Lichtset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Dat is het mooie van dit alles, ik heb nog niks . Ik ga volgende week dinsdag kijken bij F**db*ck welke scanmaster het word, en koop er ik gelijk eentje. Dan bestel ik ook gelijk mijn scans bij de goedkopere winkel . Ik heb ook naar de lightdesk pro gekeken maar nee, die viel bij voorbaat al af. Weet niet meer de preciese reden omdat dat een van eerste bekeken tafeltje was. Dat is al een maand of 5 geleden dat ik die echt serieus heb bekeken. Maar ik zal er mijn blik nog een keer over laten gaan .

Greetzz en cheers
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Ik zou altijd je statisch licht apart aansturen ! Reden hiervoor is heel simpel gaat je controller kapot heb je geen show meer.

Heb je 2 controllers dan is of je statisch licht kapot of je intelligent licht.

Alles via 1 controller is ook niet erg makkelijk als je je sets in 2 kan verhuren.

Met de T4 balken kun je standalone werken of op een dimmer controller.

Ook zou ik voor de parren een simpel controllertje nemen met 4 kanalen en niet meer.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Originally posted by mephisto
        Ook zou ik voor de parren een simpel controllertje nemen met 4 kanalen en niet meer.
        Soms(er zijn ook nog andere dingen als disco geflikker) kunnen meerder kanalen ook erg handig zijn.
        exit night into LIGHT

Comment

• Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

Oke, weer een andere insteek. Ik hoop dat Dj-Sjors er ook wat aan heeft.

8 * bovengenoemde par can
          8 * bovengenoemde par lamp
          Totaal € 250
          1 * Botex DC-8 (8 kanalen beschikbaar, wel mooi als je een dimmer wave kan maken ) € 130
          2 * Showtec Multidim MKII Prijs bij F**db*ck € 80
          2 * 10 meter dmx kabel € 10
          2 * 10 meter stroom Plusminus 30 euro (van 1 shuko naar 4 shuko's is voor mij wel handig als ik naast mijn parren ook mijn scan's en dergelijke wil hangen).
          2 * Showtec metal tripod geval € 84

Ben ik nog iets vergeten behalve cases? Dus kom ik totaal uit op € 788.
          Dit lijkt mij de beste oplosing.

Kan je dmx ook gewoon parrelel doorknopen? Dus gewoon van 1 naar 2 dmx lijnen gaan, want ik vind € 100 voor een splitter wel een beetje duur?

Hoe lang powercord zit er aan de Multidin MKII? En de witte contactdozen in de Multidim MKII kan je die ook zwart verven, want ik vind echt er niet uitzien. Of moet je die contactdozen gewoon vervangen voor gewone (zwarte) goede?

Greetzz en cheerss
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Neem maar aan van opa dat je voor DMX moet gaan! Zekers als je ooit nog 'ns wil uitbreiden. Heb vorig jaar m'n mooie maar analoge setje (dus met JB LM400 via connectorpanel naar (via) 10p naar Rolight Multibarren (wie kent ze nog? beste bar ooit ontworpen/gebouwd!) naar parretjes. Maar omdat er geen uitbreiding meer inzat en ik die toch nodig heb, heb ik het voor een rotprijs kunnen inruilen. En vaak lukt dat nog niet eens en kun je dus opnieuw investeren!

DUS: NEEM (liefst een (nu) beetje te grote) DMX-TAFEL EN DE T4. Je zal er obsoluut geen spijt van krijgen!

EN NEE, JE KAN DMX NIET ZOMAAR SPILTSEN! Tenzij je van rare effecten of helemaal geen effect houdt... Dus dan gewoon investeren in een splitter/booster. Beter nu en gelijk klaar zijn dan achteraf van spijt de haren uit je kop trekken! Weet ik alles van...

Wie denkt trouwens dat het hele Ethernet-verhaal voor dit soort dingen ooit echt iets gaat worden? Of wordt dat net zoiets als DCC?

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Ja, het was mee een vraagje of je dmx parralel kon doorknopen . Tja, ik zie net pas dat showtec ook een goedkopere dmx splitter heeft. Is deze mss wat?

Greetzz en cheerss

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

Originally posted by Baszza91
                Ja, het was mee een vraagje of je dmx parralel kon doorknopen . Tja, ik zie net pas dat showtec ook een goedkopere dmx splitter heeft. Is deze mss wat?

Greetzz en cheerss
                ik denk het niet, kijk maar eens wat er vanboven bijstaat!
                Home > Licht > LED > Overige

zal wel voor andere toepassingen zijn denkik!

greetzzzz

ps: yippiiiii m'n 100ste bericht! hehe
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

Working...