Nieuwe Multifunctionele mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • corky17
    • Apr 2004
    • 34

Bedankt voor de reacties, en sorry voor mijn late..

- De DX100 wordt idd niet meer gemaakt door behringer, ze hebben hem niet meer in de prijslijst staan.

- De 100V versterkers zijn 3weg. Waren van een open luct theater waar Andre Rieu en ander over hebben gespeeld dus klinkt echt super goed.

- We hebben geen geluidsman. De DJ moet dat ook regelen. Ik ga nu proberen of het mogelijk is dat de band hun PA tafel zo kunnen aansluiten dat deze in de zaal staat bij de DJ. Dat zou dan het beste zijn!

- De 100V verstekers zijn mono en op output 1 zit een balanc en op output 2 niet. Maar maakt balanced en onbalanced dan zoveel uit?

- Heb je ook wat aan de BPM tellers als je geen Dans muziek draait?

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

citaat:Geplaatst door corky17

Bedankt voor de reacties, en sorry voor mijn late..

- De DX100 wordt idd niet meer gemaakt door behringer, ze hebben hem niet meer in de prijslijst staan.

- De 100V versterkers zijn 3weg. Waren van een open luct theater waar Andre Rieu en ander over hebben gespeeld dus klinkt echt super goed.

- We hebben geen geluidsman. De DJ moet dat ook regelen. Ik ga nu proberen of het mogelijk is dat de band hun PA tafel zo kunnen aansluiten dat deze in de zaal staat bij de DJ. Dat zou dan het beste zijn!

- De 100V verstekers zijn mono en op output 1 zit een balanc en op output 2 niet. Maar maakt balanced en onbalanced dan zoveel uit?

- Heb je ook wat aan de BPM tellers als je geen Dans muziek draait?
      Als je nou gewoon is leest wat iedereen zegt.[}]
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• corky17
        • Apr 2004
        • 34

@drive inn tnt, Ja doe ik, maar kan jij alle antwoorden vinden op mijn gestelde vragen? Ik probeer mijn probleem alleen wat duidelijker te maken.
        Gr, Dennis

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 804

citaat:
          Netjes zo

citaat:- De 100V verstekers zijn mono en op output 1 zit een balanc en op output 2 niet. Maar maakt balanced en onbalanced dan zoveel uit?
          Een output van een versterker die balanced is??? sterk sterk balanced maakt veel uit op langere afstanden > minder ruis. Op kortere minder. Maar wat je wel hebt is dat als je een gebalanceerde versterker aanstuurt met een ongebalanceerde uitgang via een verloopje, je zo een 6dB aan geluidsterkte verliest. Dit kan je natuurlijk bijschroeven met je gain, maar als je dan toch balanced outputs hebt gebruik je deze beter voor die versterker met balanced inputs

citaat:- Heb je ook wat aan de BPM tellers als je geen Dans muziek draait?
          Heb je daar dan al wat aan als je wél dansmuziek draait?

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

100V 3-weg versterkers geven niet persee goed geluid. Hangt er helemaal vanaf hoe je het instuurt. Verder kunnen 3 stereo versterkers met X-over ook wonderen verrichten.

En de DX1000 wordt idd niet meer gemaakt. En er zal wel een reden voor zijn.
            Als je m toch persee wilt, zul je even moeten zoeken. Een aantal webshops hebben nog enkele stuks in voorraad.

Comment

• corky17
              • Apr 2004
              • 34

Hoi
              100V boxen zijn voorzien van 3 weg filters.

Kun je met een PA mixer zoals de UB serie van behringer ook DJ werk doen. ivm. met het versleiten van faders?

Gr, dennis

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Kun je met een PA mixer zoals de UB serie van behringer ook DJ werk doen. ivm. met het versleiten van faders?
                Faders zullen best lang meegaan, zolang je er maar netjes mee om gaat. Als je faders heen zijn, moet je dus gewoon een nieuwe DJ-mixer halen (of gewoon de fader vervangen als er reserve onderdelen voor jouw tafel te krijgen zijn).

