Lichtset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Tja, ik heb nog tijd zat om te beslissen wat voor een par set het word. Eerst maar mijn geld uitgeven aan scans en een controller . En dan weer sparen voor parren. En aangezien nu het dit topic loopt hoef ik geen nieuwe meer te starten en lul ik nu ook gewoon mee. Dus... Iedereen maar dan ook echt iedereen zegt t4... Heb ik nog steeds een dillemma voor mijn dan, Break-out is goedkoper dan t4. Het is echt wat je wilt. Stel dat je een voor een break-out set gaat. Je wilt meer parren dan koop een losse 19'' dimmer 4 kanaals, je bouwt hem in je case aansluiten op de par controller. 2 break-outjes erbij en voila, ge kan weer vooruit. Maar bij een t4 koop je alleen een t4 en ben je al klaar (en een statief natuurlijk (geld ook voor het bovenstaande)). 2 * dmx erbij en 2 * 10 meter stroom en klaar is Baszza. Het is wel weer zo, voor een t4 (al wil je het goed doen) moet je weer een aparte case kopen en voor een statief niet (voor de parren weer wel, maar die cases zijn goedkoper en kleiner). Ze hebben beide hun voordelen en nadelen.....

Greetzz en cheerss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Dj-Sjors

Maar met een lichtcontroller is toch veel makkelijker werken heb je dicht bij de hand en bij T4 niet.

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

@ sjors klopt, je moet zozo een par controller. Of je nou een t4 neemt of niet. Het verschil is alleen bij een t4 hoeft je par contoller niet te kunnen dimmen en bij een break-out setje wel.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Dj-Sjors

hu.. maarj bij als je een t4 zult nemen met een dimmer dan kun je t0gh nog wel dimmen met je controller

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

bij een T4 kun je de dimmer instellen buiten een controller.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Gewoon een T4tje kopen! Vooral als je later wil gaan uitbreiden naar MEER dan 2 barretjes...

En niet lullen over de kwaliteit van die dingen want ze komen allemaal uit de grote BOTEX-fabriek! Technisch zijn ze allemaal hetzelfde, de naamgever mag de afwerking bepalen. Dus: zwarte fe witte schuco's, Neutrik of nep, enz

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

er zit wel degelijk een verschil in de T4tjes .......

als eerste de prijs ten tweede het uiterlijk en ten derde de kwaliteit.

Nu ben ik geen FAN van DAP / SHOWTEC maar dit product is erg goed met nog een andere producten van hun.

Alleen de service is K*T van de importeur. JB is beter ( service ) !!!!!! alleen de DMX balk van JB en Eurolite kun je niet vergelijken met de T4. ok ze doen hetzelfde ( bijna ) maar verschillende kwaliteit.

Tot nu toe is er nog geen een B merk die de originele T4 heeft overtroffen van showtec ( dit is de originele BOTEX ) de rest wordt ookdoor BOtEX gemaakt maar met andere materialen en componenten.

Daardoor is er een prijverschil ( en die is best wel veel )

sindskort heeft HQ power ook balken die kompakter zijn als de T4 met slidebar. Dit is ook een leuk item alleen is de service K*T en de zilvergrijse kleur niet erg aantrekkelijk.

T4 heeft zich al jaren bewezen en heeft een goede reputatie.
                Last edited by Banned; 11-02-06, 22:47.

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Ik weet niet waar jij gaat shoppen, maar de officiele retailprijzen liggen errug dicht bij elkaar! En heb je ze al 'ns open gezien? Ik wel en kan je zeggen dat er weinig tot geen verschil in de interne componenten zit. Dus...

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

Als je PAR-64's (500W) wilt gebruiken kan ik die T4 wel enorm afraden. Ze zijn CE gekeurd op 300W per kanaal (in China 1150W), en dat is absoluut niet voor niks. Ze maken complete garbage van je sinus op het lichtnet, en dat hoor je terug op je geluid. Met die kleine ShowDim bakkies heb ik daar een stuk minder problemen mee. Voor Par-56 (300W) maakt het minder uit.
                    En persoonlijk zou ik het denk ik handiger vinden om één controller voor licht te hebben i.p.v. 2 (zelf beschik ik over ShowMaster 48, en ScanMaster II, maar je hebt geen 48 kanalen nodig), zeker als je het in je eentje moet draaien, is makkelijker met je steps en het syncen met je muziek.

