Beginner - advies aanschaf geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siebrand
    • Feb 2006
    • 26

Beginner - advies aanschaf geluidsset

hallo,

ik wil graag een geluids setje aanschaffen voor op mijn kamer en soms voor een feestje tot 25 man nou heb ik een vraag wat zal ik aan schaffen alleen kwa geluid en versterker? mijn budget is €275

Groeten siebrand
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

Ik denk dat je met 2 x 100 watt rms en een versterkertje van 150 watt wel uit zal komen.

Comment

• siebrand
      • Feb 2006
      • 26

Originally posted by mac tecson
      Ik denk dat je met 2 x 100 watt rms en een versterkertje van 150 watt wel uit zal komen.
      zal dat wel genoeg zijn voor feestje van 25/35 man?

en wat voor merk dan bijv. raveland, skytec, dap?

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

geen een van de drie. kijk 2dehands enigste manier om met jouw budget een iets ofwat fatsoenlijk setje te hebben.

www.snuffelsite.nl
        www.marktplaats.nl
        www.ebay.nl
        ....

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sd_2
          • Dec 2005
          • 134

Jah, k denk inderdaad dat je dan wel in dat segment zal zitten. Wij hadden toen we begonnen twee DAP MC-15 speakertjes (hebbenz ze trouwens nog steeds, maar nu alleen voor muziek in de loods). K denk dat dat wel tweee leuke speakers zullen zijn voor wat jij wil. Wij hadden er uiteindelijk een Stageline versterkertje op en dat ging prima. Misschien als je wat vaker feestjes gaat doen dat je ook nog twee subjes erbij wil en dan heb je een leuke set.

Veel succes ermee, Dennis

P.S. Je kan ook eens op de online winkel kijken, staan ook leuke dingen voor je

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Geheel vrijblijvend uiteraard ook mijn advies:
            MC speakers--> afblijven, klinkt bagger, piezo tweetertjes, setje wat je pijlsnel ontgroeit.

Wel verstandig ( tis maar een mening he!)
            DAP palladium versterker op RW 15 speakers, of...mijn favoriet gezien prijs/kwaliteit verhouding: setje van 2 K112 speakers op een Behringer EP 2500 versterker.

Het is even doorsparen, maar dan heb je wel een setje wat je gedurende 5-6 jaar in kunt zetten voor kleine feestjes, als aanvullend setje bij feesten waar je meerdere ruimtes van geluid moet voorzien, kleine spraaksetjes etc.

Voor een appel en een ei huur je tegenwoordig een net klein setje op verschillende adressen, zit vast wel een verhuurder bij jou in de buurt.
            Effies een paar feesten doen waarmee je aanvullend budget verdient voor het aanschaffen van je eigen nette set en je bent onderweg!

Tot zover mijn welgemeende advies, als je vragen hebt hierover, ik lees ze graag!

Comment

• siebrand
              • Feb 2006
              • 26

Originally posted by ralph
              Geheel vrijblijvend uiteraard ook mijn advies:
              MC speakers--> afblijven, klinkt bagger, piezo tweetertjes, setje wat je pijlsnel ontgroeit.

Wel verstandig ( tis maar een mening he!)
              DAP palladium versterker op RW 15 speakers, of...mijn favoriet gezien prijs/kwaliteit verhouding: setje van 2 K112 speakers op een Behringer EP 2500 versterker.

Het is even doorsparen, maar dan heb je wel een setje wat je gedurende 5-6 jaar in kunt zetten voor kleine feestjes, als aanvullend setje bij feesten waar je meerdere ruimtes van geluid moet voorzien, kleine spraaksetjes etc.

Voor een appel en een ei huur je tegenwoordig een net klein setje op verschillende adressen, zit vast wel een verhuurder bij jou in de buurt.
              Effies een paar feesten doen waarmee je aanvullend budget verdient voor het aanschaffen van je eigen nette set en je bent onderweg!

Tot zover mijn welgemeende advies, als je vragen hebt hierover, ik lees ze graag!
              Maar waarom vind jij dat de mc-15 niet goed klinkt? als je kijkt naar drive- inn foto's hebben best veel mensen die boksen?

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Je ziet ook veel fiat panda's op de weg rijden, maar ik kan je proefondervindelijk melden dat dat voor geen meter rijdt, de pest voor je rug is en bij wind tegen nog meer op je zenuwen werkt dan een lelijk eendje!

Je hebt budget speakers en je hebt low-budget speakers.
                Als je houdt van vervormd geluid, schel hoog wat niet in verhouding tot je mid-laag staat, dan is de aanschaf van een MC XX speaker geen enkel probleem! sterker nog, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je meer geld uitgeeft aan zes planken met een stukkie papier derin.

Wil je een net geluid neerzetten, dan heb je denk ik wel wat aan mijn advies.

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Ook mijn advies, doorsparen tot je iets nets heb. Die €275.- zal je dan ongeveer wel keer 5 moeten doen, maar dan heb je ook wat.
                  Last edited by moderator; 22-02-06, 20:51.
                  M.v.g. Sander
                  Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                  Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• disckiller
                    • Feb 2006
                    • 136

Is dit niet wat de Lem H200a http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/6786.html

Comment

• speakerfreak
                      • May 2002
                      • 1446

leuke dingen hoor, alleen komt niet bepaald in t budget bereik van de TS.

Met een setje mc15 s is prima een simpel feestje tot 25man te doen, beetje bij EQen en leuk versterken dan kan het er best mee
                      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Ik zeg eerlijk dat ik ze zelf nog niet gehoord heb maar wel dat ik een zeer lovende recensie gelezen heb over deze LEM's EN her en der ook al wat goede gebruikersreactie's. Vooral het (mid)hoog schijnt door die aparte hoorn goed er uit te komen. Doet me qua design wel denken aan 'n bepaald type Adamson...

En je hoeft ook geen versterker meer aan te schaffen want AKTIEF (dwz ingebouwde versterker).

Comment

• sd_2
                          • Dec 2005
                          • 134

Die MC XX speakers had ik inderdaad geplaatst met het idee de het gestelde budget zoveel mogelijk te halen. Als je goed geluid wil moet je inderdaad een stapje hoger gaan. Maar voor feestjes tot 25 man, dat is net iets als een verjaardag, daar worden toch niet veel eisen aan geluid gesteld.

Maar je moet doen wat je zelf het beste lijkt, ik denk dat je toch wel de juiste reacties hebt gekregen om een keuze te maken.

Succes, Dennis

Comment

• Baszza91
                            • Oct 2005
                            • 476

Jullie willen niet weten waar ik mijn eerste feesten mee deed tot welgeteld 33 man.
                            4 * huis / tuin en keuken boxen, wel 90 watt piek
                            1 * 4 * 40 watt versterker
                            en nog wat audio zooi. Voor toendertijd in het klaslokaal ging het wel hard ( ) want je hoorde het 8 lokalen verder nog de muziek Dus, dat wou ik ff kwijt. Ene die tijd dat ik met die sooi nog rondsleep is allang al voorbij . Ga nu met light verder.

Greetzz en cheerss
                            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Break the silence
                              • Feb 2005
                              • 50

voor 275€ voor thuis feestjes schaf je je toch een leuk hifi-setje aan zeker ...

Anders zal je 2de hands moeten gaan want zelfs met 2x MC-15 + versterker + kabels ga je over je budget...

Comment

Working...