Lichtset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-Sjors

Lichtset

Hallo,

Voor mijn drive in show ben ik op zoek naar nieuwe licht effecten scans en parren, de parren wil ik met dmx aansturen.

Dit leek mij wel een mooi setje om mee te beginnen:

4x Par 56

T-Bar

Shotec-Lite 4

Showtec Scanmaster 3

Jb-Systems Dynamo Scan

Is dit een goed setje, of vergeet ik wat? (volgens mij moet ik nog een switchpack hebben maar, voor de scans maar ik weet niet hoe dat werkt ) of zou ik beter een ander lichtmengpaneel kunnen kopen mijn budget per mengpaneel ligt rond de €200,- en scans rond de €150,-. En voor de t-bar rond de €100,- of iets meer.
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Hoi,

Een switchpack heb je niet nodig, want je scans hebben gewoon zelf een DMX-aansluiting.
    Je moet wel opletten dat je nu de T4 met IEC-aansluitingen hebt, en je parren hebt gekozen waar al een Schuko aan zit, dus dan moet je weer zelf dingen gaan ombouwen. Dan kun je beter meteen de T4 kopen met de schuko's eraan.
    Je hebt nu twee tafeltjes erop staan, een voor je parren en een voor je scans. Is dit niet iets? http://www.verkoop.licht-geluid.nl/s...r-hl50433.html Je kunt met die Desk Pro 136 ook 8 parren aansturen, i.p.v. 4.Volgens je budget zou je hier dan 400 euro aan uit kunnen geven, en dit is minder. Dit scheelt weer met je kabels (want dan kun je doorlussen).
    Kabels mis ik trouwens op je lijstje.
    Ow en... moet het hele spul zweven? of heb je statieven, of een brugje?

Misschien hebben andere mensen andere ideeen? Ik weet bijvoorbeeld niet wat ik kan verwachten van zo'n JB-scan... mij lijkt het niet echt geweldig.
    Last edited by 4uss; 08-02-06, 17:53.

Comment

• Speakertje
      • Mar 2005
      • 462

Ik zou als eerste zorgen dat het basis licht in orde is. Dus een mooie dmx 4 bar met evt een dmx besturing op afstand met mogelijkheid tot 8 parren, totaal dus 2 keer een 4 bar.

Dan pas zal ik kijken naar de scanners.
      M.v.g. Sander
      Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
      Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Hallo,

Ga eerst voor een fatsoenlijke basis licht set. En ga voor Raylight reflectoren in een par 64, is veel witter en veel sneller en gaat langer mee (heb ik heb het i-net gelezen dus niet mijn aankijken als het fout is). Gewoon 8 parren met 2 t-4 en een simpel scan / par controllertje zoals de 136. En ga niet voor de Dynamo het is MAAR 100 watt die prik vanzelang zal ze leven niet door een 300 watt par die aanwijst. Ga lekker voor een The Winner MKII of een Martin Mania Scx-500. De 500 heeft maar een 150 watt lampje maar geeft meer licht als de Winner. De 500 heeft ook veel meer functies en veel mooiere kleuren / gobo's. + Er staat Martin op . Ik zelf heb ook geken voor een goed par set

Par 64

1 * lamp GE GY 9,5 A1/244, 230V, 500W € 14
        [FONT=Garamond][FONT=Verdana]1 * parcan Showtec Par 64 lang, met parsafe, chroom, met stekker € 21,5[/FONT][/FONT]
        [FONT=Garamond][FONT=Verdana]1 * reflector JB Reflector PAR 64 € 8,3[/FONT][/FONT]
        [FONT=Garamond][FONT=Verdana]Nog 2 x multiedim (of 2 t-4 met 2 statieven) en 2 statiefjes erbij, mag je zelf rekenen. En vergeet niet de kabels!!!!![/FONT][/FONT]

[FONT=Garamond][FONT=Verdana]Greetzz en cheerss[/FONT][/FONT]
        [FONT=Garamond][FONT=Verdana]Ps: ik ben lkkr eigen wijs en ik ga eerst voor 2 500tjes met controller. Wrom omdat ik intelli veel mooier vind dan dom licht voor op mijn kamer (voor nu, als mijn show een beetje gaat rollen komen er wel parren).[/FONT][/FONT]
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• discover
          • Feb 2005
          • 108

http://www.mediazero-shop.de/catalog...4e14bfba72658d sorry voor de link naar een andere webshop maar hier staat het niet met dmx maar kijk eens of dit wat is

groeten

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Originally posted by Baszza91
            Hallo,