De retailprijzen verschillen trouwens ook een beetje per land... bij onze oosterburen zijn de prijzen soms heel wat lager voor lichtapparatuur.

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

Ik heb er al genoeg in mijn handen gehad hoor verschillende T4 balken.

Met eurolite en JB veel problemen met de triacs ( JB is nu eindelijk verbetert ) Eurolite heeft nu nog steeds vraagtekens.

Het uiterlijk van deze 2 balken is een heel stuk minder dan de T4 van Showtec en zeker geen mooi aanzicht met hun witte stopkontakten. Binnenwerk is ook niet identiek als de T4 omdat er verschillende componenten gebruikt worden.

Werking is gelijk.

en prijzen schelen toch wel :

Eurolite kost 114.60 ( advies 152,85 )
                      JB kost 199,00 ( advies 266,10 )
                      Showtec ( met powercon ) kost 165,11 ( advies 220,15 )

Dus prijzen liggen niet echt in de buurt.

Dus is de Showtec in mijn ogen aantrekkelijker !

Maar goed als je je niet stoort aan witte stopkontakten dan zijn de andere 2 een optie ( deze hebben ook een andere afmeting ) JB heeft daarentegen de beste service op hun spullen

Comment

• Baszza91
                        • Oct 2005
                        • 476

Oke, laat ik het eens nog een keer proberen

T4 (volgens Mephisto € 160)
                        Controller € 125
                        Dmx kabel € 13,5
                        Stroom kabel (ongeveer € 30, want ik wil 4 meter om van de top van het statief naar de grond te krijgen. En dan nog een los verlengsnoer.
                        Verleng kabel € 22,5
                        Par 56 can, met stekker, met snoer, met fitting en kleurenfilterhouder. € 16,75
                        GE par 56 300 watt mfl € 18,75
                        Dmx splitter € 98

Alle prijzen zijn per stuk!!!
                        Zonder statieven is het € 1289,00 (ben ik nog wat vergeten, ja een case maar dat kom straks wel)

Statieven € 118

Dus totaal voor al het bovenstaande € 1525,00.

Zo dat was de T4 set, nu de Break-out set. Ja, ik houw nog steeds vol wat het goedkoopste / beste is. En dat kan het beste doen door te vergelijken. Zo, en nu de Break-out set

Controller € 258
                        Break-out € 65
                        Statief € 84
                        Par 56 can, met stekker, met snoer, met fitting en kleuren filterhouder. € 16,75.
                        GE par 56 300 watt mfl € 18,75

Zo dat was alles, hier komt ie € 840. Voordeel van deze set is, je hebt maar 1 lijn van jou naar het statief toe lopen. Je bespaart veel kosten, ik bedoel voor al dat snoer van de T4 set moet je weer een aparte case kopen om het te beschermen. Oke, laat ik nu eens gaan uitbreiden. Voor de T4 set moet je het volgende er bij kopen

T4 (volgens Mephisto € 160)
                        Dmx kabel € 13,5
                        Stroom kabel € 22,5 (hier van uit gaande dat de T4's naast elkaar staan, anders moet je weer een verleng snoer kopen).
                        Par 56 can € 16,57
                        GE Par 56 300 watt mfl € 18,75

Dat word totaal € 686,00 erbij.
                        En voor de Break-out set word het

Moet ik het nog ff uitzoeken.

Ik heb nog een vraagje, stel jij staat in het midden van de zaal. De zaal is 40 meter breed, je zet (als jij de zaal inkijkt) je T4 in de hoeken van de zaal. Hoe doen jullie het? Laat jullie eerst een dmx lijn naar links lopen (20 meter) en dan helemaal weer naar rechts (weer 40 meter erbij). Of doen jullie gewoon waar jullie staan 2 dmx lijnen lopen een naar links en een andere naar rechts. En als je het als laatste doen, hoe splitten jullie de dmx? (de afmeting die voor dit voorbeeld zijn expres extreem groot gedaan voor het gemak van mij zelf).

Greetzz en cheerss
                        Last edited by Baszza91; 13-02-06, 12:50.

