Nieuwe Multifunctionele mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • corky17
    • Apr 2004
    • 34

@poelmans, Ja zo bedoelde ik het ook niet. Wanneer balanced mogelijk is gewoon toepassen, maar voor korte afstanden kun je ook gewoon een unbalanced snoer toepassen.

Wat betreft goed aanpakken. Dat is gewoon niet nodig voor die paar keer per jaar dat het gebruikt wordt. We hebben voor 250 man in een tent geluid. Het is verschikelijk zwaar en oud spul langs nieuwe speakers en nieuwe amps van DAP (werkt super voor het geld).
    Mijn bedoeling was wanneer het mogelijk was om een PA tafel te kopen ipv een DJ mixer. Dit omdat dan ook de band hiermee geregeld kan worden! Maar ik denk dat de VMX1000 prima voldoet en de band zelf voor een PA mixer moet zorgen.
    Ik begrijp dat het een beetje vreemd is maar de band heeft niet de kabels om de PA tafel in de zaal/tent te zetten.

Gr, dennis

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Als het toch maar een paar keer per jaar is: HUREN!

Niet moeilijk, kost weinig, en je verhuurder kan helpen een goede tafel voor je uit te zoeken. Probleem opgelost!

Comment

• corky17
        • Apr 2004
        • 34

Het is met regelmatat, dus wanneer we het 5 jaar hebben is het gewoon van ons ipv huren.
        dennis

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ff voor de duidelijkheid : paar keer per jaar stellen we op 5, 5 jaar maakt 25 keer huren.
          De branch schrijft een degelijk systeem gemiddeld af op 75 a 100 keer huren, dus dan zou je altijd goedkoper uit zijn door te huren. Of je neemt idd meuk, dat kost dan ook niets, maar t is iedere keer een verrassing of-tie het ook deze keer weer doet...

Er komt nou een chinese SUV (opel frontera-kopie) op de markt voor 17.000 euro, terwijl de anderen beginnen bij ca 30.000, tot 60.000. Ik ben echt benieuwd naar de levensduur van die chinees...

Comment

• DJ Wessel
            • Aug 2004
            • 10

Misschien is de DAP gig-12 of DAP gig-14 iets? is iets boven de 200 euro 250 en 280 euro (ongeveer)

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

citaat:Geplaatst door corky17

Het is met regelmatat, dus wanneer we het 5 jaar hebben is het gewoon van ons ipv huren.
              dennis
              Maar dan heb je ook wel meer onderhoudskosten en als ie voor het optreden niet werkt, kun je niet even snel omwisselen. De kosten zijn niet het enige voor-/nadeel.

Comment

• corky17
                • Apr 2004
                • 34

Hoi

De band regeld zelf een PA mixer en dus...ik ben er uit
                Het wordt een 5 a 7 kanaals DJ mixer. Twee mic. kanalen en 2 outputs. Nu heb ik 3 mixer op het oog namelijk:
                - Behringer VMX1000

- Numark CM200
                Interstate Audio bv is a Dutch based Pro AV distribution company founded in the early nineties as an Import Division of Audio Amsterdam.

- Gemini MM-03

Een vriend van me is een beetje bang voor de kwaliteit van behringer, maar deze heeft meer opties dan de numark en gemini. Nu is mijn vraag alleen is de kwaliteit van de behringer voldoende om '5 keer per jaar DJ' te spelen, voldoende???
                Ik denk zelf van wel, en hij heeft apparte monitor leds voor alle kanalen en twee appart te regelen main outputs. Maar ben ook niet echt een kenner van de kwaliteiten van deze mixers.

Ik hoop dat jullie ons kunnen overtuigen!
                Gr, dennis

Comment

• Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

De Behringer voldoet aan jou eisen en de kwaliteit is nog zo slecht niet, het gaat eerder om de opslag als je hem niet gebruikt, een koude bergplaats trekt vocht in je mixer aan. droog, stofvrij en op kamer temperatuur bewaren als je hem niet gebruikt en geen sigaretten en drank boven de tafel tijdens het draaien en je hebt er over 5 jaar nog plezier van.
                  succes
                  Boi
                  groetjes

___
                  Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• corky17
                    • Apr 2004
                    • 34

Bedankt boi,
                    Dan zal het die behringer toch wel worden!
                    Dennis

Comment

Working...