Beginner - advies aanschaf geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Zelfs met raveland red je ut niet

Greetzz en cheerss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Gewoon doorsparen.
      Voor dit budget heb je nieuw zeker niks fatsoenlijks.
      2dehands misschien wat afgeragte mctjes.
      Dap MC gebruik ik altijd als stoel in de showroom. Als er weer is te weinig stoelen zijn. (Ben ik blij dat alle dap zooi uit de showroom is getrapt)
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• disckiller
        • Feb 2006
        • 136

Originally posted by speakerfreak
        leuke dingen hoor, alleen komt niet bepaald in t budget bereik van de TS.

Met een setje mc15 s is prima een simpel feestje tot 25man te doen, beetje bij EQen en leuk versterken dan kan het er best mee
        [FONT=Verdana]Ik weet niet hoe die MCtjes klinken maar ik vind die LEM's wel aardig klinken voor de prijs wat ze kosten.
        En denk dat je met 2 MCtjes en de versterker bijna even duur uit ben als met 2 LEM's.

Ook moet ik zeggen dat wij op de zaak 4 van de Raveland speakers hebben hangen in de werkplaats en tja ze geven wel aardig wat DB af.
        Over het geluid valt wel wat te zeggen, echt zuiver zijn ze niet maar ja met het gejank van de zaagtafels e.d. op de achtergrond hoor je dat toch niet. Als je niet te hogen eisen stelt op een verjaardag feestje is het misschien wel wat.[/FONT]

Comment

• siebrand
          • Feb 2006
          • 26

ja maar ik zoek ook iets voor op me kamer alleen. ik hoef ook niet het zuiverst e geluid te hebben het is gewoon om een beetje muziek te luisteren en mischien eens een feestje in me klas of van mezelf. Dus ik hoef ook niet egt proffesionele boxen te hebben. wat raden jullie me dan aan?

groeten siebrand

Comment

• soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

-Hoeft niet zuiver tezijn,
            -Mag niet duur zijn,
            -Hoeft niet groot/mooi tezijn,
            -Hoeft niet professioneel tezijn.
            Lijkt me beetje op HI-FI idee of ben ik nouw helemaal gek???
            de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• S500D
              • Feb 2003
              • 215

Kijk eens in de Wehkamp of de Conrad, daar verkopen ze sky(p)tech en dat is:

1: Niet zuiver
              2: Niet duur
              3: Niet mooi
              4: Niet Profesioneel
              5: Niet HI-FI.

Wat wil je nog meer

En dat voor een prijs van rond de €350,00
              U draait, Wij vragen.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by S500D
                Kijk eens in de Wehkamp of de Conrad, daar verkopen ze sky(p)tech en dat is:

1: Niet zuiver
                2: Niet duur
                3: Niet mooi
                4: Niet Profesioneel
                5: Niet HI-FI.

Wat wil je nog meer

En dat voor een prijs van rond de €3050,00
                6. En binnen een jaar defect

Voor de opties 1 t/m 5 kun je bij Conrad ook terecht voor Raveland trouwens, kom je onder de € 350,00 uit en optie 6 is dan binnen een halfjaar defect.

Maar wat wil je nog meer onder de € 350,00
                Last edited by vasco; 24-02-06, 14:07.

Comment

• disckiller
                  • Feb 2006
                  • 136

[FONT=Verdana]Trachtend redelijk in het budget te blijven.

2x LEM H150A http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/6784.html 700 euro voor 2, redelijk goed geluid, 117 dB spl.

2x Gemini GX-1 set http://www.verkoop.licht-geluid.nl/g...uks-mtgx1.html 102 euro voor 2 sets van 2 boxen (4 in totaal).

2x MC CRYPT 2/12 actief http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_39..._00_FB.EPS.jpg
                  298 euro voor 2, of het zuiver is?????????[/FONT]

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Hier de specs van die Mc Crypt

Mc Crypt Powerline
                    12'' woofer
                    rms vermogen 80 watt????
                    max vermogen 200 watt???
                    max geluidsniveau 110 db???
                    frequentie bereik 50-20000 hz
                    afmeting 26x63x37 cm
                    gewicht 18,5 kg
                    Met xlr in en out!!!!

Ik heb dit ook maar overgetypt van het ''grote'' conrad boek
                    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• disckiller
                      • Feb 2006
                      • 136

Nadeel bij de MC CRYPT en de LEM's zijn dat ze een XLR aansluiting hebben (nadeel qua prijs dan) dus zal je er waarschijndelijk een DI-box bij nodig hebben kosten rond de 100 euro.

Comment

• Baszza91
                        • Oct 2005
                        • 476

Originally posted by disckiller
                        Nadeel bij de MC CRYPT en de LEM's zijn dat ze een XLR aansluiting hebben (nadeel qua prijs dan) dus zal je er waarschijndelijk een DI-box bij nodig hebben kosten rond de 100 euro.
                        Waarom een DI-box, je kan tog ook een tulp xlr verloopje kopen een xlr>xlr snoer kopen? Of ben ik gek.

Greetzz en cheerss

Comment

• speakerfreak
                          • May 2002
                          • 1446

Zie ook niet waarom je dat nodig hebt? bij dit soort kleine setjes zal het prima werken zonder.
                          Overigens is een Di al voor heeeeeeeel wat minder te koop
                          Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• disckiller
                            • Feb 2006
                            • 136

[FONT=Verdana]Dat weet ik eigelijk niet die LEM's zijn iig gebalanceerd, ik weet niet of je daar zomaar een verloop op kan aansluiten.
                            Ik neem aan dat die XLR aansluitingen van conrad ook gebalanceerd zijn.[/FONT]

[FONT=Verdana]Iig zal de kwaliteit beter zijn met een gebalanceerde aansluiting maar ja kwaliteit makte toch niet uit.[/FONT]

Comment

• speakerfreak
                              • May 2002
                              • 1446

Originally posted by siebrand
                              ja maar ik zoek ook iets voor op me kamer alleen. ik hoef ook niet het zuiverst e geluid te hebben het is gewoon om een beetje muziek te luisteren en mischien eens een feestje in me klas of van mezelf. Dus ik hoef ook niet egt proffesionele boxen te hebben. wat raden jullie me dan aan?

groeten siebrand
                              Zeker op je kamer klinkt het kut aangezien je dan altijd naar die schreeuwende piezo zit te luisteren.

Als je het toch cheap wilt houden kijk dan eens naar de ehm? ff zoeken

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=9877 erg leuk voor het geld

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11456 schijnen het ook best ok te doen
                              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Baszza91
                                • Oct 2005
                                • 476

Ze zegguh dat de DAP Ax serie het heel erg goed zijn voor het geld

Greetzze en cheerss

Comment

Working...