En -zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd- is draaien met een PA-tafel op zich wel mogelijk, maar het werkt verre weg van ideaal, omdat ie er niet voor bedoeld is.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Dat systeem zoek ik nog. Meuk-installatie ophangen, Rieu laten spelen, en het systeem klinkt ineens fantastisch....

Comment

• corky17
                    • Apr 2004
                    • 34

Kopen?....
                    Denk dat de UB serie ook een goede optie is alleen de kabel aansluitingen aan de bovenkant is niet zo handig denk ik.
                    En jammer dat je de signalen niet kan monitoren op de led balk.
                    Is het trouwens mogelijk om op de UB monitors aan te sluiten?
                    Wat betreft gebruik is dat dan geen probleem, gebruik hem niet zo veel.
                    Gr, dennis

Comment

• Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 804

daar zeg je dan zelf: als je geen signalen kan monitoren op je led balk, hoe ga je dan je gain afstellen voor je de volgende plaat inmixt? En als ik de UB serie eens tegoei bekijk hebben de kleinere modellen ook geen PFL bus...

Comment

• corky17
                        • Apr 2004
                        • 34

- Ik heb al gekeken op de behringer site maar waar dient die PFL functie voor? Heb ik al gevonden. Bij inschakeling van die knop kun je hem beluisteren over je koptelefoon.
                        - Hij moet zeker dienen om plaatjes te mixen dus het zal toch wel de VMX1000 worden. Maar ben alleen een beetje bang dat ik die mic. niet goed kan regelen.
                        - En ik twijfel nog wat ik moet doen met die gebalanceerde uitgangen. moet ik nu toch de gebalanceerde uitgang (XLR) gebruiken voor de 100V amps. En de niet gebalanceerde (cinch) voor mijn gewone amps.... Ik weet niet of het veel uitmaakt.

Gr, dennis

Comment

• Poelmans
                          • Feb 2004
                          • 804

Die XLR uitgang: in principe, als je amps niet te ver uit de buurt staan (max. 5 meter kabel) kan je zonder te veel ruis met de gangbare verloopstukjes cinch <-> XLR uit de voeten, met die 6dB verlies dan. Maar das zo geen ramp: het clipniveau van je amp en boxen blijft gewoon hetzelfde.

Als je verder moet gaan met je kabel dan zal je met XLR moeten blijven. Desnoodsde 2 amps op dezelfde uitgang (XLR). En vermits je discobar in de zaal staan ga je al met deze situatie te maken hebben > ampracks staan probably achter de boxen? Want je boxkabel mag niet te lang zijn voor een dozijn andere redenen.

Comment

• corky17
                            • Apr 2004
                            • 34

Amps staan bij de DJ en dan met kabels naar de speakers, dat is ongeveer 10m. En die 100V is geen probleem natuurlijk.
                            Ja mengpaneel staat ongeveer 1m van de amps dus dat wordt unbalanced.
                            Dennis

Comment

• Poelmans
                              • Feb 2004
                              • 804

begrijp me nie verkeerd e: met balanced op korte afstanden is niks mis, integendeel (omdat je zo kordaat zei 'dus dat wordt cinch'). Uiteraard moet je de juiste in en uitgangen hebben

Comment

• Boi
                                • Apr 2004
                                • 541

Ik snap best dat corky17 zoveel vragen heeft, maar als hij dan ook eens naar goede raad luisterde! Helaas weer iemand die denkt dat hij voor 250euro een pa-set heeft welke kwaliteit voor een goede disco en voor een band levert.
                                Ik hoop nooit daar in de zaal te moeten zijn, ben nu al bang voor mijn oren!

Wil je het echt goed doen, dan koop je een 8kanaals pa tafeltje, met een stereo line return ingang erop(deze gaan meestal direct naar de master fader) en een leuk DJ tafeltje, uitgang DJ tafeltje op de stereo line return van de pa tafel, pa tafel L/R output naar de Amp's en klaar met alles.
                                succes
                                Boi
                                groetjes

___
                                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...