Ga eerst voor een fatsoenlijke basis licht set. En ga voor Raylight reflectoren in een par 64, is veel witter en veel sneller en gaat langer mee (heb ik heb het i-net gelezen dus niet mijn aankijken als het fout is). Gewoon 8 parren met 2 t-4 en een simpel scan / par controllertje zoals de 136. En ga niet voor de Dynamo het is MAAR 100 watt die prik vanzelang zal ze leven niet door een 300 watt par die aanwijst. Ga lekker voor een The Winner MKII of een Martin Mania Scx-500. De 500 heeft maar een 150 watt lampje maar geeft meer licht als de Winner. De 500 heeft ook veel meer functies en veel mooiere kleuren / gobo's. + Er staat Martin op . Ik zelf heb ook geken voor een goed par set

Par 64

1 * lamp GE GY 9,5 A1/244, 230V, 500W € 14
            [FONT=Garamond][FONT=Verdana]1 * parcan Showtec Par 64 lang, met parsafe, chroom, met stekker € 21,5[/FONT][/FONT]
            [FONT=Garamond][FONT=Verdana]1 * reflector JB Reflector PAR 64 € 8,3[/FONT][/FONT]
            [FONT=Garamond][FONT=Verdana]Nog 2 x multiedim (of 2 t-4 met 2 statieven) en 2 statiefjes erbij, mag je zelf rekenen. En vergeet niet de kabels!!!!![/FONT][/FONT]

[FONT=Garamond][FONT=Verdana]Greetzz en cheerss[/FONT][/FONT]
            [FONT=Garamond][FONT=Verdana]Ps: ik ben lkkr eigen wijs en ik ga eerst voor 2 500tjes met controller. Wrom omdat ik intelli veel mooier vind dan dom licht voor op mijn kamer (voor nu, als mijn show een beetje gaat rollen komen er wel parren).[/FONT][/FONT]
            Ik zie niet helemaal het nut van Raylights voor een beginner. Of ze echt langer mee gaan weet ik niet, ik heb de 'goedkopie' 300W lampen van Showtec en die gaan ook niet snel kapot (Omnilux is een ander verhaal ). Par 64 lijkt me ook niet nodig, je zit altijd met het zoeken naar aansluiting die voldoende stroom levert, en ik denk dat je met 4 Par56 en twee scans een eind kunt komen. Wel zou ik kijken of er wat betere scans uit je budget kunnen. Par56 is trouwens ook makkelijker qua vervoer, want ze zijn niet zo groot en lomp.
            En die showtec-parren van jou mogen goedkoop klinken, die van mij waren een stuk goedkoper (ook Par64-long), uit Duitsland gehaald, merk LiteCraft. Zijn stevige dingen. En ik vind zwart persoonlijk mooier, zeker als je bedenkt dat er twee scan's naast komen te hangen, of je moet chromen scans heben.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Zeker! Raylights zijn eigenlijk niet echt nuttig voor disco's
              Veder is Dynamo scan niet echt een goede keuze.
              Ga dan liever voor de TS-7 van Eurolite! Kost € 149,- en heeft 6 kanelen.
              (Spec. kan ik je doorsturen)

Veder is het handig om in controller te hebben, degene die hierboven staat geschreven is goed genoeg.

Vergeet vooral de Flightcase's niet!
              En uiteraad de bekabeling

Een t4 bar kost tegenwoordig ook niet zo veel meer 125 EUR (4 kanaals)

Par 56 SHORT kost 10 EUR voor de can
              Lamp komt op 11 EUR

Greetz,

PS. Ik kan wel een lijstje voor je maken als je daar belangstelling voor hebt
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• boes123
                • Aug 2001
                • 49

een raylight gaat langer mee dan een par??????
                volgens de specs gaat een raylight 300 uur mee
                en een par rond de 2000 uur
                en weet uit ervaring dat een raylight kleuren filter vreet

Comment

• Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

Hallo,

Srry, dan heb ik het verkeerd begrepen mensen. Mijn excuses (voor dat raylight gedoee)

Greetzz en cheers
                  I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Hallo,

Is dit een leuk setje voor een kleine drive-in, maar vooral voor thuisgebruik in combinatie met 2 a 4 Martin Mania Scx-500 scan en niet te vergeten een contoller.

Par 56 Short (met stekker, kabel, fitting en filterhouder) (polished)
                    GE Par 56 lamp 300 watt MFL
                    Showtec Metal Tripod Stand
                    Showtec Multidim MKII

Hiervan uitgaande dat ik voor een LOSSE dimmer ga en NIET voor een t-4. Passen de lampen wel in de can? Het enige wat hier nog in het lijstje thuis hoord is een filter pakketje. Wat zouden jullie anders doen?

Greetzz en cheersss
                    @modjes, srry voor de link naar F**db*ck maar J & H Licht en Geluid heeft niet die dimmer die ik bedoel in de shop. Daarom
                    Last edited by Baszza91; 09-02-06, 16:03.

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Niemand? Weet niemand of dat een beetje goed setje is. Zie post hierboven.