Comment

• Ahmed Al Dayri
                          • Oct 2005
                          • 354

Met dit apparaatje kan het.
                          Gaat 1 dmx signaal in, en er kunnen meerdere uit, dus kun je mooi 2 kanten op

Comment

• 4uss
                            • Aug 2005
                            • 578

Die Break-Out box is leuk, als je in België of Frankrijk woont, en de helft van de bezoekers op dit forum heeft daar dus niets aan, en er is ook geen versie met de gewone 'Nederlandse' Schuko's
                            Daarnaast is dit eigenlijk het topic 'van' DJ Sjors, en die wil ook nog graag scan's aansturen. Daarvoor moet je toch echt DMX gebruiken, en dan lijkt het mij persoonlijk logischer om ook DMX te gebruiken voor de Parren. Je kunt dan T4's gebruiken, of MultiDims (kun je ook aan een truss hangen door de achterplaat om te draaien, maar je moet dan ook nog een balk en/of veel trusshaken hebben om je parren aan te knopen, maar die MultiDims zijn maar 75 euro).
                            Als je alles op één controller gaat zetten heb je dus ook DMX nodig.
                            En nog een belangrijk punt: toekomst. Als je in de toekomst uit wil breiden heb je meer aan DMX, en dan iig een controller met minimaal 8 Dim-kanalen (Als je 8 parren hebt staan van de twee T4's toch meestal dezelfde kleur op hetzelfde kanaal, maar met 16 parren kun je natuurlijk wat andere leuke dingen doen). Daarnaast kun je die Multi-dim's ook als switch instellen, om er wat goedkopere effectjes aan te knopen, en dan heb je ook weer een gewoon dim-kanaal nodig. Ook rookdoosjes kun je aan DMX knopen. Ik zou niet meer voor een verouderde techniek kiezen als je nu begint. DMX is tegenwoordig het sleutelwoord om alles aan te sturen. Als je met die break-outs later wil uitbreiden moet je alsnog een DMX-controller kopen, met een Dimmerpack bij, en dan wordt t verhaaltje toch nog een stuk duurder.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende gezegd heb. Dus niet alleen voor Baszza, maar ook voor DJ Sjors.

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

@ 4uss het word allemaal heel duidelijk voor mij. Die optie met dimmerpacks speel ook in mijn hoofd maar heb ik nog niet aangehaald in dit topic. Natuurlijk losse dimmers zijn stukken goedkoper dan T4's. Maar, een hele grote maar. Het is mijn afgeraden om parren via dmx aan te sturen. Dus in mijn geval een simpel scanmaster tafeltje. Het zou wel kunnen volgens mij. Dan laat je gewoon je pack als een fixture zien op je scanmaster. Hij dimt wel gewoon. Maar of het handig is?

Greetzz en cheerss

Comment

• 4uss
                                • Aug 2005
                                • 578

Originally posted by Baszza91
                                Maar, een hele grote maar. Het is mijn afgeraden om parren via dmx aan te sturen. Dus in mijn geval een simpel scanmaster tafeltje. Het zou wel kunnen volgens mij. Dan laat je gewoon je pack als een fixture zien op je scanmaster. Hij dimt wel gewoon. Maar of het handig is?
                                Als je scans heb die niet met de volle 8 kanalen aangestuurd worden dan kun je de overige kanalen gebruiken voor de parren. Als je al een scanmastertje hebt zou ik dat in ieder geval proberen. Mocht je er nog geen hebben dan zou ik dus geen scanmaster aanschaffen, maar die Desk Pro 136. Bij scans met 4 kanalen is het in ieder geval wel goed te doen. Je zet dan je parren bijvoorbeeld op fixture 3 (is vanaf kanaal 33) en dan dus vanaf kanaal 5, dus kanaal 38 t/m 41. Je hebt alleen geen flash-buttons, maargoed, de tafeltjes heten niet voor niets 'scanmaster'...

In jouw geval werkt het denk ik niet, want die Martin Mania's hebben een 6 of 8 channel mode, dus alleen in de 6 channel-mode zou je dan nog 2 kanalen over hebben, of je moet echt rare truucjes gaan uithalen met die jogwheels, en bij die Mania's zitten Pan en Tilt op kanaal 5 6 in de 6-channel mode. Dan zou het moeten lukken door de scans in te stellen op kanaal 5, zodat je kanaal 1 t/m 4 kunt gebruiken voor je parren, en kanaal 9 en 10 zijn dan je Pan/Tilt, en die koppel je aan je Jog Wheels (of je moet de ScanMaster 1 hebben, dan gaat het hele feest niet door)
                                Last edited by 4uss; 13-02-06, 17:10.

Comment

Working...