de klank van peavey lopen nogal uiteen maar ik ben wel tevreden.
              (goedkope series van peavey niet doen zijn het ook net niet).

De topkasten die je aangeboden krijgt, zijn prima en gaan erg hard maar ze zijn ERG zwaar en lomp zeker voor in een cafe. ik geloof zelfs dat je ze niet op een statief kan plaatsen vanwegen het gewicht (p.s. ze worden al een tijdje niet meer gemaakt naar mijn weten de hisys series).

Ik mix bands in een cafe waar ongeveer 200 man in kunnen met 2 15" 1" toppen en 1 dubbel 15" bas van jbl en dat is prima te doen een basje extra was beter maar ja dat is wat in het cafe staat.

dus nogmaals kijk eerst wat je nu daadwerkelijk wil compact en voor een cafe voor een beprekt publiek, of ook iets waar je mee naar buiten kan.
              Last edited by Bartje; 12-11-07, 18:42.

Comment

• BobAronds
                • Oct 2007
                • 18

Oke nouja ik denk dus toch dat EV bijv. een goede optie is want ja de prijs is wel prima voor ons budget. Maar mochten we toch kiezen om net iets beters te kiezen, wat komt dan na EV bijv.? JBL?

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Mackie in een cafesetting niet doen. Behalve als het spraak of zang+accgitaar is of zo.
                  Mackie is tussen drums en gitaarversterkers slecht te horen. Zeker met de nieuwe chinese drivers. En als monitors zijn ze altijd onbruikbaar geweest.

Ik blijf, voor in een kroeg/oefenruimte, pleiten voor JBL-Eon gewoon omdat het altijd werkt. Rete hard kan, behoorlijk full range is. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Prima restwaarde bij verkoop. En de nieuwe modellen kun je in noodgevallen zelfs zonder mixer nog door. EV is zoals je zelf zegt in mijn ogen in dezelfde prijsklasse als JBL even goed. En zeker niet verkeerd voor jouw gebruik. RCF is het laatste jaar in deze prijsrange ook erg veel vrienden aan het maken.

H&K/peavey is een stap minder Fohn is een stap omhoog. (ook qua prijsniveaus trouwens dus prijs/prestatie is in order voor alle drie)
                  Last edited by showband; 13-11-07, 12:05.
                  lekker belangrijk!

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by showband
                    Ik blijf, voor in een kroeg/oefenruimte, pleiten voor JBL-Eon gewoon omdat het altijd werkt. Rete hard kan, behoorlijk full range is. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Prima restwaarde bij verkoop.
                    JBL eon en restwaarde gaat niet samen hoor showband , niks krijg je er nog voor.niemand wil ze nog
                    Net hetzelfde als EAW, krijg ook niks meer voor als restwaarde
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Originally posted by bones2001
                      Prachtig vind ik dit,
                      eerst jarenlang EAW de hemel in prijzen en dan ineens afbranden
                      Nee hoor , ik brand ze zeker niet af , maar ehhh, kijk maar eens naar 2 de handse EAW's
                      Duur en nog eens duur , ikke niet:
                      2x originele EAW SB150r voor 800 euro , nieuwprijs was : je hebt mail
                      Dit is een peulschil voor deze kasten
                      Ik wil er gewoon vanaf, omdat ik ze niet meer gebruik wegens aanschaf RCF ART 525 A ! subjes , weet ik nog niet ?
                      sis
                      Last edited by moderator; 13-11-07, 16:02.
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• midlive
                        • Nov 2007
                        • 1

zoek nieuwe speakerset ??

hoi,ben net nieuw hier en zie dat er veel mensen opzitten met wat verstand van geluid.mijn vraagje,wij zijn een duo en spelen veel in cafeetjes,partijen,bruiloften,dus eigenlijk vanalles wat.meestal zo voor 100 tot 150 man,maar af en toe ook wel eens een bruiloft voor 2 a 300 man.we spelen een beetje allround muziek,het mag ook weleens wat harder,maar dus geen house of dance ofzo.
                        nu wil ik nieuwe speakers kopen,het liefst actief,oftewel powered.dus elke speaker met zijn eigen versterker,zodat ik in een klein cafeetje bv alleen 2 topjes meeneem,of met een bas,maar op iets groters,2 bassen en 2 tops.mijn voorkeur gaat dus ook echt uit naar 2 bassen en 2 tops.het budget is niet zo heel groot,dus kom alsjeblieft niet aan met sets van nexo of dynacord,die zijn voor ons te duur en zoiets is voor ons doel ook echt niet nodig,budget ligt zo rond de 2500 a 3000 €.
                        nu wil ik weten wat jullie denken van mijn keus of dat iemand een andere suggestie heeft.
                        mijn voorlopige keuze is gevallen op
                        2 x mackie srm 450...of misschien 2 x mackie sr 1521z
                        2 x mackie swa 1501
                        of
                        db technologies club ex systeem
                        bestaat uit 2 x opera 402 live
                        2 x sub 15 subwoofer
                        beide systemen liggen zo rond de 2200 watt rms en ik denk dat dat voor wat wij
                        doen wel voldoende zal zijn.
                        ik hoor graag jullie reacties.
                        met vriendelijk groeten en alvast bedankt.
                        william.

Comment

• BobAronds
                          • Oct 2007
                          • 18

Weer een vraagje:

we staan op het punt om te gaan kopen. (waarschijnlijk EV SX 300 2x + misschien subs)
                          Enfin hoe testen we of we de speakers lekker vinden. Cdtje? Of echt zoveel mogelijk meenemen en live daar gaan uitesten (zang/toetsen/gitaar enz.) Tips?

Alvast bedankt!

Comment

• Bartje
                            • Jun 2005
                            • 95

Eerst eens in het oefenhok uitproberen, een cd'tje kan natuurlijk maar dat is niet het Hoofdgebruik voor jullie.

Als de test in het oefenhok is bevallen dan natuurlijk live zodat je ook echt kunt testen of er in de set voldoende vermogen in zit voor jullie toepassing.

Comment

• djjaimy
                              • Oct 2007
                              • 18

2x dap rw-18B MKII + 2x dap rw-15 MKII --of-- 2x dap rw-18B MKII + 2x dap RW-155 MKII

Hallo,

Ik ben samen met mijn vriend pas begonnen met drive in disco.
                              we hebben alles behalve geluid set.
                              mijn buget is maximaal €1100,- Excl. btw Incl. versterker (ik kan btw er af halen)

mijn vraag is welke set met de dap rw-155 ben ik 200 euro meer kwijt maar 1000 watt meer vermogen (allebij sets met dap palladium 2000)

2x dap rw-18B MKII + 2x dap rw-15 MKII
                              ---of---
                              2x dap rw-18B MKII + 2x dap RW-155 MKII
                              Iederéén die Dynacord kan betalen vindt dap zooi...

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Originally posted by BobAronds
                                Weer een vraagje:

we staan op het punt om te gaan kopen. (waarschijnlijk EV SX 300 2x + misschien subs)
                                Enfin hoe testen we of we de speakers lekker vinden. Cdtje? Of echt zoveel mogelijk meenemen en live daar gaan uitesten (zang/toetsen/gitaar enz.) Tips?

Alvast bedankt!
                                Als je in je profiel even zet waar je woont dan kun je misschien even ergens rustig komen luisteren...?!

Als je in het noorden woont moet je maar even contact opnemen.

Groeten Hugo
                                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...