Comment

• Ahmed Al Dayri
                        • Oct 2005
                        • 354

Originally posted by Baszza91
                        Hallo,

Is dit een leuk setje voor een kleine drive-in, maar vooral voor thuisgebruik in combinatie met 2 a 4 Martin Mania Scx-500 scan en niet te vergeten een contoller.

Par 56 Short (met stekker, kabel, fitting en filterhouder) (polished)
                        GE Par 56 lamp 300 watt MFL
                        Showtec Metal Tripod Stand
                        Showtec Multidim MKII

Hiervan uitgaande dat ik voor een LOSSE dimmer ga en NIET voor een t-4. Passen de lampen wel in de can? Het enige wat hier nog in het lijstje thuis hoord is een filter pakketje. Wat zouden jullie anders doen?

Greetzz en cheersss
                        @modjes, srry voor de link naar F**db*ck maar J & H Licht en Geluid heeft niet die dimmer die ik bedoel in de shop. Daarom
                        Leuk setje, maar hoe ga je het plaatsen samen met de scans? Allemaal apart op statieven?

Ja, lampjes passen in de cans.
                        Maar persoonlijk zou ik toch voor een t4 gaan, scheelt zoveel tijd.

Succes

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Iedereen adviseert een t-4 . Oke, ik heb nog een andere oplossing

8 * Parcan 56 met stekker, snoer, fitting en filterhouder
                          8 * GE lamp par 56 300 watt mfl
                          2 * Metal tripod stand
                          2 * llme break out
                          1 * lite power 4 llme

Dit setje kost € 723,8

En nu met t-4

8 * Parcan 56 met stekker, snoer, fitting en filterhouder
                          8 * GE lamp par 56 300 watt mfl
                          2 * deze t-4 http://www.verkoop.licht-geluid.nl/s...-hl50329p.html
                          1 * deze controller http://www.verkoop.licht-geluid.nl/s...r-hl50328.html
                          2 * statief deze http://www.verkoop.licht-geluid.nl/s...t-hl70143.html

Dus totaal voor de t-4 set € 989 ZONDER dmx snoer. Ik vind het een behoorlijk verschil hoor t4 (1000 euro) en breakout (730 euro). Zo vaak hoef ik nou ook weer niet op en af te bouwen. Voordeel van een losse breakout is dat je als je pars op de grond wil hebben, je legt je breakout er naar toe parren aansluiten en gaan. Met t4, t4 neerleggen dmx lijn trekken stroom lijn trekken en parren aansluiten en dan pas gaan. En dan heb je een t4 op de grond liggen wow.

Greetzz en cheerss
                          Ps, er moet nog wel een mooi kissie om voor de breakouts.
                          Last edited by Baszza91; 11-02-06, 17:16.

Comment

• Dj-Sjors

Dus opzicht is dat setje wat ik als eerste noemde best goed. Alleen betere scans. En statief hoeven we niet over te praten want dat heb ik al!

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

waarom zou je een losse dimmer nemen ? een T4 is makkelijk en licht.

Als een par spot vervoert moet worden zijn de persglas lampen sterker dan de raylight

met de T4 balk kun je fijner uitbreiden en ze zijn ook stand alone inzetbaar ( zonder controller )

en voor de scans is een winner leuk om mee te beginnen maar voor een paar ncenten meer heb je de SCX van Martin dus daar zou ik voor gaan. Je hebt MEER kwaliteit, MOOIERE kleuren en gobo's plus is de SCX sneller als de winner en een stuk lichter van gewicht.

De SCX heeft ondanks zijn 150W halogeen lampje een hogere output in verhouding met de 250W van de Winner.

in feite zijn ze net zo fel maar de kleuren van de SCX zijn een stuk voller en mooier.

Dit komt dooe een betere optiek die Martin gebruikt.

Maar goed ik zou geen immitatie T4 ( merken zoals eurolite en JB ) nemen want die zijn groter van formaat, plus hebben ze witte stopkontakten en kunnen ze niet veel vermogen hebben omdat de triacs meestal te licht zijn !

plus is de service van Eurolite redelijk slecht ( service JB is sneller en beter )

Dus voor een T4 zou ik gewoon de Showtec versie nemen ( die heeft zich ook al een aantal jaren bewezen ) en ook de Powercon versie.

Je hebt momenteel zoveel merken in de budget serie maar 80% is gewoon niet aan te raden vanwege de slechte kwaliteit en service ( vaak ook geen voorraad van losse onderdelen )

De enige 2 merken uit de budget serie waar ik goede ervaringen en sevice van heb is JB en showtec / DAP ( dit laatste niet van de " importeur " die laat ook vaak de service ten dode )

Maar goed, de keus ligt bij jezelf zo ook het budget daar kunnen wij je niet in verplichten.

De meeste hier zullen je aanraden om met sommige dingen even door te sparen of iets met naam gebruikt te kopen . En dat wordt niet voor de fun gedaan hoor.

Comment

Working...